Jeps elikkä kiinnostaisi lähinnä tietää kuinka suurta hyötyä kannen työstämisellä ja kireämmällä nokalla saa 10venttiilisestä irti? Tästä on toki puhuttu muuallakin mutta enemmälti vapari 10v liittyen. Kun autoon on laitettu isompaa turboa ja cooleri keulaan sekä päivitetty moottorinohjausta ja halutaan lisää tehoa. Olisi kiva teitää millä toimenpiteillä se olisi edullisin? Viedäkkö kansi koneistukseen vaikko ei?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
10VT kannen modailua
Collapse
X
-
Coupen kansi on kairattu "jokkisvinkein". Kokonaisuuteen nähden on todella vaikea sanoa, mikä vaikuttaa ja miten paljon.
http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...?g2_itemId=790
-
Tällä viikolla lähtee osat tasapainotukseen. Vieläkö osais päättää minne lähettää ne. Sitten pitäis alkaa koneen kasaukseen. Voisko viisaammat neuvoa kädestä pitäen nuista paljealueista, palotiloista ja sun muista ? Vai mennäänkö luottaen saksalaiseen insinööritaitoon?? Tarkoitus ois hiplata konetta mahdollisimman hyväksi mutta mielellään itse tekemällä. Mielessä pyörinyt mm. mäntien palotilojen muokkaus.
Comment
-
Paljonkohan mahtaa olla se päämäärä mitä toimenpiteillä haetaan? Ja mitä palikoita siihen koneen kylkeen pultataan?
E: auto siis ajossa tällä hetkellä. paikallaan gt30 sarjan ahdin(tarkemmin en vielä tiedä), tuubipakosarja, 3"dp, loppu putki 2", cooleri about 30x40x10. VEMSViimeksi muokannut Heromanni; 5.10.2011, 23:23.
Comment
-
mitkä on siipien koot ahtimessa??ootko mitannut pakopaineita??,loppu putki tuntuu todella pieneltä.
onko tämä sama auto mikä oli foorumilla myynnissä joskus??,punainen -84 sedan
Joo sama auto, foorumeilta tuli ostettua.
Vaikuttaisi siltä että kannattaa seuraavaksi laittaa 3" putki loppuun asti?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Heromanni Näytä viestiVaikuttaisi siltä että kannattaa seuraavaksi laittaa 3" putki loppuun asti?
Comment
-
tuli tarkemmin mittailtua pakoputkea, dp 81mm putki 61mm.
Miten tuon pakopaineen mittaus kannattaa suorittaa? Ennen turboa putkesta lähtee VEMS:iin yksi anturi(ks. kuva). Tämä lienee pelkästään pakolämpömitaukseen? Tuosta varmaan mahdollista katsoa paineet?
linkki kuvaan
Olisi myös kiva tietää asiantuntijoiden arviota (Jos siitä mitään pystyy kuvan perusteella sanomaan) turbon rittävyydestä (mihin hevosiin asti tuo riittää). A/R .70 lukee kompressorikotelon kylessä.
No se ei kerro ku kompurakotelon suu-aukosta tietoa suhteessa ropeliin.
Comment
-
Kyllä ainakin aar koneessa tuli ihan selkeä hyöty. Eli 2,3 10v vapari.
Kanavia hieman muotoiltu/kasvatettu ventiiliohjurin kohdalta.
Kolmikulma seetit leikattu imu/pakopuolelle.
Tasosta otettu milli.
enään ei pääse 2,8 V6:lla (AAH) karkuun.
Ero oli oikeastaan aika huomattava. Nyt moottori vetää puhtaasti ja halukkaasti liki 7000rpm asti.
Talven aikana kyseiseen koneeseen tulossa vielä nokka Dbilakselta.
Eli sanoisin että kannatta tehdä, ja nimenomaan niillä 40mm imuvenoilla.
Tuossahan taisi olla ne 38mm ventiilit?
AAR koneessa on alkujaan nuo 40mm venat, ja hieman isommat kanavat kuin nois vanhemmissa. Eli ei voi kun ihmetellä et miten siinä on noin vähän alkujaan tehoa (133).
Liekkö välttämättä huono idea hankkia tuota uudempaa kantta???
Ikävä kyllä ei tullu mitattua tuon kannen virtauksia ollenkaan Kun siihen tehtiin "vaan" kansiremontti... ja vakio ei ole vaihtoehto!!! olkoon ahtimella tai ilman.
Jäi Vielä mainitsematta että on noita 10v kansia kaveri tehny ja mitannu, Juu on hyötyä.
Comment
-
enään ei pääse 2,8 V6:lla (AAH) karkuun.
Ero oli oikeastaan aika huomattava. Nyt moottori vetää puhtaasti ja halukkaasti liki 7000rpm asti.
Comment
-
Comment
-
Yksi sahailtu kansi tosiaan löytyy itseltäkin, tuossa syksyllä sahailtiin.. ja todettiin että surkea on ja se perhanan vesitila siellä välissä (josta helposti halkeaa sen takia) haittaa ikävästi mahdollista kairausta.
NF/NG kansi ja imusarja löytyisi hyllystä, jos vain saisi aikaiseksi alkaa sovittaa sitä tilalle..
Comment
Comment