Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.0E 1989 Pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.0E 1989 Pätkii

    Epähuomioissani aloin kiireellä vaihtamaan tulpanjohtoja Audi 100 2.0 5 pyt -89
    Nyt pitäs nopeeta tietää sytytysjärjestys eli mikä piuha menee jakajalta millekki pytylle.
    Motonetin pihassa vastauksia ootellen :)
    Viimeksi muokannut Autisata; 18.12.2011, 19:11.

  • #2
    Joissakin jakajan kansissa on merkit päällä.

    Comment


    • #3
      Vaan ei täsä :)

      Comment


      • #4
        12453 on järjestys mutta lasketaanko 1 pytty kummasta päästä moottoria ja mihin kohtaan virran jakajaa 1 tulee? Pikaista apua tarvitaan

        Comment


        • #5
          Ykkönen on keulassa ja vitonen kuskia lähellä. Jakajasta ja sen järjestyksestä en uskalla sanoa mitn.

          Comment


          • #6
            Pyöriikö pyöriä myötä vai vasta päivään

            Comment


            • #7
              Muistelisin että myötäpäivään, mut en vanno:) Ota jakajan kansi pois, viitonen silmään ja nykäse autoa eteenpäin ni selviää.

              Comment


              • #8
                Myötäpäivään menee. Kannesta löyty viilto mihin ykkönen. Ja nyt pitäs johot olla paikallaan mut ei starttaa ei...

                Comment


                • #9
                  Toistaiseksi kaikissa 10V sylinterikanssisa on havaittu valun jäljiltä kohonumeroin syttyjärjestys.

                  Sitten on mahdollista että jako heittää 180 astetta. Muista laittaa hallin johto paikalleen. =)

                  Comment


                  • #10
                    Järjestys on nyt tiiossa. Ja piuhat oikeissa paikoissa. Mut ei starttaa....

                    Comment


                    • #11
                      Mikä on muuttunut lähtötilanteeseen verrattuna?

                      Antaako kipinää esim 1. sylinteristä kun starttaa?

                      Comment


                      • #12
                        En tiiä mikä on.. Varmaan niin paljon bensaa männän päällä ettei enää startannu. Jätin koko roskan pihalle ja kävelin kottiin :) Huomenna mennä sit kattoon mikä sitä vaivaa. Ja seki ku on sahannu sitä vaikka millä asetuksilla niin tiiä vaikka jako on kokonaan sekasi. Sauna ja olut pelastaa nyt ja aamulla sitte ihmetteleen lisää mikä sitä vaivaa :D

                        Comment


                        • #13
                          Uusi aamu ja uudet kujjeet. Lähtä kokeileen josko nyt käynnistyisi. Se varmaan eilen ui bensassa koko kone niin ei silläkään starttaillut. Mitäs tossa on voinu mennä nyt pieleen ku oon sahannu sitä tuloksetta. Onko jako voinu hypätä tai virranjakajan pyöriä hypänny väärään asentoon?

                          Comment


                          • #14
                            Jos kerran ajamalla sinne motonetin parkkiiin oot menny, niin laitahan ne vanhat tulpanjohdot paikalleen takaisin.
                            Jos niillä saat tulille, niin vikaa ei tarvitse hyvinkään kaukaa hakea.

                            Tämmöstä sunnuntaiaamun logiikkaa;)

                            Comment


                            • #15
                              Väärät piuhat oli kiinni.
                              Ja kerrottakoon viel se että vaikka virranjakajassa on se viiru mikä osottaa et 1 pytty siihen niin ei pitänyt paikkaansa...

                              Että näin..
                              Viimeksi muokannut Autisata; 4.10.2011, 09:11.

                              Comment


                              • #16
                                Olivatko uudet johdot oikeasti rikki vaiko väärässä järjestyksessä tai jakajan liittimet eivät riittävän syvällä?

                                Comment


                                • #17
                                  3 johtoa 5 johdosta rikki.

                                  EDIT: Vääräntyyppiset piuhat
                                  Viimeksi muokannut Autisata; 4.10.2011, 09:11.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noista kai juttua riittäis vaikka kuinka paljon, tulpanjohtosarjoissa ei tinkiminen auta,
                                    Audi tarttee ne omansa, vaikka maksavatkin makeaa;)

                                    Mutta hyvä, että auto ajokunnossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Autisata Näytä viesti
                                      3 johtoa 5 johdosta rikki.
                                      Hmm....mätänetin laatua viis.. :( !!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja ei voi motonettiä syyttää. Virranjakajassa oli pikkunastat ja edellisissä johtoissa oli isot nastat tulpanjohdoista. Sillä sitten väärät piuhat aluksi tohon myyjän kans katottiin ja nyt oikeat piuhat kehissä... Mutta..
                                        Edelleen käy 4 pytyllä, joskus jopa 3.. Lähtee helposti käyntiin kylmänä, lämpimänä sahaa hetken aikaa..
                                        Nyt vaihdettu siis tulpat, tulpanjohdot (tällä kertaa oikeat), virranjakajan kansi ja pyöriä...
                                        Yleensä kun muutaman kilometrin ajaa koneen lämpimäksi niin alkaa käymään kaikilla pytyillä muttei aina..
                                        Seuraavana varmaan pitää alkaa noi alipaineletkut käymään läpitte, kk-suutin, polttoainepumppu...

                                        Ja toki jakohan on voinu pompata paikaltaan ja sekin pitää tarkistaa
                                        Viimeksi muokannut Autisata; 4.10.2011, 09:12.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voisiko vuotava venttiilikopantiiviste aiheuttaa tota pätkimistä. Tässähän koneessa on se ominaisuus että jos öljynkorkinki tai tikun ottaa pois kone sammuu. Öljyä on valskannu jonnin verran tuolta venakopan välistä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Olisiko pari tulppaa hajonnut.. Kun kerran lämpöisenä toimii jotenkin?

                                            Comment


                                            • #23
                                              On testattu vanhoilla tulpilla ja uusilla. ei vaikutusta

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onko sytytyksen ajoitus tarkistettu? Ja sitä ohjaava alipainekello(jos tässä semmonen oli)?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vielä ei ole testattu kun koko päivän satanu vettä ja huoltotoimenpiteet pitää tehä tuossa parkkipaikalla ja alipainekellosta en tässä tiedä. Mitä ilmeisemmin tässä RT kone

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ihan tämmöstä uteliaisuuttani haeskelen, mites vanhat tulpat, noin niikuin väreiltään.
                                                    Siis oliko väri kaikissa sama, vai huomasitko eriäväisyyksiä.

                                                    Mulla meinaan kerran oli hieman samanlaisia oireita ja yksi tulppa erottui palamisjäljestään muista.

                                                    Kannentiivistehän se lopulta viaksi löytyi, mutta ei nyt heti lähdetä vikaa sieltä vaikeimmasta päästä etsimään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Se venakopan tiiviste ei voi valskata niin paljoa, että vaikuttaa käyntiin. Tai voi, mutta semmoisella öljyruiskulla ei voisi ajella. Se lohkosta nouseva muotoletku(huohotus) on varmaan jo muhjuna/imenyt itsensä kasaan, mutta ei kuulosta vallitseva vika nyt vuodolta huohotuksessa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Huomenna pääsen puristukset tuosta mittaamaan niin tietää senkin puolen sitte. Pitää seurata nyt noita uusia tulppuia et eroaako joku tulppa muista niin vois paikallistaa jos se tietylle pytylle on vika. Määräjakaja ja itse bensaputket on tosi ruostuneita ainakin päällepäin mut vuotoa ei ole. Mietityttää vaan kuinkahan hapero se voi olla sisältä... Kannattaako lähtä purkamaan ja putsaileen vai meneekö suoraan vaihtohommiksi jos irrottelee.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Älä lähde irrottelemaan. Niitä putkia ei saa oikein mistään järkevällä rahalla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nonniin. Tännään mitattiin puristukset ja tulokset enemmän ku mielenkiintoset....
                                                            1 Pytty 12,5
                                                            2 Pytty 12,6
                                                            3 Pytty 12,4
                                                            4 Pytty 4,5 !!!!!
                                                            5 Pytty 8,5 !!!!!

                                                            Että alakaa sitte vissiin isompi remppa :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X