Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RT moottorin ohjauspaineen säädin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RT moottorin ohjauspaineen säädin

    Jatkan tuota kysymystäni RT moottorin op säätimestä, mistä päin kannattaisi kysellä uutta säätäjää,tarkoitan muualta kuin merkkiliikkeestä,kyseessähän on Bocshin osa ?

  • #2
    motonet?`
    www.motonet.fi

    Comment


      #3
      Sama vika täällä eli kalvossa on reikä -> vuotaa. Motonetistä ei löydy, Merteililla 675? ja Laakkoselle asti en ole viitsinyt edes vaivautua. Vinkkejä mistä kannattaisi kysellä?

      Comment


      • #4
        Saksasta saan järjestettyä 300 halvemmalla kuin mitä Merteil myy, jos vain katsoin oikeaa osaa (026133482). Mutta taitaa sekin olla turhan kallis auton arvoon nähden.

        Comment


        • #5
          Jos käytetty kelpaa, niin luulis joltain purkaamolta löytyvän.

          Comment


          • #6
            Merteililla 675?
            Jaa-a, siinä on abc-analyysiä pistetty testipenkkiin... no kyllä hyvästä kannattaa maksaa, harva osaa arvostaa hyvää palvelua ja kunnollista jälkimarkkinointia. ;-)

            Comment


              #7
              Kyllä käytettykin kelpaa, muutamille purkamoille ja nettivaraosa.comin myyjille olen jo laittanutkin kyselyitä. Eikös täällä foorumillakin ollut kavereita jotka on noita typ44:sia purkaneet?

              Comment


              • #8
                Kyllä käytettykin kelpaa....
                Älä osta käytettyä, jos sinulla sellainen jo on!

                Omassani on tuo kalvo myös puhki, mutta kun se ei tunnu vaikuttavan auton kulkuun/toimintaa, niin en ajatellut sitä edes korjata. Esim. Saabissahan ei ole kalvoa ollenkaan, vaikka muuten sama ruisku niistäkin löytyy. Silti toimii paremmin kuin Audin ruisku.

                Comment


                • #9
                  900 Turbo Saabis on ainakin kalvo ohjauspaineensäätimessä. Saattaa käydä hieman rikkaalla jos kalvo on rikki. Kova jätkä laittais ihan painemittarin ja kuristimen ja säätää ohjauspaineen koneen lämmön mukaan käsin ratin takaa.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös tuo ohjauspaineensäädin hoida myös kiihdytys rikastuksen?

                    Comment


                    • #11
                      900 Turbo Saabis on ainakin kalvo ohjauspaineensäätimessä
                      Turbossa varmaan onkin, mutta ei "normaali" 900i:ssä.

                      Comment


                        #12
                        Mutta eikö sen säätimen toimintaperiaatteen ole pakko olla jotenkin erilainen jos ei kerran ole kalvoa?

                        Comment


                        • #13
                          On, sinänsä mielenkiintoista jos toi Saappi juttu pitää paikkaansa, en ole kyllä ikinä kuullutkaan että k-jetis olisi kalvoton ohjauspaineensäädin.

                          http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI10

                          Tossa juttua/kuva kaksi kalvo versiosta, joka löytyy ainakin turbo saappaasta

                          Comment


                          • #14
                            Onhan se tietysti erilainen, kun alipainepuoli puuttuu, mutta onko sillä merkitystä, jos auto toimii normaalisti.
                            Tuolla oli jotain asiaa K-jetronicista.

                            Tuolla taas säätimiä alipaineliitännällä ja ilman, mm. Saabiin.

                            Comment


                            • #15
                              Siis on siellä kalvo joka toimii venttiilin karana ts. säätää tilavuusvirtaa.

                              Erikseen on nämä turbosaban jne missä on erikseen toinen kalvo jonka takana on alipaine liitäntä jolla voidaan rikastaa seosta.

                              Vanhoissa gti golfeissa on noita yksi kalvo versioita, mulla taitaa olla viitisen kipaletta kotona

                              Comment


                              • #16
                                Siis on siellä kalvo joka toimii venttiilin karana ts. säätää tilavuusvirtaa.
                                Ymmärsin, että tuo alkuperäinen ongelma koski juuri alipainekalvoa ja tarkoitin kalvottomalla säädintä, jossa ei tuota alipainekalvoa/liitäntää ole.

                                Comment

                                Working...
                                X