Noin pieni välitysero nähtävästi siis joten kuten toimii, mutta ei ole suositeltavaa :D
Sen voi varmasti ainakin sanoa, että vastaavasta perän ja vaihteiston yhteensopimattomuudesta ei paljoa kokemusta täältä foorumilta löydy?
Ensimmäinen koeajo maantiellä taisi ratkaista tämän pitkän aikaa vaivanneen jurinan sun muut epämääräiset äänet. Tai olihan se jo periaatteessa varma, että tuo väärävälityksinen laatikko oli syypää, mutta nyt oikealla laatikolla ajo oli juuri niin tasaista ja hiljaista kun kuuluukin.
Tuossa CPR:ssä oli jouduttu vauhtipyörän anturille tekemään kierre, jotta se on saatu kiinnitettyä ja vaihdekepin tukitankoa on joutunut vääntämään että se on saatu laatikkoon kiinni. Ei tommosten pikkujuttujen ole kuitenkaan annettu häiritä asennusta... :D
Otetaas tähän tämmönen viimeinen päivitys tähän. Eli tuo Mikan lyhyt ja ytimekäs vastaus tuohon matkan katkeamiseen ja syy tuohon alkuperäiseen jurinaan oli juurikin tuo torsen, toki väärän välityssuhteen avittamana.
Sain alkutalvesta tuon torsenin irroitettua kolostaan ja hampaat oli sen verran saanut kipeää, että tämä torsen on tainnut olla se mikä noita eri välityksiä on tuossa välissä yrittänyt tasoitella.
Muutama kuva tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...8&postcount=54
Liekkö tuosta mötikästä enää mitään iloa, kardaanin puoleista akselia pyörittäessä ei tapahdu mitään, pyörii "tyhjää"? Toiselta puolelta pyörittäessä sentään vielä toimii...
Lainataan/herätellään topiccia. Mulla olis -97 A4 quattro 2.8v6 30v ACK 5v manuaalilla. Kummallisia oireita esiintyy ajossa: välillä tuntuu kun 50km/h vauhdissa oikea puoli hypyttäisi hiukan, tätä ei esiinny läheskään aina eikä kaikkialla.
Kuitenkin aina 60km/h-85km/h välillä kuuluu melko selkeä ”trrr-trrr-trrr-trrr....” jurina. Jurina katoaa (tai tihenee liikaa kuultavaksi), kun vauhti nousee siitä 85km/h ylöspäin.
100km/h+ vauhdissa oikea puoli autosta tuntuu alkavan taas ”hypyttämään” tai täristämään. Kun katsoo tyhjää apparin penkkiä tai pitää kättä selkänojaa vasten niin tuntuu semmonen selkeä hypytys.
Ei vaikuta, onko vaihde silmässä vai ei, kytkin pohjassa tai ei, eikä mikään kaartelu ja kiertely tunnu vaikuttavan.
Voisko nämä kaikki oireet johtua samasta aiheuttajasta vai olisiko useampi vika. Tämän topicin perusteella tuo jyrinäkin voi tulla ihan mistä tahansa..
Kyseessä on myös melkosen edullinen yksilö jo nykypäivänä, että luultavasti saa jyrryyttää itsensä paaliin, jos kalliiksi osoittautuu korjaukset.
Comment