Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteistojen keskenään sopivuus (6-syl > 5-syl)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaihteistojen keskenään sopivuus (6-syl > 5-syl)

    Sopiiko 5-vaihteinen CDX-laatikko (6-syl. ABC-koneen jatkona ollut) viisipyttyisen NG:n jatkoksi? Fyysisestihän laatikko taitaa kelvata paikoilleen, mutta kuinka kytkin? Paineasetelma taitaa kasvaa 228 mm > 240 mm? Tihrustelin perhealbumista, että NG:ssä on ollut molemman kokoista paineasetelmaa, mutta ABC:ssä vain 240-millistä. Mahtaako kelvata suoraan, vai tuleeko jotain sovitusongelmia?
    En edusta autotekniikan tietämyksen kirkkainta kärkeä, mutta toivottavasti näillä tiedoilla saan jonkun vastauksen...

    #2
    Näppituntumalta sanoisin että holahtaa paikalleen eikä tarvitse edes kytkintä vaihtaa, jos vaan tuo 228 on riittävä.

    Comment


      #3
      Niin, tulikin mietittyä että miksi se paineasetelma tuottaisi ongelmia, kunhan se kytkinpaketti vain sopii vaihteistoon. Kytkin riittää kyllä, kun on tarkoitus vain vaihtaa äänekäs vaihteisto ehjään.

      Comment


        #4
        Kuka huijaa ja ketä? Nimittäin tuosta CDX-vaihteistosta löytyi lisätietolappu, jossa luki "Audi 80 2.3 -90". Pieni aktejumppa paljasti, että CDX on tullut käyttöön vasta vuonna '92, ja kasikympissä ko. vaihteisto ei ole ollut kuin 2.6-litraisen koneen jatkona vuosina 92-93.
        Tuo laatikko on tullut Ruotsista erään turkulaisen purkamon kautta, ja se on vaihdettu takuuseen, kun yrityksen ensin myymä vaihteisto oli rikki. Tulee mieleen, että yritetäänkö tässä huijata tietämätöntä asiakasta myymällä mitä tahansa osia ja kirjoittamalla lappuun "tarvittavat" tiedot jotta osa olisikin "oikea", vai eikö purkamot tiedä mistä autosta osia purkavat? Enkä enää voi luottaa lappuun kirjoitettuihin kilometreihinkään.

        No, autoon se vaihteisto kuitenkin laitetaan, mutta kuitenkin...

        Comment


          #5
          Äkkiseltään veikkaan että aski voi hyvinkin olla mainitusta autosta peräisin, ei vain ole sen auton alkuperäinen. Purkaamot jotka eivät ole yhteen merkkiin keskittyneitä eivät todellakaan osaa etkaa käyttää jos sitä edes omaavat.

          Comment


            #6
            Eipä käynyt mielessänikään tuollainen vaihtoehto. Ilmeisesti luulin, että muut kuin oma Audi ovat ehjiä aina ja ikuisesti.

            Comment


              #7
              juu, pääsääntöisesti kaikilla audisteilla on japanilainen jolla hoidetaan ajot kun awdi makaa tallilla.

              Comment


                #8
                Heh heh, kuinka totta tuo onkaan! :)

                Nimim. 6 päivää sahannut Corollalla, Audi aivan päreinä tallissa... (ei siinä kyllä oikeastaan vikaa ole)

                Comment


                • #9
                  Minä en enää japsiin koske. Muijalla ja mulla omat Audit ;) Kahta en vaihda...

                  Comment


                    #10
                    No, se 1.3:nen kakkakoppa ajaa saman asian.. ;) Btdt..

                    Comment

                    Working...
                    X