Joo elikä audi tuntuu laiskalta ja tehottomalta. Ahtaa kyllä lähes normaalit, mutta hieman seilaa. (ahtopaineensäädin vaihtuu) Ja välillä ihan kevyesti nytkähtää kun laittaa kaasun pohjaan. Tuntuu hieman kuin löis jostain ahtoja ulos kun hirveä suhina kuuluu muttei mihinkään mene. Konehan on tuo aeb karalan lastulla, forgen pässillä ja bsr 2.5" catbackillä. Olen putsannut ilmamassamittarin ja koittanut toista. Mitähän ensiksi kannattaisi tehä? tulpat vaihettu, eri ilmamassamittaria kokeiltu ja putsailtu melkeen kaikki tonne ahtopuoleen liittyvät.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 1.8t ei kulje
Collapse
X
-
Joillain on tuntunut olevan ongelmia myös noiden Forgen bypassien kanssa ja vaihtanut ne esimerkiksi TT:n bypasseihin.
EDIT: Ja pelkästään putsaamalla tuota Forgen bypassia on saatu jotain aikaan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=forge+passViimeksi muokannut mstr; 29.9.2011, 17:42.
Comment
-
Viemäritulppa tms. mikä tahansa, minkä saat mahtumaan imuputkeen, kokispullo tms. myös hätätapauksessa käy ja siihen korkin/kannen läpi sitten venttiili, josta kompuralla ilmaa se 1 bar esim. Ei liikaa sitä painetta, silloin jokin antaa kyllä periksi :) Tuo suhina kyllä viittää siihen, että jokin vuotaa, mutta ihme, että toimii kuitenkin silloinkin. Selkeällä ahtovuodolla pitäisi kyllä moottorinohjauksen mennä melko sekaisin, kun mitattu ja toimitettu ilmamäärä eroaa selkeästi.
Comment
-
Tuolta voi bongailla hyviä ideoita, mutta liiaksi ei kannata alkaa hifistelemään. Itse vein koiralta Kongin, joka sopi imuputkeen tiiviisti ja toisessa päässä valmiiksi reikä, johon sai venttiilin kiinni. :)
Kannattanee se huohotusventtiili irroittaa ja paikka tulpata, ettei lähde öljyt liiaksi kulkemaan.
Youtubeen hakusanoiksi 'boost leak test', niin löytyy vielä hyviä videoita aiheesta.
Comment
-
Noniin, eli ahtoprobleema jatkaa kulkuaan. Vaihdoin n75 venttiilin, mutta nyt ahtaa kokoajan vain 0,5-0,6. Tossa lueskellut topikkeja pitkin iltoja ja käynyt muutaman automiehen kanssa juttusilla. Tuonne hukkaportille päin epäilykset kääntyneet. Kun ei vikakoodeissakaan mitään näytä ja koitettu toisella maffilla yms. Eli olisiko mahdollisesti hukkaportin kello jumissa? Tai se läppä persiillään ? Miten asian saa helpoiten selvitettyä, eli siis mitä oikeastaan pitää purkaa että tonne pääsee käsiksi tai näkee tarvittavat paikat?
Comment
-
Kyllä se pohjaan tuntus menevän. Mitään sopeutuksia ei ole tehty. Ei ole mitään testeriä itelläni (valitettavasti) . Käytin sillon jonkun aikaa sitten piuhassa ja ei se korjaamomies ollu kyllä halukas tekemään oikeen mitään yhteistyötä. Päijät-Hämeen alueella jos joltain moinen laite löytyis niin vois tuon sopeutuksen mm. tehdä. Pientä korvausta vastaan toki.
Kaasuläpän puhdistin tossa jonkun aikaa sitten ja läppä näytti ettei oikeastaan aukea kokonaan, tai mene kiinni (ei muista) onkohan tuo normaalia? Eli ei mene täysin pystyasentoon siihen.
Comment
-
Vieras
Onko se painetesti nyt siis tehty? Aivan turha arvailla jos ei.
Jos on, mahdollisia syitä on silti vähintään n+1 kappaletta. Järkevintä varmaan olisi ottaa logia VCDS:llä (+ toki ne vikakoodit). Klubin jäsenille on jäsenpuolella lista itsensä ilmiantaneista piuhan omistajista, eikä perusversio (esim. VCDS lite) paljon maksakaan. Toki kannattaa myös kokeilla vakiopässillä viritysosan sijaan...
Comment
-
Painetesti tehty ja yksi vuotava letku tuolta imusarjan alta löytyi. Ei kyllä vaihto vaikuttanut ahtoprobleemaan sen kummemmin.
Turbon kunnon katsoin samalla eli laipat oli ihan kunnossa, mutta todella pientä välystä havaitsin. Joten melkolailla nuo voi sulkea pois tämän ahtovammaisuuden syistä. Hukkaportin tanko ei liikkunut suuntaan eikä toiseen. Liekö se voisi olla jumissa sitten?
Comment
-
Vieras
Hukkiksen tanko ei ole mikään kovin löysä, joten se ettei sormin kokeilemalla liiku ei mitenkään automaattisesti tarkoita että se olisi jumissa.
Sulla on siis ollut ainakin N75 rikki ja ahtovuoto - joiden korjaaminen ei todellakaan ole mennyt hukkaan - olkoonkin ettei vieläkään toimi kunnolla. Ties vaikka olisi noiden vikojen takia adaptaatiot aivan hukassa, nekin kannattaisi resetoida. Mistäs nämä ahtopaineet luet ja paljonko niitä "pitäisi" olla?
Vikamahdollisuuksia on edelleen useita - varsinkin kun alkujaan on ollut päällä nuo jo korjatut viat joten esim. MAF:n kunnosta ei alkuperäisen kokeilun pohjalta ole paljon voinut päätellä.
Samat ohjeet edelleenkin: Vikakoodit, muutaman kanavan logitusta, kokeilu alkuperäisellä bypassilla, jne.
Comment
-
Nyt sai kunnon laitteella ja avustuksella katottua noi vikakoodit eli viallista maffia ja ulkolämpötila anturia(?)näytti . Semmosta mietin kun tuolta ebayn puolelta maffia tilaamassa niin käykö aeb koneeseen vaikka apu:sta tuo maffi? Näyttää olevan helpommin saatavilla noihin muihin koneisiin tuota osaa.
Ja ahtopaineita lueskelen ahtopainemittarista (autometer) jonka pätevyys tuntuisi olevan ihan kohallaan tai ainakin suuntaa antava, eipä noilla mittareilla taida ihan tarkkoihin tuloksiin päästä.Viimeksi muokannut Tåmm1; 18.12.2011, 15:10.
Comment
-
Tänään tuli kokeiltua ehjällä maffilla, muttei juurikaan eroa. Ja nollasin asetukset ottamalla akun irti n. 15 minuutiksi. eikös se näin onnistunut? Sitten kattelin letkujen kuntoa ja otin bypassilta imusarjaan menevän letkun imusarjasta pois ja testasin, EI mitään eroa eli ahtoi ne samat n.0,4 ja tyhjäkäyntikin oli normaali. Voikohan tuo viitata johonkin vikaan?
Comment
-
Veikkaampa että vika löytyy joko vuotavasta haistapaskamäntämallin by-passista taikka ahtovuodoista, jos kerta maffilta antaa vikakoodia, eikä korjaannu eri anturilla.
Tuo letkun irroitaminen tekee vain sen, että venttiili ei aukea enää kaasua höllättäessä ahtopaineilla, vaan pysyy koko ajan kiinni. Riippuu toki siitä, että miten päin asennettu ja miten jäykkä jousi paikallaan.
Comment
Comment