Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 4.2 ABZ jakopää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 4.2 ABZ jakopää

    Hei,

    On tullut otettua A8:sta jakopää auki, ja uudet romut vaihdettua paikalleen. Saksalainen ollut nuuka, ja ajanut samoilla rullilla+vesipumpulla 300tkm asti, pelkkää remmiä vaihdettu!! Onneksi ei ole hajonnut omassa käytössäni, kun oletin että remminvaihto huollossa olisi uusittu ne normaalit rullat+vesipumppu.

    Nyt herättää ainoastaan ihmetystä tuo ajoitus, joka merkattiin irtiottovaiheessa, mutta nyt uusilla osilla haluttaisi varmistaa, että se on varmasti kohdallaan. Aiempaan seppään kun ei uskalla luottaa..

    Onko jollain olemassa/omistuksessa nämä lukituslevyt tuohon ABZ koneeseen, tahi sellaiset mitkä kävisi tuohon 4.2 V8 moottorille? Ulkomailta ne pystyy tilaamaan, mutta 130 dollaria.. Merkkiliike ohjaa huoltoon Tampereelle, ja pienemmät putiikit myös tarjoavat ei oota, kun tiedustelee näitä työkaluja.

    Autoa on nyt käytetty ja kaikki kuullostaisi olevan kohdallaan, mutta varmistusta haluttaisi kun ei viitsisi tehdä perstuntumallakaan..

    Mikäli tähän löytyy työkalut lainaan tai myytäväksi asti, oltaisi erittäin kiinnostuneita. Korvaus maksetaan toki, niin kuluista kuin lainasta.

    #2
    Katso ensin mitä VCDS sanoo kanavalta 93. Jos siellä ei ole isosti heittoa (nollasta), niin sitten voisi kuvitella että se on ainakin suurinpiirtein oikein.

    Eipä noita hihnaremppoja kyllä kannata edes alkaa tekemään ilman ajoitustyökaluja, nytkin joudut tekemään melkein saman työn kahdesti...

    Comment


    • #3
      Itse tilasin omaani ajoitustyökalut XXL-Automotive.de:sta ja hintakaan ei ollut hirveän paha. Olisikohan ollut vajaa 70eur postikuluineen (nokkien lukitusrauta, kampiakselin lukitustappi ja viskon irrotustyökalu).

      Comment


      • #4
        okkim: Meilläkään ei ollut tietoa, onko yläpyörissä kiilat, jolloin tämä olisi ollut simppelimpi. Kiitos tiedosta, täytyy tuota ch93 tarkistaa.

        Täytyy itsekin tilata omat työkalut, mikäli ei lähialueilta löydy päiväksi lainaan.

        Ps. Jännä, ettei Autotarvike JKL tee A8 remontteja vaan ohjaavat Tampereelle.

        Comment


        • #5
          Kasin hihna on senverran pitkä että helposti on hampaan heitto jos ilman lukitustyökaluja tekee vaihdon.

          Comment


          • #6
            voitko jussi laittaa linkin?

            Comment


            • #7
              http://www.xxl-automotive.de/ oli siis firma.
              Taisin löytää tuon ihan googlettamalla (tai Saksan ebayn kautta) työkalujen vag-koodilla.
              Firmoja löytyi muitakin, mutta tuolta sai kohtuukuluilla ja suht nopeasti. Osa toimittajista taisi olla silloin elokuussa lomillakin.

              Comment


              • #8
                Minä hommasin lukituslätkät ja nyt on ajoitus kohdallaan. Kylläpä se oli usean hampaan pielessä, jos ois kasannut niihi merkkeihi mitkä vanhastaan oli..

                Jos joku joskus kaipaa lainaan, voi noita pientä muistamista vastaan lainata :)

                Comment


                  #9
                  Nostellaanpas vanhaa aihetta

                  Löytyykö muilta A8 omistajilta tuo kanava 93. VCDS ei löydä ainakaan omassa -94 abz koneella varustetussa mitään tietoa noilta 89-94 kanavilta josta ilmeisesti pitäisi noita ajoitustietoja löytyä..

                  Hihna vaihdettu lukitustyökaluilla ja ajoitus tarkistettu monta kertaa ennen käynnistystä mutta tyhjäkäynillä tuntuu pientä tärinää, muuten auto toimii aivan normaalisti ja päästöt yms kunnossa. En ole muilla V8 moottorilla varustetuilla audeilla ajanut mutta ilmeisesti tuon pitäisi aika värinättömästi tyhjäkäyntiä käydä?
                  Viimeksi muokannut Hexa`; 16.6.2013, 01:22.

                  Comment


                  • #10
                    Onko siinä imunokkien päissä niitä Hall-antureita? Eli meneekö kansien päihin siihen ylälaitoihin johdot sellaiseen pikku kuppiin joka on parilla ruuvilla kiinni?

                    Comment


                      #11
                      Päätin purkaa tuon uudestaan ja olihan se jako muuttunut, pelkääjän puoli 1-hampaan aikaselle ja kuskin puoli 1-myöhäselle. Nyt taas kohdistettu ja pyöritelty 12-kierrosta ja hyvin menee lukituskalut paikalleen. Huomenna taas starttailemaan että jos se nyt kävisi ilman värinöitä.

                      Kuskin puolella on Hall-anturi, pelkääjän puolella pelkkä suojalätkä

                      Comment


                      • #12
                        Joo, ei niitä paljon kannata remmejä vaihdella ilman työkaluja.

                        Comment


                          #13
                          Miten vaihdetaan kampiakselin stefa näihin koneisiin? Itsellä akg:n jakopää levällään ja olisi orkkis stefa näpeissä. Hihnapyörä on jo irti ja yritin näppivoimalla ja vääntämällä saada sitä kampiakselin hammasratasta irti eikä lähde. Ja onko itse stefan asennuksessa jotain tärkeitä pointteja?

                          Comment


                            #14
                            Kyllä sen nokkahihnan rattaan pitäisi melkein pudota pois. Jos ei muuten niin laittaa dampperin pikkupultteja kiinni rattaaseen ja vetää niistä.

                            Comment


                            • #15
                              Tästä ebayn sivulta koi katsella erilaisia lukitustyökaluja Audeihin.
                              http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...erung&_sacat=0

                              Esim tämä setti A8:lle alle 40 € postikuluineen.
                              http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-...gAAOSwDN1UN7im

                              Edit. Tuo edellinen setti jopa alle 30 € rahteineen.
                              http://www.ebay.de/itm/VW-Audi-Spezi...MAAMXQ2dBSGKUY
                              Viimeksi muokannut kari.rautio; 11.10.2016, 18:20.

                              Comment


                                #16
                                Ettei kukaan sekoa niin tuolla linkin setillä ei ole yhtään mitään tekoa tässä ketjussa käsitellyn 32V bensakoneen jakopään kanssa.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 11.10.2016, 14:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                  #17
                                  No pitänee käyttää lisää voimaa varmaan seuraavaksi, pari pulttia olikin jo kiinni aiemmin kun yritin. Eli siellä ei mitään lukituksia sen kummemmin ole? Sehän voisi toimi että sen ison pultin laittaa löysästi kierteelle ja käyttää ulosvetäjää. Onkohan siellä sitten ohjuritappia tai jotain että saa rattaan samaan asentoon takaisin? Työkaluja en kehtaa alkaa tilailemaan kun on venähtänyt tuo remontti muutenkin katkenneitten pulttien kanssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kiila siinä rattaassa on. Sitä kannattaa hiukan varoa irrottaessa ettei mene poikki, ei siinäkään mitään peruuttamatonta tapahdu mutta joutuu ostamaan uuden rattaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kari voisi muutenkin lopettaa tuon ebay linkkien postaamisen jos ei asiasta oikeasti tiedä mitään. Vasta luin erästäkin A8 g28 anturiin liittyvää topicia missä Kari oli linkittänyt väärän mittaisen anturin linkkejä

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minusta ne ebay-linkit ovat hyödyllisiä juuri sellaisille, jotka ei mitään tiedä, kuten minäkin. Audeja on monia malleja ja lukuisia moottoreita, joten varaosia on tolkuton määrä. ebayn sivulla on osista hyvät kuvat, usein vielä monesta suunnasta. Lisäksi on taulukot, jotka kertovat mihin malleihin osa sopii. Sieltä löytyy usein myös varaosanumero ja sen avulla voi hakea osaa muualtakin.

                                        Jos sitten on osaa oikeasti ostamassa, niin kyllä jokaisen täytyy varmistaa, että ostaa juuri sen osan, joka sopii omaan autoon.

                                        En ole auto-alan ihmisiä, mutta tekniikka ylipäätänsäkin kiinnostaa ja siksi hankin lisää tietoa. Hyviä tiedonlähteita ei mitään tietävälle ovat esim Audiclub ja ebay.

                                        Comment


                                          #21
                                          eBayta en pitäisi kovin luotettava, tiedot kun on aina osan myyjän antamia. Osa näistä on tietämättömiä, kuten ostajatkin, mutta joukkoon mahtuu myös suoranaisia huijareita.

                                          Kehottaisin tutustumaan ohjelmiin nimeltä ETKA ja ELSA. Ensimmäisestä löytyy varaosat numeroineen ja toisesta korjausohjeet. Etka löytyy myös nettiversiona, etka.cc.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei linkeissä mitään vikaa olekaan eikä siinä jos haluaa kysyjää neuvoa ja auttaa mutta selvästi väärään varaosaan tai työkaluun johtavan linkin laittamisesta ei ole kenellekään yhtään mitään hyötyä. Jollekin "ei mitään tietävälle" voi olla haittaakin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä ebay linkeissä on sen verran vikaa, että nekin vanhenevat ja jäävät suotta roikkumaan nollaposteiksi asian sekaan. Jos niiden ainut hyödyllinen sisältö on kuvat ja ehkä mitat, niin ne voisi kopypasteta foorumille.

                                              Comment


                                              • #24
                                                A8:sin jakopaa

                                                Auto a8 4,2 quattro vm1998 moottorin koodi AKG. Tähän koneeseen kiristinvaimennin,löytyisikö keltään varaosanumeroa. Kiitos etukäteen ja hyvää vuoden jatkoa:)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Löytyisikö tuolta?

                                                  Tuolla ei ole mainittu tuota AKG-moottoria.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko AKG koneessa tuota iskunvaimentajaa?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sama kone kuin abz on tuo.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Pieniä eroja on, mutta jakopää taitaa olla sama. Akg:ssä sytkävahvarit on neljällä pultilla kiinni ja abz:ssa kahdella esim.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          A8 D2 4.2 ABZ nokkien ajoitustyökalut

                                                          Mitäs eroa kuvien lukituskaluilla on? Löytyy valmiiksi tuollainen kuvan mukainen 8522 numerolla oleva säädettävä lukitustyökalu. Näyttävät kuvissa melkolailla samalta(toimintaperiaatteeltaan).

                                                          Onko näin, että tuo olemassa oleva ei siis käy tähän 4.2 litraiseen?
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 17.11.2024, 20:44. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Pekkude se eka on V6 bensa 12V ja 30V, toinen voi olla, mutta näyttää siltä että on 40V koneisiin ja jos muistan oikein ABZ on 32V kone. Sanoisin ettei kumpikaan käy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X