Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäyntiongelma

    Moi! eli kyseessä Vw golf 1.8t gti IV.. Sama kone kuin audin vastaavassa Eli AGU.. Auto rupesi käynnistymään jotenkin todella huonosti... Startti on ilmeisesti menossa kun se "vingahtaa" startatessa.. Nyt kun auton käynnistää auto pudottaa välittömästi kierrokset johonkin 200-300rpm jonka jälkeen pienellä huopauksella ylös 900rpm tosin kokoajan vähän huovaten.. Onko kyseessä mahdollisesti moottorin lämpötila anturi?
    Sama homma jokainen kerta kun auton käynnistää..

    #2
    Käykö kaasulla nostamalla ihan ok 1000rpm tuntumassa kuitenkin?

    Comment


    • #3
      Kyllä!! huopaa sen noin 5sek ja tasoittuu siihen noin 900rpm.. Isoin mikä häiritsee on tuo miksi starttauksen jälkeen kierrokset ikään kuin jää 200-400rpm hetkeksi n.2sek ja sitten nousee huopaamaan siihen 700-900...

      Comment


        #4
        Kaasuläppä irti ja kunnon pesu. Sitten VCDS:llä ajaa sopeutuksen uusiksi. Itsellä oli tismalleen vastaava auto aikoinaan ja siihen tuli tuo tehtyä. Helppo homma.

        Comment


        • #5
          Pitäisikö sopeutuksen tapahtua myös itse kun akun käyttää irti???
          Vaihdoin moottorin lämpötila anturin eikä ollut vaikutusta.. Tosiaan jännälle tuntuu että kylmällä koneella kierrokset pysyy ja nousee heti normaalisti.. Lämpimällä/kuumalla koneella ongelma alkaa heti avaimen käännön jälkeen..

          Comment


          • #6
            mulla on vastaavanlainen vika omassa S3:ssa tällä hetkellä kun vaihdoin kaasuläppäkotelon, eli soputus on tehtävä jotta se läppämoottori saa kait oikeat arvot sinne!?

            Comment


            • #7
              Joku viisas sanoi myös että Se "EGR" venttiili imursajan ja pakosarjan läheisyydessä olisi tukossa/paskassa.. oireilisi vastaavasti???

              Comment


                #8
                Eipä ole tässä autossa sellaista. Putsaa kaasuläppä ja aja sopeutus. Mahdollisesti läppä hieman jumittaa -> ei avaudu heti kylmänä oikein -> läpän säätöarvot säätyvät päin persettä -> humppaa, kunnes läppä alkaa vastaamaan edes vähän ohjausta ja löytyy auttavasti ok kohta tyhjäkäynnille.

                Ja sopeutus läppärillä ajamalla. Muuten ei tule hyvä, kun lähtökohdat on näin pielessä.

                Comment


                • #9
                  Onko kääsuläpän purkamiseen/itse toimen piteiseen liittyvää ketjua tai kuvia olemassa täällä.. Itse en nopeasti katsottunu löytänyt.. Tuntuu olevan aika yleinen vaiva..

                  Comment


                    #10
                    Ei siinä mitään erikoista ole. Otat kaasuläpän irti (pari pulttia) ja putsailet pensselillä + jarrukliinerilla tms. Sitten lyöt takaisin kiinni ja ajat sopeutuksen.

                    Comment


                    • #11
                      Joo eli ongelma ratkesi!! Kaasuläpän sopeuttaminen itsessään riitti.. Sopeutus onnistui ilman mitään lisä laitteita.. Akun kenkä irti-->virrat avaimesta päälle-->napa takaisin... Kaasuläppä säätää itse itsensä..

                      Comment

                      Working...
                      X