Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10VT kannen modailua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 10VT kannen modailua

    Jeps elikkä kiinnostaisi lähinnä tietää kuinka suurta hyötyä kannen työstämisellä ja kireämmällä nokalla saa 10venttiilisestä irti? Tästä on toki puhuttu muuallakin mutta enemmälti vapari 10v liittyen. Kun autoon on laitettu isompaa turboa ja cooleri keulaan sekä päivitetty moottorinohjausta ja halutaan lisää tehoa. Olisi kiva teitää millä toimenpiteillä se olisi edullisin? Viedäkkö kansi koneistukseen vaikko ei?

    #2
    Coupen kansi on kairattu "jokkisvinkein". Kokonaisuuteen nähden on todella vaikea sanoa, mikä vaikuttaa ja miten paljon.

    http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...?g2_itemId=790

    Comment


    • #3
      Paljonkohan mahtaa olla se päämäärä mitä toimenpiteillä haetaan? Ja mitä palikoita siihen koneen kylkeen pultataan?

      Comment


        #4
        Muutaman viikon kuluttua on mulla mustaa valkoisella,paljonko porttauksesta on hyötyä.

        Comment


        • #5
          Tällä viikolla lähtee osat tasapainotukseen. Vieläkö osais päättää minne lähettää ne. Sitten pitäis alkaa koneen kasaukseen. Voisko viisaammat neuvoa kädestä pitäen nuista paljealueista, palotiloista ja sun muista ? Vai mennäänkö luottaen saksalaiseen insinööritaitoon?? Tarkoitus ois hiplata konetta mahdollisimman hyväksi mutta mielellään itse tekemällä. Mielessä pyörinyt mm. mäntien palotilojen muokkaus.

          Comment


          • #6
            Paljonkohan mahtaa olla se päämäärä mitä toimenpiteillä haetaan? Ja mitä palikoita siihen koneen kylkeen pultataan?
            päämääränä 400hv, tällä hetkellä arviolta 350hp (@1,5bar). Lähinnä se kiinnostaisi, onko kannen työstö vaivansa arvoista.

            E: auto siis ajossa tällä hetkellä. paikallaan gt30 sarjan ahdin(tarkemmin en vielä tiedä), tuubipakosarja, 3"dp, loppu putki 2", cooleri about 30x40x10. VEMS
            Viimeksi muokannut Heromanni; 5.10.2011, 23:23.

            Comment


              #7
              mitkä on siipien koot ahtimessa??ootko mitannut pakopaineita??,loppu putki tuntuu todella pieneltä.

              onko tämä sama auto mikä oli foorumilla myynnissä joskus??,punainen -84 sedan

              Comment


                #8
                350hv 2" pakoputkella on ihan dorkaa. Ei tuu hyvä, jos onnistuu edes. Epäilen kyllä arvionkin olevan optimistinen.

                Comment


                • #9
                  mitkä on siipien koot ahtimessa??ootko mitannut pakopaineita??,loppu putki tuntuu todella pieneltä.

                  onko tämä sama auto mikä oli foorumilla myynnissä joskus??,punainen -84 sedan
                  Siipien koosta ei tietoa, en ole mitannut pakopaineita. Edellinen omistaja sanoi mitoittaneensa osat 350hp asti. Tiedä sitten ovatko olleet myyntipuheita vai todellisuutta.

                  Joo sama auto, foorumeilta tuli ostettua.

                  Vaikuttaisi siltä että kannattaa seuraavaksi laittaa 3" putki loppuun asti?

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Heromanni Näytä viesti
                    Vaikuttaisi siltä että kannattaa seuraavaksi laittaa 3" putki loppuun asti?
                    suotavaa olisi

                    Comment


                    • #11
                      tuli tarkemmin mittailtua pakoputkea, dp 81mm putki 61mm.

                      Miten tuon pakopaineen mittaus kannattaa suorittaa? Ennen turboa putkesta lähtee VEMS:iin yksi anturi(ks. kuva). Tämä lienee pelkästään pakolämpömitaukseen? Tuosta varmaan mahdollista katsoa paineet?


                      linkki kuvaan

                      Olisi myös kiva tietää asiantuntijoiden arviota (Jos siitä mitään pystyy kuvan perusteella sanomaan) turbon rittävyydestä (mihin hevosiin asti tuo riittää). A/R .70 lukee kompressorikotelon kylessä.


                      No se ei kerro ku kompurakotelon suu-aukosta tietoa suhteessa ropeliin.
                      Tuon verran itsekin tiedän. En vaan ole vielä turboa availlut joten tuo on kaikki mitä tiiän laitteesta kertoa.
                      Viimeksi muokannut Heromanni; 11.10.2011, 13:13. Perustelu: kuva

                      Comment


                        #12
                        No se ei kerro ku kompurakotelon suu-aukosta tietoa suhteessa ropeliin.
                        Pojat varmaan tarkoitti ihan ahtimen siipien mittoja. :)

                        Comment


                        • #13
                          nyt ois tarkemmat mitat. Eli imu 54mm pako 46mm

                          Comment


                            #14
                            Aika pieneltä toi pakoropeli kyl mun korvaan kuulostaa, pitäs ainaki alhaalta herää. :)

                            Comment


                              #15
                              Ei kauheesti päälle 300hv kannata odottaa.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä ainakin aar koneessa tuli ihan selkeä hyöty. Eli 2,3 10v vapari.

                                Kanavia hieman muotoiltu/kasvatettu ventiiliohjurin kohdalta.
                                Kolmikulma seetit leikattu imu/pakopuolelle.
                                Tasosta otettu milli.

                                enään ei pääse 2,8 V6:lla (AAH) karkuun.

                                Ero oli oikeastaan aika huomattava. Nyt moottori vetää puhtaasti ja halukkaasti liki 7000rpm asti.

                                Talven aikana kyseiseen koneeseen tulossa vielä nokka Dbilakselta.

                                Eli sanoisin että kannatta tehdä, ja nimenomaan niillä 40mm imuvenoilla.
                                Tuossahan taisi olla ne 38mm ventiilit?

                                AAR koneessa on alkujaan nuo 40mm venat, ja hieman isommat kanavat kuin nois vanhemmissa. Eli ei voi kun ihmetellä et miten siinä on noin vähän alkujaan tehoa (133).

                                Liekkö välttämättä huono idea hankkia tuota uudempaa kantta???

                                Ikävä kyllä ei tullu mitattua tuon kannen virtauksia ollenkaan Kun siihen tehtiin "vaan" kansiremontti... ja vakio ei ole vaihtoehto!!! olkoon ahtimella tai ilman.

                                Jäi Vielä mainitsematta että on noita 10v kansia kaveri tehny ja mitannu, Juu on hyötyä.
                                Viimeksi muokannut jta; 28.10.2011, 21:10. Perustelu: samaankin mahtuu, eli vanhaa voi muokata

                                Comment


                                  #17
                                  enään ei pääse 2,8 V6:lla (AAH) karkuun.

                                  Ero oli oikeastaan aika huomattava. Nyt moottori vetää puhtaasti ja halukkaasti liki 7000rpm asti.
                                  On kyllä kannenkairaaja osannut asiansa. En tiedä mitä eroa on AAR:ssä ja NG:ssä, alkup. teho lupaukset on samat, mutta ei NG ainakaan järin halukkaasti vedä yhtään yli 5000 rpm:n. Tarvii kai Cabriosta nykästä hattu pois ja tarjota käsi-CNC:tä oikein isolla kädellä kun tuo on aina niin astmaatikolta tuntunut..

                                  Comment


                                  • #18
                                    "Muutaman viikon kuluttua on mulla mustaa valkoisella,paljonko porttauksesta on hyötyä."

                                    Tuliko mustaa valkoiselle?

                                    Comment


                                      #19
                                      Hieman on projekti venynyt,näillä näkymin viikonloppuna saan kannen kiinni.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Osaisko joku heittää ABT/virinokan asteita? Tai sanoa suoraan mikä vaparin nokka ois lähellä samaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Muutamaa erilaista tullut vastaan,ainakin 296 ja 280 löytyy

                                          Comment


                                            #22
                                            Halusin tarkastella kannen kanavia vähän tarkemmin ja toveri Kuosmanen toimitti sopivan aihion. Pakokanava on melko ohuilla seinämillä, imukanavassa on paremmin muotoiluvaraa. Lisähuomiona, että imu ja pakokanavan välissä on vesitila.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Pakokanava on älyttömän virtaavan näköinen :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Yksi sahailtu kansi tosiaan löytyy itseltäkin, tuossa syksyllä sahailtiin.. ja todettiin että surkea on ja se perhanan vesitila siellä välissä (josta helposti halkeaa sen takia) haittaa ikävästi mahdollista kairausta.

                                                NF/NG kansi ja imusarja löytyisi hyllystä, jos vain saisi aikaiseksi alkaa sovittaa sitä tilalle..

                                                Comment

                                                Working...
                                                X