Moi,
ostin viime viikolla tuollaisen A6 2.6 aut quattron vm. 1995. Auto on jo laukannut 320 tkm, mut kohtuu kunnossa.
Moottorissa ihmetyttää, kun ei tunnu olevan alavääntöä juuri ollenkaan?
Kone oli ihan "tukossa" kun sen ostin, mutta olen koittanut parhaani mukaan sitä polkemalla puhdistaa ja jonkun verran nyt neljännellä tankillisella mennessä alkaa tuntua jotain eloa.
Tyhjäkäyntiä kone käy n. 700-750 rpm, joka on musta liian vähän kun kaiken lisäksi täristää tyhjäkäynnillä ihan niinkuin meinaisi sammua tai kävisi vajailla pytyillä.
Automaatti toimii ihan hyvin. Vaihtaa varmaan oikeissa kohdin ylöspäin ja kaikki siltäpuolin ok, mutta kun ei ole kunnon alavääntöä, niin aina kun vaihtaa isommalle, meinaa kulku aluksi hyytyä. Kun polkasee lisää kaasua, niin pikkuhiljaa lähtee meneen.
Luulisi sentään, että 2.6:n padassa olisi alavääntöä kohtuullisesti.
Kone toimii ihan jees kun on kierroksia yli 3000 rpm ja voimaa tuntuu olevan sen minkä pitäiskin.
Vaihdatutuin paikallisella pärnäsellä tulpat, tulpanjohdot, öljyt koneeseen ja jäähdytinnesteet. Vain hieman parani väännöt.
Onko näissä joku tyhjäkäyntimoottorinohjaus erikseen, vai meneekö samalla ruiskulla? Voiko tyhjäkäyntikierroksia lisätä jollain keinolla?
Voiko imupuolella olla jotain tukossa ettei saa kunnolla ilmaa?
Tai eikö saa tarpeeksi rikasta seosta?
Tai onko näissä katit helpostikkin tukkoon meneviä?
Olisin kiitollinen avusta.
ostin viime viikolla tuollaisen A6 2.6 aut quattron vm. 1995. Auto on jo laukannut 320 tkm, mut kohtuu kunnossa.
Moottorissa ihmetyttää, kun ei tunnu olevan alavääntöä juuri ollenkaan?
Kone oli ihan "tukossa" kun sen ostin, mutta olen koittanut parhaani mukaan sitä polkemalla puhdistaa ja jonkun verran nyt neljännellä tankillisella mennessä alkaa tuntua jotain eloa.
Tyhjäkäyntiä kone käy n. 700-750 rpm, joka on musta liian vähän kun kaiken lisäksi täristää tyhjäkäynnillä ihan niinkuin meinaisi sammua tai kävisi vajailla pytyillä.
Automaatti toimii ihan hyvin. Vaihtaa varmaan oikeissa kohdin ylöspäin ja kaikki siltäpuolin ok, mutta kun ei ole kunnon alavääntöä, niin aina kun vaihtaa isommalle, meinaa kulku aluksi hyytyä. Kun polkasee lisää kaasua, niin pikkuhiljaa lähtee meneen.
Luulisi sentään, että 2.6:n padassa olisi alavääntöä kohtuullisesti.
Kone toimii ihan jees kun on kierroksia yli 3000 rpm ja voimaa tuntuu olevan sen minkä pitäiskin.
Vaihdatutuin paikallisella pärnäsellä tulpat, tulpanjohdot, öljyt koneeseen ja jäähdytinnesteet. Vain hieman parani väännöt.
Onko näissä joku tyhjäkäyntimoottorinohjaus erikseen, vai meneekö samalla ruiskulla? Voiko tyhjäkäyntikierroksia lisätä jollain keinolla?
Voiko imupuolella olla jotain tukossa ettei saa kunnolla ilmaa?
Tai eikö saa tarpeeksi rikasta seosta?
Tai onko näissä katit helpostikkin tukkoon meneviä?
Olisin kiitollinen avusta.
Comment