Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ennakot "vakiona"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t ennakot "vakiona"?

    Hei,

    Löytyykö mistään vakio koneen (ecun) sytkäennakoita? Harras googletuskaan ei tällä kertaa auttanut.... Kiinnostaisi toki myös tietää millä ennakoilla tehdään "lastutuksia" jne.
    Nyt tatechia säädellessä olen todennut että 2000-3500 alue on herkkä nakuttaan juuri paineille siirryttäessä?! Ja täytyy mennä tässä tapauksessa hetken jopa 5-8 ennakoilla. Mitenhän tuo alue menee vakio mapeilla?
    Samoin 1-1.5 paineille 4500-6500 alueella on paikoittain mentävä alle kympin ennakoille ja paikoin taas kestää 15-18? AFR paineilla 11.8-12.2 (kokeiltu myös 10-11, mutta ei oikeestaan vaikutusta nakuihin) Laitan oman mapin jakoon kun saan upattua jonnekkin... löytyiskö keltään vertailun vuoksi mappeja?

    ...ja vielä: onko kukaan mitannut vakio koneen seossuhteita tyhjäkäynnillä, ali- ja ylipaineilla? Sais vähän suuntaa tuon mapin hifistelyyn alipaineen ja <0.5bar osalta.
    Viimeksi muokannut okkim; 10.10.2011, 07:07. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

  • #2
    http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=13340 Tossa nyt vähän käyttäytymismallia. Kaukaa vakiosta ja eri koneella mutta eiköhän periaate sama ole..
    Tyhjäkäynti seokset siihen 14.7 ja tasakaasu. Siviilipelissä ahtojen noustessa nousee mulla seos 13-14 ja max ahdoilla 11-12. Ennakkoja en tiedä mitä käytössä.
    Perhana kun kilpurin (tatech) karttoja en pääse nyt kattoon, kun läppärin laturi särki. Löytyis kartat 2871(lähellä sun he221w?) Muistaakseni siellä oli jotain kolmeakymppiä ennakot ennen ahtoja ja jotain 20 tai vähän alle huippu väännön alueella hx35:lla ja jotain <13 2871:llä.
    Säädät kai pikkuhiljaa painetta ylöspäin johon seos kuntoon ja viimeistelet ennakoilla luurit päässä?

    Comment


    • #3
      Kiitos linkistä! Joo, aika varovasti noita ennakoita tulee säädeltyä ja luurien kanssa toki. Erikoisen hiljaista muuten tuo mun koneen nakutus? Ensin luulin että "sirinä&ritinä" tulee jostain muualta (hukkiksen läppä löysällä tms.) mutta nakutustahan se sitten oli.
      Ajettiin seokset jo aikalailla kohdilleen Jäälin DynoTestCenterissä (Antille kiitokset helkkarin hyvästä ja ammattitaitoisesta palvelusta!) Täytynee asennella välijäähy ja pakolämpöanturit ennenkuin alkaa hieromaan ennakoita tarkemmin (ja ehkä vielä ne vahvemmat veivit, vaparin nokat, jnejne. ettei tarvis rajoitella tuohon 300hv/400Nm :)

      Tatech karttoja olisi mielenkiintoista vertaille - lähettelehän jos saat joskus läpäriin virtoja!

      Comment


        #4
        Et tee vakion kartoilla just about yhtään mitään, koska ne ei ole paineen funktiona vaan kuorman. Koko kartta tulee käyttöön, koska kuorma käsitteenä skaalautuu kierrosten mukaan. Painekartalla jää aika iso pala aina käyttämättä (> ambienttipaine @ pienet kierrokset).

        Comment


        • #5
          Ai se laskee sen noin, enpä ajatellutkaan!

          Comment

          Working...
          X