Moro!
Meinaa projektiauton vaihteiston kanssa vähän vastustaa. Historia on siis tässä:
Auto on A4 2.8 30V, ekaa vuosikertaa 5HP-19 laatikolla, ei canväylää eikä tiptronicia.
Veden valtaan joutunut ja rikkoutunut laatikon ecu on vaihdettu ehjään, täsmälleen samantyyppiseen ja liittimen pinnit puhdistettu.
Kaikki vaihteen asennon valot palavat yhtä aikaa eli systeemi on vikatilassa.
Autossa toimii vaihteet 1-4 virheettömästi. Viitonen ei tunnu kytkeytyvän. Peruutusvaihteen saa päälle vain jos rullaa autolla hiljakseen takaperin alamäkeen. Kun vauhtia on 1-2 km/h niin vaihde menee päälle.
Jos vaihteiston boksin irrottaa, pakki menee päälle aina ja välittömästi.
Öljyt ja suodatin on vaihdettu, öljymäärä on oikea.
Vaihteiston asentoanturin F125 liitin laatikon kyljestä on todettu hyväkuntoiseksi.
Starttauksen esto vaihde päällä toimii, samoin vaihdekepin lukitussolenoidi, peruutusvalot ja cruise. Vaikuttaisi siis että F125 on OK.
Mietiskelen tässä, että mikä voisi selittää oireet. Alla on tämänhetkiset vikakoodit. Tuo tiptronic switch vähän ihmetyttää, koska autossa ei tippiä edes ole. Oliko jossain ohjeet sähköiseen vianhakuun, eli jos mitataan kaikki pinnit läpi, niin mitä vastusta / jännitettä tms. pitää tulla mistäkin?
Address 02: Auto Trans
Controller: 8D0 927 156 H
Component: AG5 01V 2.8l5V RdW D77
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
5 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01236 - Shift Selector Locking Solenoid (N110)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00293 - Multi-function Switch (F125)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
03-00 - No Signal
18141 - Tiptronic Down Switch (F189): Short to Ground
P1733 - 29-10 - Short to Ground - Intermittent
Meinaa projektiauton vaihteiston kanssa vähän vastustaa. Historia on siis tässä:
Auto on A4 2.8 30V, ekaa vuosikertaa 5HP-19 laatikolla, ei canväylää eikä tiptronicia.
Veden valtaan joutunut ja rikkoutunut laatikon ecu on vaihdettu ehjään, täsmälleen samantyyppiseen ja liittimen pinnit puhdistettu.
Kaikki vaihteen asennon valot palavat yhtä aikaa eli systeemi on vikatilassa.
Autossa toimii vaihteet 1-4 virheettömästi. Viitonen ei tunnu kytkeytyvän. Peruutusvaihteen saa päälle vain jos rullaa autolla hiljakseen takaperin alamäkeen. Kun vauhtia on 1-2 km/h niin vaihde menee päälle.
Jos vaihteiston boksin irrottaa, pakki menee päälle aina ja välittömästi.
Öljyt ja suodatin on vaihdettu, öljymäärä on oikea.
Vaihteiston asentoanturin F125 liitin laatikon kyljestä on todettu hyväkuntoiseksi.
Starttauksen esto vaihde päällä toimii, samoin vaihdekepin lukitussolenoidi, peruutusvalot ja cruise. Vaikuttaisi siis että F125 on OK.
Mietiskelen tässä, että mikä voisi selittää oireet. Alla on tämänhetkiset vikakoodit. Tuo tiptronic switch vähän ihmetyttää, koska autossa ei tippiä edes ole. Oliko jossain ohjeet sähköiseen vianhakuun, eli jos mitataan kaikki pinnit läpi, niin mitä vastusta / jännitettä tms. pitää tulla mistäkin?
Address 02: Auto Trans
Controller: 8D0 927 156 H
Component: AG5 01V 2.8l5V RdW D77
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
5 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01236 - Shift Selector Locking Solenoid (N110)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00293 - Multi-function Switch (F125)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
03-00 - No Signal
18141 - Tiptronic Down Switch (F189): Short to Ground
P1733 - 29-10 - Short to Ground - Intermittent
Comment