Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2L 5syl 10v koneen outo kanava suuttimien vieressä sylinterikannessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2L 5syl 10v koneen outo kanava suuttimien vieressä sylinterikannessa?

    Mikähän kanava on kyseessä KV moottorissa (2.2L 5syl 10v 98kW). Sijainti on suuttimien vieressä sylinterikannessa pituussuunnassa. Keskelle kantta tulee jokin ,ehkä huohotin, letku. Kanavat näkee kun otti suuttimien messinkiholkit pois kannesta. Mulla on noi kaikki paikat ihan tukkeessa jostakin kovasta mustasta karstasta. Onko vaarallista ja mitä virka tolla kanavalla on? Voiko jättää pois käytöstä.

    #2
    Kuvassa suutinholkkien 3 ja 4 välissä. Joskus uskoin selvittäneeni sen merkityksen, mutta en enää muista. Saattoi olla juuri jokin huohotus imu. Olen jättänyt vapaaksi.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Ilmavirta lienee jäähdyttää suuttimia ja/tai parantaa sumuuntumista.

      Comment


      • #4
        Käsittääkseni ilmarako on tyhjäkäynnin parantamista varten ja siitä menee yhteys kaasuläpän eteen, samasta putkesta T-haaran kautta taitaa olla yhteys myös huohotukseen eli siitä ko. lika.

        Comment


          #5
          Muistelisin lukeneeni jostain, että sumua sillä yritetään parannella.

          edit: Muistin oikein. Suuttimien toiminta vaatii erillisen ilmavirran tuon kautta. Kuvassa alempana näkyy ilmakanava suuttimen läpi. http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ic/airshrd.jpg

          Ja tuo putki yhdistyy suoraan imusarjaan, ei kaasuläpän taakse. Jos tuo on avoin, imee ilmaa vessanpytyn ohitse ja sotkee osaltaan seoksia. Jos tulppaa imusarjan pään ja jättää suutinpään avoimeksi, niin sitten varmaan aika vähäinen vaikutus ainakin seokseen. Idea tuossa imusarjaan yhdistämisessä on varmasti pitää sama paine imukanavassa ja suuttimien ilmakanavassa. Eli jos jättää auki, luultavasti hieman voi huonontaa käyntiä jollain alueella.
          Viimeksi muokannut jasso; 5.10.2011, 00:01.

          Comment


            #6
            Kanavaan menevä pikkuletku sisältää muistaakseni vielä sellaisen kuristimen, notta jos uusii letkun, niin muistanee siirtää sen kuristimen uuden letkun sisälle.

            Comment


              #7
              No tulipa tämäkin selvitettyä perin pohjin. Itsellä ollut avoinna, mutta kanteen kierretyt sähkösuutinholkit blokkaavat tuon kanavan, jolloin toiminta kuten kanavaa ei olisikaan.

              Comment


              • #8
                Kiitoksia kaikille hyvistä tiedoista. Pitääkin ruveta suunnittelemaan miten nuo kanavat saa auki. :D Tuntu olevan sen verran kivikovaa tavaraa et joutuu suunnilleen poraamaan kanavat auki.

                Comment


                  #9
                  Kuristin löytyy vasta muutamista myöhäisemmistä malleista. Vanhemmissa ei ole. Lötkö maailmassa tarkoittaa MC2:sta.

                  Comment


                  • #10
                    Tuolta löytyy se mitä sanoin, en tiedä päteekö näihin uusiin.
                    Sivu 21 SSP 49 Audi 100 83- http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_49.PDF

                    Comment

                    Working...
                    X