Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.6 auttakeepa pikkusen naista :D

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1.6 auttakeepa pikkusen naista :D

    Moikka :) elikkäste mulla auto hyyty lauvantai yönä klo 02 keskelle korpea. Rykäs vaan kerran ja mittaristo oli ko joulukuusi kaikki valot palo. Sain auton bussipysäkille liuvutettua ja siinä muutaman kerran koitin starttailla kopperoani heikoin tuloksin. Autossani ei ollut valot mankka eikä mikään muukaan päällä kun se siinä tienposkessa nökötti. No seuraava aamu koitti ja käytiin sitten koittamassa käyntiin ja nyt ei tapahtunut enään mitään mikään valo ei pala ei edes yritä startata.. Annettiin apuvirtaa aikaisemmin lauvantai iltana mutta ajelin sillä jonkin aikaa ennenkun menin kotiin.. Kotipihassa lähti käyntiin kun unelma. Sitten yöllä ei oikeen halunnut käyntiin lähteä sain käyntiin kumminki mutta kas kummaa jäin tielle.. Ois kauheen kiva jos joku osais jotakin neuvoa antaa osaan kyllä laittaa autoa itse kun vaan joku kertoo ensin mistä pitää alottaa :)

  • #2
    Oliskos siinä sitten laturissa häikkää, tai akussa. Oletan että latausvalo ei palanut missään vaiheessa?

    Comment


    • #3
      Ensin pitäisi koittaa ladata akku ulkoisella laturilla. Jos akku ei lataannu, vaihda se.

      Ehostetulla akulla mittaa latausjännitteen, pitäisi kierroksilla olla lähes 14v.

      Comment


      • #4
        ainakin akku on ihan uusi että siinä ei luulisi vika olevan.

        Comment


        • #5
          Kaverin 80 jätti myöskin tielle sähkön loputtua. Siinäkin oli uusi akku. Vaihdettiin sitten latauksen säädin, vedettiin käyntiin ja sen jälkeen wörkki niinkun tuommoisen vehkeen suunnilleen pitää.

          Comment


          • #6
            Viittaisi laturin tai lataussäätimeen vikaan, joka aiheuttaa ihmeellisiä total-dead-ilmiöitä. Toinen vaihtoehto on, että moottorin tai akun maakaapeli on hapettunut/poikki. Eiköhän se löydy melkein millä vaan pajalla. Säädin ei varmaan mahdottomia maksa.

            Comment


            • #7
              Kaverin 1.8E koneiseen maksoi 10€ pintaan muistaakseni.

              Comment


              • #8
                Testaa laittamalla vaikka käynnistyskaapeli akun miinuksen ja korin välille, ja miinuksen ja moottorin välille. Minulla halvaantui aikoinaan tuo vanhempi kun väläytin kaverille pitkiä. Silloin startti pyöri, mutta mikään muu ei toiminut. Syy: huono kontakti korin maapisteessä saman johdon jatkuessa moottoriin, jonka päässä kontakti oli hyvä.

                Comment


                • #9
                  voisko syynä olla virtalukonpohja sökönä?? kun mittarivalot palaa hyvin ja palaa kaikki mitkä kuuluukin. Auto koittaa startata sillon kuin huvittaa ja jos heiluttaa avainta virtalukkossa ni on siinä ja siinä että lähtee käyntiin... kun aukku on kyllä ihan täynnä.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä olis eka kerta, kun tuon kaltaisia oireita on aiheuttanut huonosti kiinnitetty akun kaapeli. Kannattaa nyt ainakin katsoa, ettei siellä ole välissä ylimääräistä ja on sopivan kireälle kiristetty ne akkukengät. Saattaa olla kyllä tuo virtalukon pohjakin =)

                    Comment

                    Working...
                    X