Audi on temppuillut viime talven kovilta pakkasilta lähtien ja kovista ratkaisuyrityksistä huolimatta vian tilkitseminen tuntuu mahdottomalta. Ongelmana on kytkin (tai jokin siihen liittyvä), jossa jokin tuntuu elävän tai muuttavan muotoaan. Kytkin toimii moitteetta liikkeelle lähtiessä ja kiihdytettäessä ylöspäin vaihtaessa. Välys on tuntuu ko. tilanteessa olevan ok ja kaikki niinkuin pitääkin. Mystinen ilmiö aiheutuu jarrutettaessa moottorilla ja vaihtamalla alaspäin, jolloin toisinaan kytkinpolkimen liikkeessä saattaa olla puoletkin tyhjää ennen kuin kytkin alkaa irrottamaan. Pumppaamalla kytkinpoljinta tällaisessa tilanteessa kytkin jämäköityy ja alkaa irroittamaan ylempänä.
Autossani on manuaali vaiheisto, 103 kw kone ja mittarissa 200 tkm. Autoon on nyt vaihdettu vauhtipyörä, asetelma+levy+painelaakeri, molemmat sylinterit, nesteet ja ilmaus tehty useampaan kertaan. Ongelma on silti sama. Olen nyt elänyt ongelman kanssa yli puoli vuotta ja ajanut noin 15 tkm, eikä suurta muutosta pahempaan tai parempaan suuntaan ole tapahtunut. Mitään kummallisia ääniä autosta ei mielestäni kuulu enkä vaihdelaatikon toiminnassakaan ole suuria kummallisuuksia huomannut.
Kysymys kuuluukin, onko jollakin kokemuksia vastaavasta? Eli muuten kytkin toimii, mutta alaspäin vaihdettaessa moottorijarrutuksen jälkeen kytkin ei tunnu normaalilta ja irroittaa todella alhaalla "tyhjän alueen" jälkeen. Toivotaan, että täältä löytyisi apua tai hyviä vinkkejä, mistä lähteä asiaa ratkomaan seuraavaksi.
Autossani on manuaali vaiheisto, 103 kw kone ja mittarissa 200 tkm. Autoon on nyt vaihdettu vauhtipyörä, asetelma+levy+painelaakeri, molemmat sylinterit, nesteet ja ilmaus tehty useampaan kertaan. Ongelma on silti sama. Olen nyt elänyt ongelman kanssa yli puoli vuotta ja ajanut noin 15 tkm, eikä suurta muutosta pahempaan tai parempaan suuntaan ole tapahtunut. Mitään kummallisia ääniä autosta ei mielestäni kuulu enkä vaihdelaatikon toiminnassakaan ole suuria kummallisuuksia huomannut.
Kysymys kuuluukin, onko jollakin kokemuksia vastaavasta? Eli muuten kytkin toimii, mutta alaspäin vaihdettaessa moottorijarrutuksen jälkeen kytkin ei tunnu normaalilta ja irroittaa todella alhaalla "tyhjän alueen" jälkeen. Toivotaan, että täältä löytyisi apua tai hyviä vinkkejä, mistä lähteä asiaa ratkomaan seuraavaksi.
Comment