Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Satkun janoisuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Siis miten jarru remontti voi vaikutaa kulutukseen? Tietysti jos vanhat on laahannu niin vaikuttaahan se. Vaihdoin kylla itsekin uudet palat taakse. Kesärenkaat on 215/45/17 ja loma reissulla etelässä soppaa meni siinä reilu seittemän. Lyijy kengällä =)

    Comment


      #62
      Nimenomaan jarrut. Vanhat jarrusatulat olivat sen verran jumissa, että jarrut laahasivat hieman.
      Ei paljon, mutta niin, että levyt olivat sormella kokeillen kuumia maantieajon jälkeen.
      Kokeilin pysäyttämällä auton ilman jarruja. Samoin pyörät kohotettuna huomasi, että jarrut ovat hieman päällä.

      Edelleen kuitenkin ajotavalla on suurin merkitys.

      Leveät renkaat nostavat myös auton vierintävastusta ja samalla kulutusta.
      Minun mielestäni Suomalaisilla maanteillä ja nopeuksilla ylileveillä renkailla on ainoastaan ulkonäköhyöty ja haittoja enemmän kuin hyötyjä.

      Tiedän, tämä on provo monelle, mutta ehkäpä yli 20 vuotta autoa ajaneella saa jo olla omia kokemusperäisiä mielipiteitä ;-)

      Niin, ne haitat: epämukavat, kalliit, huono kulutuskestävyys, vesiliirtoherkkyys kuluneena,
      kaikkien ominaisuuksien hyödyntäminen vaatii myös auton alustan muutoksia (vielä lisähintaa), isompi vierintävastus-> bensankulutus

      Ja sitten hyödyt: tarkempi ohjaus, hyvännäköiset, (jolloin kuski tuntee itsensä tietystä kohtaa isommaksi :-P)

      Tämän keskustelun jatkot voisi tietysti jakaa omaksi aiheeksi.

      Comment


        #63
        Tokoi tuon jarru homman hokasin ku sitä mietin. Onko "RT-miehet" huomannu suurta hyötyä lohkoa käytettäessä? Kunnon pakkasilla se on ehdoton, mutta meinaa tollasilla pikki pakkasilla, kun ei oo tullu lohkoa käytettyä.

        Comment

        Working...
        X