Moro,
kyseinen kulkine on pre-facelift mallinen -99 S4:n, AGB koneella. Ongelmana on erittäin hankala pakin (ja ykkösenkin) päälle saanti
Ykkösen ja pakin kytkentä on ollut aina jäykähköä kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta olen käsittänyt että se näissä näin onkin ja ne kuitenkin on saanut ihan normaali voimaa käyttäen sisään, mutta nyt muutamat viime päivät pakin päälle saaminen on vaatinut todella voimankäyttöä ja runnomista (jos sen siis haluaa tehdä, itse olen jättänyt väliin kun ei uskalla niin kovaa runnoa).
Vika esiintyy lähes poikkeuksetta pelkästään kun auto on "kylmänä", eli esim. kun auto on seisonut yön yli, lämpimänä kaikki vaihteet kytkeytyvät ihan ok ilman sen suurempia voimia / runnomista (sanoisin että "normaalisti" tämän ikäiselle S4:lle).
Tänä aamuna auto oli ykkösellä parkissa, koitin vaihtaa pakille, ei mene mitenkään... kun yrittää laittaa pakkia päälle kuuluu sellainen vaimea kihinä/kohina ääni (vaikeahko selittää), ei kuitenkaan rusahda tai äännä suuremmin. Koitin saada pakkia päälle myös käyttämällä vapaalla jonka jälkeen ykkösellä ja sitten pakkia = ei auta. Koitin myös saada pakin päälle kakkosen kautta = ei auta... kaikkien välissä on kytkin päästetty ylös ja painettu uudelleen pohjaan. Edellisenä päivänä auto oli parkissa vapaalla ja ongelma oli samanlainen. Koitin myös polkea kahteen kertaan kytkintä ennen pakin kytkemistä vapaalta = ei apua.
Ainoa keino jolla pakin sain päälle kahteen kertaan peräkkäin lähes normaalisti (jäykähköä, mutta ei ylimääräistä voimankäyttöä) oli polkea kytkintä monta kertaa vaihde vapaalla jonka jälkeen laittaa pakki sisään... tämä toimi sekä tallista lähtiessä että muutaman kilometrin päässä olevalla bensa-asemalla (bensikselläkään pakki ei muuten mennyt päälle).
Työpaikan parkkiin ajaessa (n. 30km ajo alla) ei ongelmia kytkeä pakkia suoraan ykköseltä ilman kytkimen kanssa temppuilua.
Laatikko- ja peräöljyt on vaihdettu ~kuukausi sitten RedLinen tuotteisiin ja vaihteisto itsessään ei pidä ääntä tai rusahtele vaihteita vaihdellessa. Toiminta on myöskin ollut ihan normaalia nesteiden vaihdon jälkeen until now. Kytkin ei myöskään tunnu luistavan edes vedättämällä. Kytkinnesteiden vaihdosta ei ole minkäänlaista tietoa, jarrunesteet vaihdettu jokunen tuhat kilometriä sitten, mutta jarrujen kautta.
Hyviä ehdotuksia? Kytkimen työsylinteri mahdollisesti tulossa tiensä päähän vaiko vain kytkimen litkut ja ilmaus kannattaisi tehdä?
Neuvoista kiittäen...
kyseinen kulkine on pre-facelift mallinen -99 S4:n, AGB koneella. Ongelmana on erittäin hankala pakin (ja ykkösenkin) päälle saanti
Ykkösen ja pakin kytkentä on ollut aina jäykähköä kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta olen käsittänyt että se näissä näin onkin ja ne kuitenkin on saanut ihan normaali voimaa käyttäen sisään, mutta nyt muutamat viime päivät pakin päälle saaminen on vaatinut todella voimankäyttöä ja runnomista (jos sen siis haluaa tehdä, itse olen jättänyt väliin kun ei uskalla niin kovaa runnoa).
Vika esiintyy lähes poikkeuksetta pelkästään kun auto on "kylmänä", eli esim. kun auto on seisonut yön yli, lämpimänä kaikki vaihteet kytkeytyvät ihan ok ilman sen suurempia voimia / runnomista (sanoisin että "normaalisti" tämän ikäiselle S4:lle).
Tänä aamuna auto oli ykkösellä parkissa, koitin vaihtaa pakille, ei mene mitenkään... kun yrittää laittaa pakkia päälle kuuluu sellainen vaimea kihinä/kohina ääni (vaikeahko selittää), ei kuitenkaan rusahda tai äännä suuremmin. Koitin saada pakkia päälle myös käyttämällä vapaalla jonka jälkeen ykkösellä ja sitten pakkia = ei auta. Koitin myös saada pakin päälle kakkosen kautta = ei auta... kaikkien välissä on kytkin päästetty ylös ja painettu uudelleen pohjaan. Edellisenä päivänä auto oli parkissa vapaalla ja ongelma oli samanlainen. Koitin myös polkea kahteen kertaan kytkintä ennen pakin kytkemistä vapaalta = ei apua.
Ainoa keino jolla pakin sain päälle kahteen kertaan peräkkäin lähes normaalisti (jäykähköä, mutta ei ylimääräistä voimankäyttöä) oli polkea kytkintä monta kertaa vaihde vapaalla jonka jälkeen laittaa pakki sisään... tämä toimi sekä tallista lähtiessä että muutaman kilometrin päässä olevalla bensa-asemalla (bensikselläkään pakki ei muuten mennyt päälle).
Työpaikan parkkiin ajaessa (n. 30km ajo alla) ei ongelmia kytkeä pakkia suoraan ykköseltä ilman kytkimen kanssa temppuilua.
Laatikko- ja peräöljyt on vaihdettu ~kuukausi sitten RedLinen tuotteisiin ja vaihteisto itsessään ei pidä ääntä tai rusahtele vaihteita vaihdellessa. Toiminta on myöskin ollut ihan normaalia nesteiden vaihdon jälkeen until now. Kytkin ei myöskään tunnu luistavan edes vedättämällä. Kytkinnesteiden vaihdosta ei ole minkäänlaista tietoa, jarrunesteet vaihdettu jokunen tuhat kilometriä sitten, mutta jarrujen kautta.
Hyviä ehdotuksia? Kytkimen työsylinteri mahdollisesti tulossa tiensä päähän vaiko vain kytkimen litkut ja ilmaus kannattaisi tehdä?
Neuvoista kiittäen...
Comment