Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaineongelmaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynpaineongelmaa?

    Joo, elikkä moottorina 2.6 v6 (abc) ja öljynpaineen merkkivalo syttyy kun kierrokset ylittää 1500rpm (lämpimänä). Voiko viallinen öljypumppu tuottaa riittävän paineen tyhjäkäynnillä ja paine laskea kierroksilla alle "minimin"? Normaalistihan paine nousee kierrosten noustessa mutta mutta...

    #2
    veikkaan anturivikaa

    Comment


      #3
      Veikkaan myös et anturin liittimessä huono kontakti tai anturi on rikki. Nuo nyt ekana kannattaa kattoa ennen mitään suurempaa operaatiota. Anturin reiästä voi myös mitata ö-paineen jos haluaa varmistua et onko paineet ok.

      Comment


      • #4
        Tarkastelin tuota öljynpaineanturin johtoa ja vaikuttas olevan ehjä siltä matkalta mitä näkee/pystyy tunnustulemaan auto lattialla. Eikä ole hapettumaa liittimessä.

        Koitin myös johto irroitettuna, mutta sillä ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta, tyhjäkäynnillä valo ei pala ja syttyy kierroksilla. Eikös sen pitäs palaa koko ajan kun on anturi irroitettu?

        Eihän näissä ole kuin tuo yksi anturi öljynpaineelle, joka on siinä öljynsuodattimen läheisyydessä? (kuva) Omassa ei ainakaan tuota kuvan "oil pressure sending unit":ia vastaavaa osaa koneesta löydy...

        Comment


        • #5
          Valo syttyy kierroksilla ellei anturi maadoita "johtoa", eli laita ko. johto maihin ja koita sitten uudelleen.

          Comment


          • #6
            No valohan sammuu kun sen maadottaa. Eihän anturilla ole mitään virkaa jos johdon vetää suoraan maihin?

            Comment


            • #7
              Ihan sama vika oli Jetassa aikoinaan, kiva olis tietää mistä tuo johtuu.
              Jetassa se ei selvinnyt milloinkaan.

              Comment


              • #8
                Koneessa on ylä- ja alapaineanturi joista alapaine on avautuvalla koskettimella ja noin 0.5 bar ja toinen on sulkeutuvalla koskettimella noin 1.5 bar kun kierrokset ylittävät ~1500. Jos maadoitat tuon yläpaineanturin johdon ja valo sammuu on siellä normaali öljynpaineen merkkivalon anturi edelleen toiminnassa.

                Comment


                • #9
                  jebu, selvishän tuokin homma omalta kohdaltani.
                  Paljon sitä tuli aikoinaan pähkäiltyäkin.

                  No ainaa oppii jotain uutta;)

                  Comment


                  • #10
                    Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää missä se alapaineanturi on, mikäli tämä öljynsuodattimen vieressä oleva on yläpaineanturi...

                    Comment


                    • #11
                      Jos ei muisti pätki niin oikean sylinterikannen takapäässä.

                      Comment


                        #12
                        B5:ssä on kaiketi aina vain 1 anturi.

                        Comment


                        • #13
                          Oisko vikakoodien lukua ja antureiden arvoja vähän katsottava niin tulisi selkoa? Vaikka ei se anturin vaihto kovin huono juttukaan ole, jos vielä tehtaanasennus tai tarvikeanturi tilalla. Yleinen paikka vuodoille tuon anturi. Tuohon on paria eri anturia eri painerajoilla ja ilmeisesti huono/väärä öljynsuodatinkin vaikuttaa paineisiin.

                          Comment


                          • #14
                            Aika pelottavaa mikäli näissä ei ole kuin tuo yksi anturi, sillä alle 1500rpm ei saa öljyvaloa palamaan vaikka anturista irrottaa piuhan.

                            No joo, öljynpaineet mittasin eilen ja suht lämpimänä tyhjäkäynnillä vajaa 3baria ja @3000rpm 4 baria. Anturin vaihdollahan tästä sitten selvittiin.

                            Comment


                            • #15
                              Itse ostin tuossa edellisenä päivänä b5 1.8 koneella. Kilometrejä on mittarissa 366000, eli paljon on rullattu.

                              Mulla tuo varoitusvalo on pari kertaa syttynyt, jos käyttää pitkään joutokäyntiä (yli 2min), kun taas lähtee ajamaan niin valo sammuu noin 10 sekunnin ajon jälkeen. Tarkoituksena ois nytten vaihtaa anturi ja katsella sen jälkeen, onko vika korjaantunut vai pitääkö ryhtyä jatkotoimiin...

                              Paha vielä tässä vaiheessa sanoa miten käy, kun sen verran tuntematon auto vielä. Toivotaan, että tuolla menis.

                              Comment

                              Working...
                              X