Uhri Competition Quattro ACE-moottorilla (2.0 16v)
Ongelmana ailahtelevasti toimiva lämpömittari, jonka vikaa en ole pystynyt tarkasti paikallistamaan.
Oireena se että auto lämpeää hitaasti, koneen lämpömittarin mukaan, vaikka oikeasti koneen on oltava lämpimämpi kuin mitä mittari kertoo (öljynlämpötilastakin sen näkee) ja sitten kun lämpömittari herää, se menee välistä yli 90 reilustikin jolloin flektikin herää eloon ja alkaa jäähdyttää kunnolla. Välillä lämpömittari toimii taas ihan normaalisti ja lämmöt pysyy piirun alle 90:ssä (taitaa olla 87c termari, kesällä vaihdettu)
Aluksi epäilin että vesipumppu olisi antamassa periksi mutta näyttää se toimivan silloin kun mittari on ajan tasalla - eli vika rajaantuu mittarin toimintaan. Kone kyllä jäähtyy/lämpenee ihan oikeisiin lämpötiloihin heti kun mittari "herää eloon".
Imusarjan kupeessa oleva anturi on vaihdettu hiljattain (tästä tullee lämpötila mittarille?), ja liitin kontaktispraytakin ja liitinpinnat näyttivät ihan käyviltä.
Vinkkejä?
Ongelmana ailahtelevasti toimiva lämpömittari, jonka vikaa en ole pystynyt tarkasti paikallistamaan.
Oireena se että auto lämpeää hitaasti, koneen lämpömittarin mukaan, vaikka oikeasti koneen on oltava lämpimämpi kuin mitä mittari kertoo (öljynlämpötilastakin sen näkee) ja sitten kun lämpömittari herää, se menee välistä yli 90 reilustikin jolloin flektikin herää eloon ja alkaa jäähdyttää kunnolla. Välillä lämpömittari toimii taas ihan normaalisti ja lämmöt pysyy piirun alle 90:ssä (taitaa olla 87c termari, kesällä vaihdettu)
Aluksi epäilin että vesipumppu olisi antamassa periksi mutta näyttää se toimivan silloin kun mittari on ajan tasalla - eli vika rajaantuu mittarin toimintaan. Kone kyllä jäähtyy/lämpenee ihan oikeisiin lämpötiloihin heti kun mittari "herää eloon".
Imusarjan kupeessa oleva anturi on vaihdettu hiljattain (tästä tullee lämpötila mittarille?), ja liitin kontaktispraytakin ja liitinpinnat näyttivät ihan käyviltä.
Vinkkejä?
Comment