Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.0E 1989 Pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ajossa se nykäs muutaman kerran just ennenku pihaan tulin. Pitäs kaivella se anturi pois tuolta ja kiikuttaa oskilloskoopin tarkastelun alle. Testaan ensin tuon releen ohittamishomman.

    EDIT: Ja koitan koota listan mitä tehty millonkin ja mitä ongelmaa on ollut :)

    Comment


    • #62
      Tässä listaa mitä on ollut ongelmana ja mitä on vaihettu ja tehty


      Alkuperäinen vika oli että auto kävi kylmällä koneella vajailla pytyillä, mutta lämpimänä kaikilla pytyillä.

      Vikaa koitettiin ensin korjata vaihtamalla autoon tulpat, tulpanjohdot virranjakajan kansi ja pyörijä.

      Tämän operaation seuraukseni sattui sekaannusta kun vanhat tulpanjohdot tuli irroitettua vähän turhan hätäisesti ja piuhojen oikea paikka oli melko pitkään hakusessa. Järjestys löytyi vasta kun vanhat tulpanjohdot laitettiin takaisin ja alettiin epäillä uusien tulpanjohtojen toimivuutta.
      Piuhat takaisin ja myyjä huomasi tiskillä että kyseessä on vääränmalliset nastat piuhoissa eli puolassa oli pikkuinen nasta ja piuhat oli tarkoitettu isonastaiselle liittimille. Samalla saatiin todettua se että edelliset vanhat piuhatkin olivat väärää kokoa.
      Myyjä antoi uudet piuhat oikeilla pienillä liittimillä ja eikun autoon kiinni.

      Koneessa oli tässä vaiheessa siis uutta osaa tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä.

      Kylmänkoneen käyntihäiriöt eivät loppuneet ja seuraavana mitattiin puristuspaineet. 4 ja 5 pytty näyttivät selvästi heikompia tuloksia kuin pytyt 1-3.

      Kantta ei ole vielä käytetty auki ja ei ole todettu onko pahvi sylintereitten välistä halki vai onko joku muu.

      Nyt sitten pari päivää sitten tulin lyhyen kauppareissun jälkeen kotiin kun juuri ennen kotiristeystä auto nykäisi terävästi pari kertaa tasa kaasulla. 100m oli matkaa parkikselle johon jätin auton tyhjäkäynnille ja käynti oli tuon videon mukaista eli käynti humppasi tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa.

      Tekee myös sitä kuten videollakin että saattaa kokonaan katketa käynti ja auto sammua.

      Ajattelin heti puola vikaa, mutta uusi puola ei vaikuttanut yhtään vikaan.

      Nyt sitten näitten oireitten jälkeen aloin puhdistamaan ISV:tä, joka lillui bensassa yön yli. Kun kuivasin sen ja aloin asentamaan takaisin putsasin kaikki muutkin koneesta löytämäni liittimet kontaktisprayllä.
      Tämän seurauksena koko kone ei käynistynyt. Käytin ISV:n uudestaan irti ja tarkistin toimivuuden ja ISV toimi kunnolla. Takaisin kiinnittää ja samalla heiluttelin liittimiä joita olin räplännyt aikasemmin ja käytin virranjakajan kantta irti ja katsoin et siel kaikki ok ja varjostin paikallaan.
      Tämän jälkeen auto lähti tulille. Tosin vika on edelleen tallella eli humppaa ja katkoo.

      Toivottavasti vähän selventää mitä matka varrella ollut :)

      Comment


      • #63
        Jos saat jostain varmasti toimivan bensapumpun lainaks, ni kannattais ehkä kokeilla et auttaisko pumpun vaihto ongelmaan.

        Comment


        • #64
          Mistäs tässä autossa löytyy tuo bensapumpunrele? Konehuoneen puolella kyllä löytyy Kraftstoffpumpe sulake mutta ei relettä tai ainakaan samalla nimellä?

          Comment


          • #65
            Konehuoneen sulakerasiassa on kaksi sellaista messinkistä neliskanttista mutteria ikään kuin johdoille kiinnitysnapoja. Niiden vieressä keulaan päin ensimmäinen rele. Korkea rele, jossa voi olla sulakepaikka päällä (kuuluu olla tyhjä).

            Comment


            • #66
              Olisiko siellä tällainen sulakekotelo?

              http://www.autofuseboxdiagram.com/wp...ox-diagram.gif

              http://www.autofuseboxdiagram.com/wp...se-box-map.gif

              Comment


              • #67
                Rele paikallistettu. Ohitettu hyppylangalla ja ei vaikutusta. Sit kuuntelin ilman että auto on käynnissä sitä pumppua niin se kuullosti samalta ku ois kipinää iskeny ja oli tosi epätasaista se käynti. Aikalailla samaan tahtiin iski kuten autokin pätkii eli taitaa olla sitten tossa pumpussa se vika..?

                Kohta uppaan videon missä sen kuulee
                Viimeksi muokannut Autisata; 3.11.2011, 15:29.

                Comment


                • #68
                  Tässäpä video siitä bensapumpun tikityksestä

                  [ame="http://www.youtube.com/watch?v=aWKxlrxYgI0"]http://www.youtube.com/watch?v=aWKxlrxYgI0[/ame]

                  Comment


                  • #69
                    Ja jos tohon pitää ostaa se ruiskupumppu uusi joka maksaa jo motonetissä 180e niin jää asentamatta.

                    Comment


                    • #70
                      No sitten jää ajelutkin, mutta asiaan: eikö muka tarvikepumppuja löydy hintaa n. 69 erkkiä, ainakin entiseen satkuun (c4, vm91) löytyi ja vieläkin pelaa uudella omistajalla.

                      Tietenkin tämä jos Sulla se pumppu tankin sisällä on, niikuin olettaisin.

                      Comment


                      • #71
                        Pitäähän tohon olla se ruiskipumppu eikä mekaanista pumppua?

                        Tässä vaihtoehdot Motonetillä:

                        Mekaaninen:

                        Tuote
                        29-0224 Bensapumppu VAG-5syl 83-91 Hinta 26.90 €

                        Ruiskupumput

                        Tuote
                        28-1499 Pierburg-ruiskupumppu VAG Hinta 179.90 €
                        100 2,0i 87->92 Pumppu Pierburg-malli (kiint johdoilla)
                        100 2,2i/2,2T/2,3 86->94 Pumppu Pierburg-malli

                        Tuote
                        28-1392 Bosch-ruiskupumppu VAG Hinta 124.00 €
                        100 2,0i 86->92 Bosch-pumppu
                        100 2,2i 83->90 Bosch-pumppu (ei Turbo)

                        EDIT: ja tuolta takakontin kautta pitäs pumppuun päästä käsiksi
                        Viimeksi muokannut Autisata; 3.11.2011, 19:01.

                        Comment


                        • #72
                          Eipäkö aattelin, kun tässä typ 89 mallissa se ei oo siellä tankin sisällä, vaan pohjassa kiinni. (satkussa oli tankissa)

                          Mielestäni kyllä Sulle pitäisi pumppu edukkaampaan hintaan löytyä, onhan näistä juttua täällä vaikka kuinka.

                          Otapa se pumppu sieltä tankista ylös ja kävelepä lähimpään tarvikekauppaan, jopa luulis löytyvän.

                          Toki jos pierburgi on, niin sillon kyllä kalliimpi vaihtoehto.

                          Elä nyt autoosi yhen pumpun takia seisomaan jätä ja yöuniasi menetä.

                          Joo takakontin kautta, mutta muista ensin hyvin imuroida ympäristö, ettei kaikki smögä tipu tankkin, kun otat sen laipan pois ja muista varovasti nostaa se tanko johtoineen, ettei käy kuin vanhalle, että tinaushommis meni.

                          Haulla vois vaikka löytyä valokuviakin kys. operaatiosta ja tekstitietoo ainakin.

                          Ja aina mukavampi, jos ois tankissa mahdollisimman vähän sitä bensaa;)
                          Viimeksi muokannut kapaz; 3.11.2011, 19:19. Perustelu: lisäys kaverin lisäykseen

                          Comment


                          • #73
                            Pittää huomenna kaivaa se ylös ja käydä nämä AD:t ja AUTOASI liikkeet sun muut läpitte.

                            Comment


                            • #74
                              Käykö tuohon jonkun muun mallin bensapumppu?

                              Comment


                              • #75
                                Olisi pari pumppua.. jos ei ole pierupurkin.. Tietenkin halvalla..

                                Comment


                                • #76
                                  Kuinkas saatais halvalla se tänne 700km päähän? :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Aha.. Mutta katso ensin onko sulla pierpurkki..
                                    ja minähän vaikka tuon, jos hinnasta sovitaan.. ei vais. kait postissa voisi mennä..bensaa valuvana..=))

                                    Comment


                                    • #78
                                      kuin nuo eroaa toisistaan?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Joku viisaampi saa vastata.. Johdotukset/ kiinnitys

                                        Comment


                                        • #80
                                          Näppään huomenna kuvan kun saan sen murkulan tuolta irti niin tietääpi sitte mikä kyseessä

                                          Comment


                                          • #81
                                            Pierburg taisi olla halkaisijaltaan ohuempi kuin Bosch, eikä siten mene suoraan telineeseen. 100e pintaan joudut uudesta pumpusta joka tapauksessa maksamaan.

                                            Täytyy muistaa, että koska kyseessä on mekaaninen ruisku, K-Jetronic, on se melko tarkka riittävästä ja tasaisesta paineesta. Ei siis käy ihan mikä vain pumppu, kuten sähköruiskuissa, jollainen C4:sista jo löytyy.
                                            Viimeksi muokannut jasso; 3.11.2011, 23:46.

                                            Comment


                                            • #82
                                              https://www.audiclub.fi/audifinns/sh...ad.php?t=61337

                                              Tuolla pumpun irroituksesta juttua ja minun laittamat kuvatkin. Meinasin ensin laittaa linkin vain omaan viestiini, mutta tuo olikin niin huvittava viestiketju, että laitoin linkin koko viestiketjuun.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Repesin kun luin ketjun :) mulla on 30 litraa bensaa tankissa että pittää alakaa tyhjenteleen ennenku pääsee käsiksi...

                                                Edit: ollaanko nyt kuitenkin samaa mieltä tuosta pumpun äänestä että se on sökönä ettei turhaan alkais tuota vaihtaan

                                                Comment


                                                • #84
                                                  No ei se pumpun ääni ainakaan ollut normaali. Tietysti sieltä hyppyjohdon kohdalta voi mitata jännitteen hyppy kytkettynä. Tai parempi olisi mitata tankin päältä, mutta helpompi hyppyjohdon kohdalta ja olettaisin, että kuitenkin ennen hyppyä olisi ne todennäköisimmät mahdollista pätkimistä aiheuttavat paikat. Virta siellä vaihtelee joka tapauksessa, kun pumppu tuolla tavalla rykii, niin sen mittaamisesta ei mielestäni hyötyä ole. Noin 10-12A oli kuitenkin omassani uudella pumpulla virrankulutus. 15A viallisella, joka ei ääntänyt poikkeavasti.

                                                  Sitten kun saat pumpun esiin, niin voit vielä tarkistaa osien kunnon silmämääräisesti. Ja muista, että pumppua ei saa testata kuivana.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tasaista surinaa sen pitäisi pitää. Voihan tuo räpätys toki tulla vaikka jostain helisevästä hajonneesta takaiskusta tms., mutta aika epätodennäköistä. Bensapumppu puolestaan on suht standardivika näissä.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Täytyy muistaa, että koska kyseessä on mekaaninen ruisku, K-Jetronic, on se melko tarkka riittävästä ja tasaisesta paineesta
                                                      Juu, tuopa ei tullut mieleenikään, oletin että sama ruisku, kuin ex satkussani. No aina oppii, jos ei muuta niin pitämään turpansa kiinni;)

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Joo kyllä se meleko ropinaa oli kun sen käynnisti. Pitää alkaa mettästää jerrykannu että saa noi bensat johonki tyhjennettyy tankista. Mutta toivotaan että vaikka tuo käyttäjä satasen pumppu sit kävis tohon.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Sitten samalla jos tankit tyhjennät ja pumppua nostelet pois, katot miten paljon moskaa on tankin pohjalla ja itse pumpun kotelon siivilässä, meinaan kannattas suosiolla puhistella.

                                                          Ja niitä bensahöyryjä ei sitten kannata liikaa hengitellä siellä peräkontissa könytessä, saattaapi tulla semmonen shamaani olotila;)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Uusi vaan suoraan, kun kerran yksi käytetty jo löytyy omasta takaa.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Parkanossa ois pumppu 50e. Kannattaako jo ostaa pois. Vai lähteekö satkulta halvemmalla? :)

                                                              EDIT: Ja uutta pumppua en tuohon ruoskaan kyllä laita :D
                                                              Viimeksi muokannut Autisata; 4.11.2011, 19:25.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X