Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.6 ABC alaväännöt kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.6 ABC alaväännöt kateissa

    Moi,
    ostin viime viikolla tuollaisen A6 2.6 aut quattron vm. 1995. Auto on jo laukannut 320 tkm, mut kohtuu kunnossa.
    Moottorissa ihmetyttää, kun ei tunnu olevan alavääntöä juuri ollenkaan?
    Kone oli ihan "tukossa" kun sen ostin, mutta olen koittanut parhaani mukaan sitä polkemalla puhdistaa ja jonkun verran nyt neljännellä tankillisella mennessä alkaa tuntua jotain eloa.
    Tyhjäkäyntiä kone käy n. 700-750 rpm, joka on musta liian vähän kun kaiken lisäksi täristää tyhjäkäynnillä ihan niinkuin meinaisi sammua tai kävisi vajailla pytyillä.
    Automaatti toimii ihan hyvin. Vaihtaa varmaan oikeissa kohdin ylöspäin ja kaikki siltäpuolin ok, mutta kun ei ole kunnon alavääntöä, niin aina kun vaihtaa isommalle, meinaa kulku aluksi hyytyä. Kun polkasee lisää kaasua, niin pikkuhiljaa lähtee meneen.
    Luulisi sentään, että 2.6:n padassa olisi alavääntöä kohtuullisesti.
    Kone toimii ihan jees kun on kierroksia yli 3000 rpm ja voimaa tuntuu olevan sen minkä pitäiskin.

    Vaihdatutuin paikallisella pärnäsellä tulpat, tulpanjohdot, öljyt koneeseen ja jäähdytinnesteet. Vain hieman parani väännöt.

    Onko näissä joku tyhjäkäyntimoottorinohjaus erikseen, vai meneekö samalla ruiskulla? Voiko tyhjäkäyntikierroksia lisätä jollain keinolla?
    Voiko imupuolella olla jotain tukossa ettei saa kunnolla ilmaa?
    Tai eikö saa tarpeeksi rikasta seosta?
    Tai onko näissä katit helpostikkin tukkoon meneviä?

    Olisin kiitollinen avusta.

  • #2
    Tyhjäkäynti kuulostaa ok ja speksien mukaiselta. Ravistusta en ole A4:ssa havainnut juurikaan. Tukkoisia katteja on ollut tarinoiden mukaan.

    2.6:ssa alavääntö on vähän heikompi ja mun kokemuksen mukaan 3500 vetää parhaiten. 2.8:ssa on imusarja erilainen. Tosin 2.6 ainakin A4:ssa jaksaa kakkosella lähteä liikkeelle ja tyhjäkäynnillä kulkea eteenpäin.

    Kannattaa vikakoodit lukasta ja Imuilmananturia vaihtaa jos näyttää omiaan. Se vaikuttaa tyhjäkäyntiin ainakin.

    Comment


    • #3
      Musta tuo noinkin alhainen tyhjäkäynti on kutoskoneelle aika sopimaton. Ei ns hönkää ollenkaan tyhjäkäynnillä.
      Tuon imuilman anturin tarkastan kyllä ekaksi.
      Onko mitään hajua mistä sais katteja tarvikkeena edullisemmin kuin orkkisosina?
      Mun pirssi ei kyllä vetäis manuaalivaihteisenakaan kakkosella mihinkään. On meinaan sen verran vaisu alavääntö. Se on niinku jos olis vanhanaikasella virranjakajalla varustettu kone ja sytytys myöhässä jonkun verran eli ei silloin alakierroksilla oikeen mitään tapahdu, mutta polkemalla sitten toimii.

      Comment


      • #4
        Omalta osalta voin myös sanoo, että tyhjäkäynti on OK. Itellä se pyörii normaalisti siinä 600-750rpm kun kone on lämmin. Kyseessä siis 2.6 V6 ABC koneella varustettu A4.

        Mutta niinkun mainittu, niin varmaan vikakoodit kannattaa lukasta ja sit kaiketi se katti tarkistaa.

        Comment


        • #5
          Itsellä on manuaalivaihteinen satku ja vaihdoin siihen polttoainesuodattimen tuossa viikko pari sitten. Kone tuntuu toimivan hiukan pehmeämmin ja ihan kuin olisi alavääntökin parantunut. Tuo kannattanee vaihtaa.
          Yleisesti ottaen hyvä käyttöauto tuo satku on huollettuna. Parin vuoden päästä on tullut 10 vuotta ajeltua.

          Comment

          Working...
          X