Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT 1.8T -00 tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT 1.8T -00 tehoton

    Eli potilaana vm.2000 oleva TT 1.8Turbo koneella tyyppiä APX. Moottorissa on BSR softa jonka pitäisi nostaa teho ~270hp ja ~390nm.

    Viikonloppuna AMWllä totesimme tehojen olevan jotain aivan muuta kuin bsr lupaa, tuloksena 256hp ja 330nm. Tämä teho saatiin 0.9 barin paineella vaikka bsr:n mukaan softan pitäisi ahtaa n. 1.3 baaria.
    Auto on käyttäytynyt samalla tavalla koko ajan lastutuksen jälkeen eli vika ei ole tullut yllättäen vaan on ollut olemassa kokoajan.
    Olen tässä käynyt bsr:n kanssa kirjeen vaihtoa tämän viikkoa ja nyt sieltäpäin alkaa tulla jo sellaista haku ammuntaa että oksat pois. Uusimpana ideana tarjosivat ''käytä parempi laatuista polttoainetta''

    Nyt tarvittaisiin neuvoja mitä seuraavaksi kokeillaan vai onko kyse softassa olevasta viasta.



    Tähän mennessä on kokeiltu:
    Vikakoodit (ei ole)
    Ahtovuodot (ei ollut)
    MAF
    N75
    Bybass
    MAP

    Lisään tähän vielä samat käppyrät kuin laitoin bsr:lle

    http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+...orque.JPG/full
    http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+...t_AFR.JPG/full

    Ohessa myös logi tämän päiväisestä testistä kanavilta 003,026 ja 115
    Attached Files

    #2
    Tehokäppyrähän on tässä tapauksessa merkityksetön, koska penkki ei sama missä bsr on arvojaa mitannut. Tuo ~14hv:n ero saavutetaan varmasti jossain toisessa penkissä helposti. AMW:n penkki vs. esim. harisen penkki, niin lukemat on ihan eri. Vääntöä keskeltä selvästi puuttuu, joka ilmeisesti johtuu paineen puutteesta. Hukkis?

    edit: eikö tuon pitäisi saada soppaa enemmän tossa keskialueella?

    Comment


      #3
      Hukkiksen tankoa heiluttelin tossa reilu kuukaus sitten ja silloin se kuullosti menevän kiinni kun laski irti jousi kuormitettuna (kevyt kilaus).
      Downpipe menee vaihtoon tässä joku viikonloppu niin silloin näen hukkiksen tarkemmin.

      Comment


      • #4
        Tuossa keskialueella on melkoinen kuoppa, paineetkin tippuu 0,8bar jotka pitäisi 1.3bar piikata ainakin. Vasta 5000rpm jälkeen pitäisi ihan pikkuisen tippua.
        Eli = ahdin viallinen? Hukkis vuotaa-> läppä voi kilauksen pitää kokeilemalla mutta jää raolleen.
        Letkut on oikein N75:ssa?
        Painetta voi myös hieman hukata imusarjan alta olevasta Pcv venttiilistä. (0.1-0.2bar) kun takaisku ei toimi.
        Onko käytössä Orkkis vai mäntämallin Bypass.
        Vag comilla katsoisin vielä tuon N75 cyclen.

        Comment


          #5
          Logista näkee, että pyydettyä ahtopainetta ei tavoiteta. Autossasi on siis oikea vika. Ota logiin jatkossa vain yksi group kerrallaan, koska kolmella dataryhmällä näytteenottotaajuus kärsii liiaksi.

          Looginen vika olisi hukkaportin akselin liukuminen ja portin vuotaminen.

          Comment


            #6
            Tarkistan tuon Pcv venan viikonlopun aikana kun saan auton talliin.
            Bybasseja on kokeiltu: alkuperäinen, uusi orkkis ja forge 3 eri jäykkysellä jousella kaikilla käytös identtinen.
            N75 on oikein päin, mutta vilasen duty cyclet kohta.

            Pitäskö tuo ahdin napata pöydälle vai onnistuuko tuon läpän testaus ahdin paikallaan?

            Comment


            • #7
              En nyt ole 100% varma tuosta orkkis hukkikseta, mutta sitähän voi myös tiukata?ko? Lähinnä jos jousi on löysällä, niin voi mennä toiki kiinni, mutta avautuu omiaan kun paine pyrkii läppää avaamaan.
              Toinen asia on se, että jos hukkis antaa periksi, niin miksi paineet nousee taas keskialueen jälkeen? Tuntuu epäloogiselta, jos hukkista ajatellaan, että alkaisi taas pitää? Toki paine nousee hitaammin loppuakohden, niin teoriassa kai tuokin olisi mahdollista.

              Mutta jos siis mahdollista niin kirraa hukkiksen jousta (=tankoa), niin sillä voi saada jo jotain eroa aikaiseksi, jos tuosta hukkiksesta on siis kyse.

              edit: Ota N75 piuha irti ja käy polkasemassa ja katso paljon nostaa paineita? Jos alle 0.3bar (muistaakseni tehtaalla säädetty limp mode paine), niin hukkis vuotaa tai on löysällä.

              Comment


                #8
                Limp modessa paineet pikkasen rapiat 0.3
                Voishan sitä tankoa koittaa tiukata kun siinä näkyy olevan jengat.

                Comment


                • #9
                  Toinen on otat letkun irti hukkaportin kellolta ja tukit letkun. Kokeilet varovasti mihin paineet nouseet.

                  Comment


                  • #10
                    juu tee niinku nieminen sano, saa tietää heti toimiiko ahdin.

                    Comment


                      #11
                      Tyypillisesti ei ole ongelma, etteikö jousi jaksaisi pitää lautasta kiinni. Lautasen akseli liukuu sillä tavalla sivuun, että lautanen ei enää osu reiälle vaan sen ohitse pääsee virtaamaan pakokaasua.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on tallissa 2kpl k03 ahtimia joissa tuo tanko on merkittävästi jäykempi liikuttaa kuin tuossa TT:n ahtimessa. Eli tässä tapauksessa tuo portti taitaa hiipiä auki ennen aikaisesti.

                        Kokeilen huomenna kuinka tuon kanssa käy jos tulppaa alipainekellon letkun

                        edit: Kävinpä kuitenkin kokeileen ja kyllä tuo 1.5 bar ahtoi herkästi ja olis tuo menny vielä pidemmällekkin varmaan jos ois oikassu jalkaa vielä enemmän
                        Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 13.10.2011, 20:19. Perustelu: kokeilin kuitenkin

                        Comment


                        • #13
                          Eli vika on ohjauspuolella.

                          Mitäs lukemia tuo sun Maf oikein imi?

                          Comment


                            #14
                            Uusi MAF näyttää suunnilleen 185g/s kaasupohjassa, vanha näytti samankokoisia lukemia +-3g/s

                            Comment


                            • #15
                              Katso vielä kuitenkin N75 DutyCycle paljon se näyttää ja Fuel trim vielä!
                              Jos N75 cycle pohjaa joka voisi johtua
                              - Väärin asennettu N75.
                              - N75 Rikki.
                              Jos nämä ovat ok. Niin 99% Softa vika...


                              Nämä voi sulkea pois ainakin kun ahtoi reilusti/herkästi ilman kellolle tulevaa ohjauspainetta.
                              - Hukkaportin läppä vuotaa.
                              - ahtimesta puuttuu siipiä tai vinossa olevat siivet yms.
                              - Painetesti= ei vuotoja? Paljonko lämpöisenä näyttää tyhjäkäynnillä alipainetta mittari/Moottori jarrulla.
                              Ok arvot ovat -0.8 tyhjäkäynnillä. -1.0 moottori jarrulla.

                              Niin kantsii samalla puhdistaa kaasuläppä/sopeutus tehdä.
                              Viimeksi muokannut Nieminen; 14.10.2011, 14:07.

                              Comment


                                #16
                                Halppis autogauge näyttää tyhjäkäynnillä -0.7 ja moottori jarrulla -0.95

                                Duty cycle on ilmeisesti kanavalla 114 oleva arvo tai ainakin se on tossa logissa :D

                                Rivillä 74 on eka polkasu mallia läppä vaakaan, seuraavat sit riveillä 349 ja 418
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Softa pyytää täysillä ahtoa, mutta ei tule niin ei tule. N75 varmasti oikein ja letkut ehjiä? Muistaakseni pitkäkara menee ahtimen kellolle ja vastakkainen imusarjaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli pitkäkara imuputkeen sen vastakkainen lyhempi kara turbon kellolle ja alin kara ahtoputkesta tulevaan letkuun, N75 sähköliitin jää silloin kuskinpuolelle.
                                    Viimeksi muokannut Nieminen; 14.10.2011, 15:06.

                                    Comment


                                      #19
                                      N75 juurikin noin kun Nieminen sanoi.
                                      Käyn hakemassa marmorilta vielä yhden venan jos tuo onkin rikki vaikka uusi onkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lueskelin tän topicin ja ajattelin kans että testaan tuota hukkaportille menevän letkun tulppaamista hetkeksi. Pakoäänien resonointi loppui tällä testillä kokonaan, joten mullakin tuo hukkaportti on ilmeisesti melkein kokoajan jonkun verran auki. Mullahan on tuo putkisto muutettu 3" dp metallikatilla ja 2,75" cat-backillä, mutta softa on vakio. Eli täytyy hommata uus N75. Ellei putkistosta kantautuva rätinä sillä lopu, niin vakio-ohjelma ei vaan toimi sitten tuon putkiston kanssa oikein. Multa myös puuttuu ahtoja, varsinkin kun tasakaasulta lyö lapun lattiaan, ei ahdot nouse kun alkuun 0.6 bar, josta sitten kierrosten kasvaessa nousevat 0.8-0.9. Normit yhden baarin ahdot saa vain kepittämällä ihan täysillä yläkierroksilla.

                                        Alkuperäinen dp on aika hyvin vaimennettu verrattuna tuohon pelkkään 3" putkeen. Siitä kyllä kuuluu kaikki äänet hyvin läpi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitä tarkoitat "Resonoinilla"? Tuskin se vaimenee N75 vaihdolla.
                                          Nuohan ovat ihan oikeat paineet vakio softalla.
                                          Jos vaivaa niin lähtisin logittamaan maffi lukuja jolla saa selvyyden onko tehot tallella...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pakoäänessä on häiritsevä rätinä joka kuuluu selkeesti edestä ja alkaa aina tasan -0.2 ahdoilla. Siis mittarin mukaan. Ja se säilyy sitten kokoajan kun viisarin neula osoittaa ennemmän kuin tuon. Se ei ole mitenkään riippuvainen kierroksista, ainoastaan tuosta ahtopaineesta. Se alkoi kun laitoin tuon 3" dpn paikalleen. Sitä on modifioitu nyt 4 kertaa, se ei ainakaan rämise, koska muutokset ei tuohon ääneen ole vaikuttaneet käytännössä mitään. Ahtimeni on uusi, joten painelaakeri se ei ole. Pakosarjan olen tarkistanut ulkoisesti 4! kertaa. Kaikki tiivisteet on uusia ja pitää. Nyt sain siis tuon rätinän loppumaan tulppaamalla hukkaportin ohjausletkun. Siis se hävisi kokonaan. Eli jollain lailla sen täytyy olla riippuvainen hukkaportin toiminnasta. Kuhan saan läppäriin uuden akun niin täytyy sitten logittaa joka tapauksessa maffiarvot. Ehkä se resonointi on väärä sana kuvaamaan tuota ääntä. Rätinä on parempi. Kuuluu kyllä uloskin selvästi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voi johtua myös että portinläppä jää "kellumaan" joka voisi helpottua tiukkaamalla kellon tankoa. Tuo ilmiö voisi DP:n vaihdon jälkeen syntyä pienentyneestä putken vastapaineesta joka ei vastusta niin paljoa läpän avausta kuin vakio dp?
                                              Viimeksi muokannut Nieminen; 17.10.2011, 11:59.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuota olen itsekkin mielessäni pähkäillyt. Vaihdan ensin tuon N75:sen. Se lienee alkuperäinen, joutaa se jo muutenkin vaihtaa. Jos ei tule muutosta kokeilen sitten tiukata tankoa. Ja kyllähän suunnitelmissa on auton ohjelmointi, silläkin sais varmaan helpotusta vaivaan. Jos siis ongelmana on tuo muuttunut putkiston vastapaine.

                                                Onkos Tommin ongelmat selvinneet?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Katopa mitä 020 kertoo nakutuksista. Jos naulaa ankarasti, laskee myös ahtoa jne.

                                                  Hmm paitsi että jää tavoiteahdosta, nevermind. Todennäköisesti mekaaninen vika.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kävin tilaamassa N75 ja muuta roipetta, eli eiköhän tuo tän viikon aikana selviä. Tosin epäilen että tangon tiukkaukseen tässä joutuu kun 2 eri N75 on jo kokeiltu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Uus N75 vaihdettu ja taas mennään, tai oikeastaan nyt mennään aivan eri tavalla kuin koskaan aikaisemmin :D
                                                      Ilmeisesti tossa toisessakin N75 on jotain vikaa kun ei toiminut silläkään -> Roskiin.

                                                      Kiitokset kaikille vinkkinsä antaneille!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos oireet palaavat niin johdoista/liittimestä vikaa etsimään ja kannattaa ehkä sitten roskistakin kaivella...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaihdoin N75:sen mutta se ei auttanut mitään mihinkään. Tiukkasin sitten tuota kellon tankoa. Kiersin ensin puoli kierrosta ja sitten vielä toisen puolikkaan. Sain auton heräämään nyt paremmin ja vetoja pikkusen lisää, mutta rätinään se ei oikeestaan sitten vaikuttanut mitään. Ahdot toimii edelleen samanlailla kuin aiemmin. Kaippa se on seuraavaksi vietävä jollekkin ohjelmoitavaksi. Rätinä lienee sitten vain ominaisuus. Mulla ois tollasta pakosarjan lämpösuojanauhaa. Toimiskohan se yhtään äänenvaimentajana jos sitä kieputtais DP:hen?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla kuuluu semmosta räminää kans about 0.3-0.6 barin välillä, oon tullu semmoseen tulokseen et hukkaportin läppä ilmeisesti rämisee.

                                                            Tuo N75 vaihto vaikutti vain hetkellisesti sillä ongelmat palas viikonlopun aikana. Sunnuntaina kirrasin tuota tankoa (mutteria) kokeeksi 3 kierrosta ja paineet asettu 1.1 bariin.
                                                            Tässä vaiheessa totesin et olkoon siinä nyt kun ei tiedä vielä paljon tuo pakopuoli ahistaa. Eilen sit 3'' downpipen teko ja kas kummaa paineet 1.3 baria.
                                                            Kaverin kanssa tultiin siihen tulokseen et pakopuoli on ahdistanu nii paljon et pakopaine on avannut porttia liian aikaisin.
                                                            Tankoa on tällä hetkellä kiristetty sen 3 kierrosta ja paineet pysyy hyvin 1.3 barissa jossa myös pyynnit. Seuraillaan nyt tilannetta mitä seuraavaks tapahtuu.

                                                            Yhen asian huomasin tossa tankoa tiukatessa eli se pelti puuttuu siitä säätömuttereiden päältä, tälläinen on kuitenkin tossa porukoiden avossa jossa sama mosa sekä parissa S4 ahtimessa.
                                                            Olisko mahollista et tota tankoa ois joskus säädetty tai tehty jotain muuta koska autohan on peruuteltu puuhun joskus aika lahjakkasti jolloin vaiheltu myös putkiston osia aika kattavasti..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X