Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 C4 4.2, Kiihtyy-puutuu-kiihtyy-puutuu...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 C4 4.2, Kiihtyy-puutuu-kiihtyy-puutuu...

    Elikkä onkelmana seuraava.
    Otsikon auto reippaassa kiihdytyksessä menee, ei mene, menee. Noin 2sek välein tulee kuollut kohta, ihan kuin joku painasi jarrua tasaisesti 2sek välein.

    Ongelma ei ilmene aina, esim täyskiihdytyksessä ei mitään oo huomannu oiretta, enkä kaupunki ajossa.

    Parhaiten huomaa 80->140 kiihdytys 5 vaihteella. Rennon rempseä kiihdytys.

    Mistä voisi johtua?

    siis abh, 6-v man.

  • #2
    Itsellä moinen johtui viallisesta lambda-anturista. Nykiminen ja epäröinti loppu kerrasta.
    Oli ihan vastaa va pirssi kun sulla.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja juhagee Näytä viesti
      Elikkä onkelmana seuraava.
      Otsikon auto reippaassa kiihdytyksessä menee, ei mene, menee. Noin 2sek välein tulee kuollut kohta, ihan kuin joku painasi jarrua tasaisesti 2sek välein.

      Ongelma ei ilmene aina, esim täyskiihdytyksessä ei mitään oo huomannu oiretta, enkä kaupunki ajossa.

      Parhaiten huomaa 80->140 kiihdytys 5 vaihteella. Rennon rempseä kiihdytys.

      Mistä voisi johtua?

      siis abh, 6-v man.
      Mulla ilmenee välillä vähän samaa tuossa omassa kulkineessa. Sikäli erikoista että auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin häiriö poistuu, eikä ilmene aina. Voisko kaasuläpän potentiometri sekoilla?
      Viimeksi muokannut SampoT; 9.10.2011, 17:04.

      Comment


      • #4
        mulla ihan samaa 1.6:ssa A4:ssa. Tosiaan kun sammuttaa auton niin vika katoaa ja ilmestyy sitten taas joskus... ite mietin voisko olla puola?

        Comment


          #5
          Juhageelle tarjoaisin kans lambdan uusimista. Kuulostaa juurikin vanhuuttaan hitaaksi käyneeltä anturilta. Täyskaasukiihdytyksessä humppaamista ei ole, koska silloin lambdaa ei käytetä. Uusiminen on muuten piece of cake, mutta jos anturi on ollut uudesta asti kiinni, se saattaa olla piukahkossa.

          Comment


          • #6
            Pitääpä kokeilla lamdaa ekana.

            Comment


              #7
              Wisan ja Esko Mörön kanssa samoilla linjoilla. Tuo täyskaasukiihdytys on hyvä "testeri", poissulkee muita vaihtoehtoja kivasti. Wisan mainitsema anturin hidastuminen on loogista, itse turhan usein ajattelee, että anturi joko toimii tai ei, menee laakista rikki. Mutta eihän se näin todellisuudessa mene, ainakaan kovin usein.

              Comment


              • #8
                Vika korjattu, lamdahan se oli sökö.. Ja vuodelta 93 :)

                Aikaa meni 1.5h + kierteet hävis lamdasta ja putkesta, tosin sen verran siinä jäi jenkaa että kiristy tiukkaan uusi paikalleen...

                Jumalavita että voi olla tiukassa, putkipihdit ja putkenpätkä tarvittiin aukisaamiseen, ja muutama kirosana ja hikipisara :)

                Suosittelen nosturia, tunkilla veemäinen homma...

                Comment


                • #9
                  Ai mitä, tiukkako? miihin lie kierteet hävinny ;)
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Tuossa olis lämpöhoito (pillillä) helpottanut irrotusta..

                    Comment


                    • #11
                      tiedän, ei ollut pilliä.. Mutta puolet kierteestä jäi putkeen, joten nou panic. Ensikerralla viisaampia ja suosiolla pajalle... :)

                      Comment

                      Working...
                      X