Nyt olisi aika tehdä jakopääremppa kun ei ole mitään huoltohistoriaa...
Kysymys kuuluu että tarvitaanko jotain erikoistyökaluja vai pystyykö normisatsilla tekemään? Olen ennen monta kertaa tehnyt vastaavaa remppaa mm. näihin 5-pyttysiin ja niihin tarvitaan se kampiakselin lukitustyökalu, ei muuta.
Kyseinen potilas on tietenkin automaatti joten joku tappi ilmeisesti työnnetään 'vauhtipyörään', sen verran olen löytänyt infoa, sitten varmaan täytyy lukita nokka-akseleiden rattaat (nokka-akseli ei pysy 'nollassa' koska kolme syl. per kansi). Sen voi varmaan itse tehdä lattaraudasta, ajattelin. Onko kokemuksia/ideoita niin pistäkää tänne kiitos!
Vielä sellainen juttu häiritsee että kylmänä potilas rohisee aikalailla, rohina katoaa kun kone lämpenee. Pitkän ruuvimeisselin ja kumiletkun avulla paikallistin äänen jotenkin. Se kuuluu imusarjan alta jostain.
Luulin ensin että nämä kuuluisat öljynpaineventtiilit olisi mennyt mutta enää en ole niin varma koska kun kansia ja sitä luukkua (siinä imusarjan alla) kuuntelee niin ihan pientä normitikitystä vaan kuuluu.
Olisi vaan kiva tehdä tällekin asialle jotain samalla jos vaan tietäisi missä vika.
En ainakaan nopealla haulla löytänyt infoa mutta kai se on parempi vaihtaa vesipumppu samalla, näin olen ainakin ennen tehnyt. Termostaattikin on jämähtänyt auki-asentoon...
Minkäänlaista manuaalia ei ole tähän autoon että kaikki neuvot otetaan vastaan ja jos ylimääräinen huoltomanuska löytyy niin saa (ja pitää;) tarjota.
Kysymys kuuluu että tarvitaanko jotain erikoistyökaluja vai pystyykö normisatsilla tekemään? Olen ennen monta kertaa tehnyt vastaavaa remppaa mm. näihin 5-pyttysiin ja niihin tarvitaan se kampiakselin lukitustyökalu, ei muuta.
Kyseinen potilas on tietenkin automaatti joten joku tappi ilmeisesti työnnetään 'vauhtipyörään', sen verran olen löytänyt infoa, sitten varmaan täytyy lukita nokka-akseleiden rattaat (nokka-akseli ei pysy 'nollassa' koska kolme syl. per kansi). Sen voi varmaan itse tehdä lattaraudasta, ajattelin. Onko kokemuksia/ideoita niin pistäkää tänne kiitos!
Vielä sellainen juttu häiritsee että kylmänä potilas rohisee aikalailla, rohina katoaa kun kone lämpenee. Pitkän ruuvimeisselin ja kumiletkun avulla paikallistin äänen jotenkin. Se kuuluu imusarjan alta jostain.
Luulin ensin että nämä kuuluisat öljynpaineventtiilit olisi mennyt mutta enää en ole niin varma koska kun kansia ja sitä luukkua (siinä imusarjan alla) kuuntelee niin ihan pientä normitikitystä vaan kuuluu.
Olisi vaan kiva tehdä tällekin asialle jotain samalla jos vaan tietäisi missä vika.
En ainakaan nopealla haulla löytänyt infoa mutta kai se on parempi vaihtaa vesipumppu samalla, näin olen ainakin ennen tehnyt. Termostaattikin on jämähtänyt auki-asentoon...
Minkäänlaista manuaalia ei ole tähän autoon että kaikki neuvot otetaan vastaan ja jos ylimääräinen huoltomanuska löytyy niin saa (ja pitää;) tarjota.
Comment