Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

01V automaatin vianhakua (toimii jälleen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 01V automaatin vianhakua (toimii jälleen)

    Moro!

    Meinaa projektiauton vaihteiston kanssa vähän vastustaa. Historia on siis tässä:

    Auto on A4 2.8 30V, ekaa vuosikertaa 5HP-19 laatikolla, ei canväylää eikä tiptronicia.
    Veden valtaan joutunut ja rikkoutunut laatikon ecu on vaihdettu ehjään, täsmälleen samantyyppiseen ja liittimen pinnit puhdistettu.
    Kaikki vaihteen asennon valot palavat yhtä aikaa eli systeemi on vikatilassa.
    Autossa toimii vaihteet 1-4 virheettömästi. Viitonen ei tunnu kytkeytyvän. Peruutusvaihteen saa päälle vain jos rullaa autolla hiljakseen takaperin alamäkeen. Kun vauhtia on 1-2 km/h niin vaihde menee päälle.
    Jos vaihteiston boksin irrottaa, pakki menee päälle aina ja välittömästi.
    Öljyt ja suodatin on vaihdettu, öljymäärä on oikea.
    Vaihteiston asentoanturin F125 liitin laatikon kyljestä on todettu hyväkuntoiseksi.
    Starttauksen esto vaihde päällä toimii, samoin vaihdekepin lukitussolenoidi, peruutusvalot ja cruise. Vaikuttaisi siis että F125 on OK.

    Mietiskelen tässä, että mikä voisi selittää oireet. Alla on tämänhetkiset vikakoodit. Tuo tiptronic switch vähän ihmetyttää, koska autossa ei tippiä edes ole. Oliko jossain ohjeet sähköiseen vianhakuun, eli jos mitataan kaikki pinnit läpi, niin mitä vastusta / jännitettä tms. pitää tulla mistäkin?

    Address 02: Auto Trans
    Controller: 8D0 927 156 H
    Component: AG5 01V 2.8l5V RdW D77
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 00000
    5 Faults Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    07-10 - Signal too Low - Intermittent
    01236 - Shift Selector Locking Solenoid (N110)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    00293 - Multi-function Switch (F125)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
    03-00 - No Signal
    18141 - Tiptronic Down Switch (F189): Short to Ground
    P1733 - 29-10 - Short to Ground - Intermittent
    Viimeksi muokannut Hezekiel; 12.10.2011, 19:03.

  • #2
    Päivitystä: Kaikki vikakoodit pyyhitty ja loota toimi hetken normaalisti eli PRND432 näyttö toimii ja pakki menee päälle.

    Ainoa vika joka tulee heti takaisin kun auto liikkuu on tuo:

    00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
    03-00 - No Signal

    Mittasin piirin resistanssin boksin liittimeltä (pinnien 14 ja 42 välillä oltava 0,8...1,2 kohm ja pari muuta tarkistusta). Tulos oli 0,88 eli ihan kunnossa.

    Voiko tuo G38 olla hajalla vaikka vastusarvo on OK? Se lienee ihan induktiivinen anturi joka lukee lootassa olevaa hammaskiekkoa.



    EDIT: Näköjään voi: http://forums.speedarena.com/showthr...ODE&p=67066312
    Viimeksi muokannut Hezekiel; 6.10.2011, 17:52. Perustelu: Lisätty linkki

    Comment


    • #3
      No niin, anturi on tilattu, saapuu alkuviikosta. Marmorilla 51 euroa ja ZF:llä 25, joten otin jälkimmäisestä. Harmi, että ovat päätyneet sijoittamaan sen öljypohjan sisälle eikä siististi lootan kylkeen kuten 01M askissa...

      Comment


      • #4
        Taisit päästä halvalla, ja öljyt on muutenkin hyvä välillä vaihtaa joskin olet ilmeisesti vasta vaihtanut. Mutta suodatintahan ei tässä tarvitse siinä tapauksessa vaihtaa.
        Itsellä on menossa tarjouspyynnöt a) hydraulipukista b) koko vaihteistosta ruotsiin ja recro.eu:lle.
        Vastahan tuota muutenkin huollettiin 1.5ke:llä. Ois rahalle muutakin käyttöä. Hitsinpimpulat.

        edit: Recro vastasi.
        Valve body 350e, shipping 150e.
        Vaihteisto 1200e+core charge 800e. Shipping 150e.
        Päälle Latvian alvit 22%.
        Mitä mahtanee suomessa maksaa askin peruskorjaus? siinä tuskin tuohon pukkiin kosketaan.
        Eli jos ensin kokeilee pukin vaihtoa ja päätyy suomessa peruskorjaamaan, tulee hintaa varmaan rutkasti yli uuden, 12kk takuulla olevan askin.
        Ja mitä maksaa sen rahtaaminen Latviaan.

        edit2: Ruotsistakin vastasi eräs paja:
        Valve body 950e, vaihto-osa.
        Vaihteisto 3690e, vaihto-osa. Rahdin arvio 250 euroa (eestaas).

        Laitoinkin sitten kyselyn Latvian pojille mitä maksaa tuohon vielä turbiini ja/tai työt. Jos ajaisi sinne, vaihdattaisi ja ajaisi takaisin. Samallahan saattaa tulla joku toinen loota takakontissa... ;-)
        Viimeksi muokannut Shuttle; 7.10.2011, 16:20. Perustelu: hintatietoa, edit2: hintatiedot ruotsista

        Comment


        • #5
          G38 anturi on vaihdettu, ei vaikuttanut vikaan millään tavalla.
          Piirin resistanssi on nyt 0,95 kohm, katsoin myös yleismittarin Hz-mittauksella että anturilta tulee taajuus joka on ajonopeudesta riippuvainen. Tuo "no signal" vika lienee sitten jossain muualla.

          Laatikon boksissa on vaihdettava chippi, olen kokeillut vanhasta boksista peräisin olevalla ja tällä uudella. Molemmissa aivan samat koodit tarrassa. Ei mitään eroa toiminnassa. Neuvot loppuu!

          Comment


          • #6
            Vika oli sangen ovela, nimittäin boksin moninapaliittimen pinnejä putsaessa olin purkanut liittimen. Johdot oli pujotettu oikeista rei'istä läpi mutta G38 anturin toinen pinni oli hypännyt liittimen sisällä viereiseen koloon. Hituvirtapiuhat ovat sen verran ohuita että pinni mahtuu menemään noin ja liitinrunko napsahtaa silti kiinni. Tätä ei havainnut liittimen ollessa paikallaan kun johtojen puolelta mitattuna oikeissa pinneissä oli oikeat arvot.

            Auto toimii jälleen ja koeajolla oli hymy herkässä :)

            Comment


            • #7
              Saitko hintatietoa Recrolta paikanpäällä vaihdosta? Omasta laatikosta peruutusvaihteen rumpu hajalla ja muutenkin laatikolla 305tkm takana ja jonkun verran vaunun vetoa, joten alkaa laatikon vaihto houkuttelemaan.

              Comment

              Working...
              X