Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.0E 1989 Pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ja näyttäs aika öljyseltä tuolla 4-5 pytyn tiedoilla et oisko pahavi sitte.......

    Comment


    • #32
      No kannenhan se varmaan ainakin irrotuttaa, mutta katotaan mitä sieltä löytyy, ei se aina välttämättä tartte sieltä kalliimmasta päästä olla.

      Näkeepähän samalla sylinterinpintojen kunnon niistä ongelmasylintereistä.

      Comment


      • #33
        Näin se täytyy tehä..

        Comment


        • #34
          Tai vaihtokone. Ok kunnossa olevia 2.0 koneita menee jatkuvasti paaliin. Jos on pihassa tilaa, niin hakee jostain varaosiksi katsastamattoman 100:n muutamalla satasella.

          Comment


          • #35
            Niin ja eikös vitoskoneelle sisäänajovaihe ole suoritettuna tuossa vasta 250 tuhannen mittarilukemalla;)

            Tosiaan jos halvalla saa, niin vaihtamaan vaan, ennenkuin kallista remppaa tekemään, mutta katotaan nyt ensiks.

            Comment


            • #36
              Tai sit tuut hakeen minulta kunnolla rempatun etuvetolötkön pois kuleksimasta ;)
              Jätät tuon varaosa-autoksi itsellesi.

              Comment


              • #37
                Huomenna Boroskoopilla tehä visuaalinen checkki tonne mäntiin onko niissä jotain outoa ja onko eroavuutta noihin sylintereihin mis oli "tervee" paineet..

                Comment


                • #38
                  Kuulostaa, että kansipahvi on poikki sylinterien välistä.

                  Comment


                  • #39
                    Myydään muuta osiolla olis tarjolla varaosaa, jos vaan moottori samanlainen, kuin sulla. 2,0 5 zyl.
                    Meinaan jos tarviit vaikkapa kannen, tai jotain muuta, eikä näyttäny olevan hinnalla pilatut;)

                    Comment


                    • #40
                      Käyttää ensin tuo mylly auki ja toivoa että pelkillä pahvien vaihdolla pärjää. Samalla läpätä venttiilit.

                      Comment


                      • #41
                        Noniin, viikonloppuna saan auton halliin ja purettua ton myllyn. Onko porukalla laittaa momentteja tohon mottiin ettei vedetä rannetuntumalla? :)
                        Viimeksi muokannut Autisata; 12.10.2011, 13:44.

                        Comment


                        • #42
                          Kampiakselin päätypultti 350Nm
                          Dampperi 20Nm
                          Nokkapyörä 80Nm
                          Kampiakselin pukit 65Nm
                          Nokan pukit 20Nm
                          Kansi 40Nn+60Nm+180astetta (tai 90+90)
                          Venttiilinkoppa 10Nm

                          Noin alkuun.

                          Comment


                          • #43
                            Nonne. Kansiremppaa ei ole viel ehtinyt tekemään mutta audi teki äskön ihan uuden tempun. Pikkuajosta tulin kotia niin juuri kotiristeyksessä alkoi nykimään hetkellisesti auto. Pääsin pihaan ihan normaalisti ja jätin tyhjäkäynnille. selvästi kuuli kun joku pytyistä ei saanut kipinää ja oli pois pelistä. Sitten aikani kaasuteltua oli käynti todella aaltomaista ja loppuen lopuksi auto sammui. Kuullostas vähän puola vialta eikö? Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi ja pyöriä on just vaihdettu uusiin eli toi puola ja virranjakajan pohja on ainuita sähköpuolenosia joita ei ole vaihdettu. Videonkin sain tosta käynnistä otettuu mut kattoa saanko sen miten tänne foorumille.

                            Comment


                            • #44
                              Tässäpä video. Videon 30 sek kohdalla katoaa koko sytytys hetkeksi ja juuri lopussa herää henkiin. sama sitten kun lopetin ton videon kuvaamisen niin meni 2 sek ja auto samui. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=le3Fys5v0RQ"]http://www.youtube.com/watch?v=le3Fys5v0RQ[/ame]
                              Viimeksi muokannut Autisata; 31.10.2011, 20:38.

                              Comment


                              • #45
                                Ja ei muuten ollut puola. just laitoin uuden tilalle ja ei mitään vaikutusta. Sama humppaus jatkuu!

                                Comment


                                • #46
                                  Minulla oli Avantissa haitarikumi rikki, niin kone sammahteli yhtäkkiä joutokäynniltä. Ja sitten taas toimi jollain tavalla tovin. Ei ollut mitenkään tasaista hapuilua käynti, joka ihmetytti. Kone kävi hetken aikaa nätisti ja yhtäkkiä veti pelit seis. Hyytyili myös kierroksilta.

                                  Toinen mikä tulee mieleen, niin bensapumppu, tai miksi ei relekin saattaisi olla hiipumassa.

                                  Eli alipainevuodot tarkistaisin ja koittaisin mitata järjestelmäpaineen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alipainevuodot koitin suihkutella jo aikonaan tosta läpitte ja ei mitään. Mittari tohon polttoainepaineenmittaamiseksi pitää viel mettästää. ISV on nyt yön yli lillumassa bensassa ja huomenna vaihan lämpötila-anturin tohon. Katella noilla eteenpäin auttaako.

                                    EDIT: Ja löytyskö kellään vinkkiä / kuvaa missä se lämpötila-anturi tossa koneessa sijaitsee?

                                    EDIT2: 9V paristolla ISV ainaki toimii ku junan vessa mut katellaampa nyt sit ku saa paikolleen. Eikös tuo lämpötila-anturi just ohjaa tota isv:n toimintaa?
                                    Viimeksi muokannut Autisata; 1.11.2011, 17:23.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Joo, se ylempi siinä ylävesiletkun juures. En yhtäkkiä ite usko et se anturi vaikuttas suuresti. Oma lötkö kävi kyllä vaikka johdon veti irti anturista ja vaikka sen maattoi niin pelas siltikin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ojasta allikkoon. Nyt kun ISV:n putsasin ja laitoin takasi kiinni niin kävin kontaktisprayllä kaikki liittimet läpitte konehuoneesta niin eipä starttaa enää ollenkaan :) Kipinää kyllä antaa mutta ei tulille. Antaa hetki kuivata liittimien et jospa sitte pelittäisi.

                                        EDIT: Minkähän liittimen irroittaminen vaikuttaa tuohon ettei starttaa ollenkaan?
                                        Viimeksi muokannut Autisata; 2.11.2011, 17:53.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kuinkas mie testaan helpoiten että antaako tuo tuota polttoainetta kunnolla ja onko mitään erityiskikkoja otettava huomioon jos tosta polttoainesuodattimen vaihdan?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Paras ja varmin tapa oli painemittaus. JOstain manuaaleista löytyy myös paluulinjasta mitattava tuotto.

                                            Eipä siinä muuta kuin varovasti banjo auki, kun siellä on bensaa paineessa. Tietysti jos hirveästi likaa banjojen ympäristössä, niin ne pois.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ku nappaan ton suodattimen pois niin samalla voisin kokeilla laittaa limukkapullon tuli linjaan ja startata niin näkisi ainakin virtaako siel ollenkaan bensa vai onko bensapumpun rele tai pumppu sökö. Lähinnä nyt vaan ihmetyttää et minkä liittimen mie sain niin rikki ettei toi starttaa enää ollenkaan. Ja ku putsasin ton ISV:n niin antasko se liikaa ilmaa tjsm. Kone ei edes hörähä tällä hetkellä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eipä se bensapumppu katso hetkeä milloin lopettaa toimimisen. Kannattanee vielä kuitenkin tupla varmistaa omat "korjaukset".

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jep. Tarkastaa se ISV viel. Oisko mahollista ku mie irrotin sen ISV:n niin joku niistä putkista ois vaikka irronnut kun riuhdoin sitä irti. tarkastella sekin.

                                                  EDIT: ISV toimii niinku pittääki ja ei ollu mikkää letku irti. Joku noista liittimistä ottanu nyt itteesä...
                                                  Viimeksi muokannut Autisata; 2.11.2011, 20:19.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Itse kylästyin ISV:n kenkkuiluihin.. Otin pois käytöstä. Automaattilaatikko kiittää kylmänä lähtöjä, kun kierrokset on lähtiessä n.900rmp.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      ISV on tismalleen sama asia kuin jalalla kaasun painaminen. Ei aiheuta kenkkuilessaan mitään muuta kuin väärää tyhjäkäyntiä, jonka voi nostaa jallalla painamalla.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Nonni. ISV taas paikallaan. samalla heilutelin liittimien johtoja ja sitte käytin virranjakajan kantta aukitte ja laitoin sen varjostimen kunnolla sinne hahaloon kiinni. no sitte se lähti käyntiin... sama vika päällä vieläkin et humppaa ja katkoo... On nää konneet ihmeellisiä :D

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vaikka monet on ehdottanu kaasuläppien putsausta ja imuvuotojen etsintää niin katsokaas viel toi video. 30 sek kohdalla katoo sytöt täysin. sen on pakko liittyy vikaan. Voiko se Hall tehdä ton? Voiko sitä mitenkään testata toimiiko?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ei voi oikein mitata järkevästi. Iso imuvuoto katkaisee täysin syötön, koska määräjakajan läppä laskee, mutta tuskin käyttäytyisi noin. Ohita bensapumpun rele, niin bensan syöttö ei katkea vaikka halli kipinää katkoisikin. Rele irti ja kaksi leveää nastaa johdolla yhteen, jonka jälkeen käy koko ajan.

                                                            En oikein enää pysy mukana mitä on tehty ja onko jo jotain vikoja saatu korjattua vai onko uusia tullut. Puhtaasti tuon videon perusteella melkeinpä veikkaisin bensapuolen vikaa perustuen siihen, että käyntihäiriöt tuntuvat turhan sulavilta sytkäongelmaksi. Tuo lähes sammuminenkin ja siitä takaisin tapahtuu niin pehmeästi ja loivasti.
                                                            Viimeksi muokannut jasso; 2.11.2011, 22:21.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Video ei ole niin korkeatasoinen laadultaan, että voisi kovin tarkkaa etädiagnoosia tehdä, mutta mielestäni kierroslukumittari seuraa moottorin pyörintänopeutta hyytymisenkin aikana. Jos saat ajossa vedon katoamaan ja vaihteella pidettyä kierroksia koneessa, niin silloin tuo kierroslukumittarin käyttäytyminen kertoisi hall-anturin kunnosta tarkemmin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X