Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 b5 1.8 20v huohotinputki halki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 b5 1.8 20v huohotinputki halki

    Moro! Tiedustelisin vähän, että täytyykö imusarja irroittaa ennenkuin pääsee kunnolla huohotinputkeen käsiksi? Aika ahdasta ainakin taitaa olla. ja mistä muualta mahdollisesti voisi saada huohotinputkea kuin audicenteriltä, hintaa 48e.. Motonetissä eikä AD-varaosassa ollut..

    Samalla varmaan kannattaa uusia imusarjan tiiviste.

  • #2
    Tuskin tarvii imusarjaa irrottaa. Itse APU-koneeseen vaihtaneena.
    Vaikka tuo on vapari luulen että onnistuu alta ja välistä.
    Paisuntasäiliön kääntää sivuun niin saa tilaa.
    Muutama tunti mulla meni kun putket ja letkut oli sen verran tiukasti yhdessä.

    Comment


      #3
      Itse vaihdoin jonkin aikaa sitten, tiukkaa tekee paisari sivuun ja imuputki irti niin sen saa vaihdettua vaikka ahdasta onkin. Putkea kannatta tiedustella Tepolta sieltä sen itsekin tilasin.

      Comment


      • #4
        Ok, hyvä tietää ettei turhaa rupea irroittelemaan imusarjaa. Huomenna taidan ryhtyä projektiin.

        Mistä Tepolta ?

        Comment


        • #5
          Teppo Kalske

          Comment


          • #6
            Ok, täytyy kysäistä, minkä hintainen osa oli Tepolla ?

            Ja vielä perään kysymys, ajossa kun avaa ikkunan, tulee bensan katku sisälle, mistä saattaa johtua? Voiko tämä halki oleva putki olla osa syy tähän? muita ehdotuksia?

            Comment


              #7
              En muista hintaa mutta halvempi kuin marmorilta ostettuna. bensan haju tulee kyllä muualta kuin huohotinputkesta , eihän vaan ole bensalinjan syöttöputken liitos löysällä/ vuotoa linjassa ?

              Comment


              • #8
                Itse otin laturin irti, niin sain kädet verillä vaihdettua. Tilaa sitten samalla se lohkosta tuleva muoviputki ja siitä imuputkeen menevä kumiletku, kummatkin ovat takuulla vaihtokunnossa.

                Comment


                • #9
                  Paisuntasäiliö irti ja ei kun vaihtamaan. Suurin työ oli kun putkesta jäi tumppi sinne kumiletkuun, ottaa se pois. Kumiletku oli mulla ehjä, mutta se muovinen huohotinputki mureni käsiin.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos!

                    Tepolta tilattu osa ja maksettu. Ens torstaina hakemaan ja sit jumppaamaan!

                    Comment


                    • #11
                      Tuli vaihdettua sama putki juuri yhteen adr koneiseen ja pakko se laturi oli ottaa irti.

                      Comment


                      • #12
                        Noh, saas nähdä.. Aloitetaan irroittamalla paisuntasäiliö ja jos ei ala helpottamaan niin laturia sit irti, mutta imusarjaa en jaksaisi alkaa irroittelemaan. Ensi viikolla se selviää! :D

                        Comment


                        • #13
                          Mä huomasin tuon putken haljenneen nimenomaan bensankärystä. Sellasen kuuman öljyn sekainen sellainen. Katku loppui putken vaihtoon.

                          Comment


                          • #14
                            Hienoa jos hajut lähtis putken vaihtamalla, kokeilemalla se selviää! Toivotaan parasta.

                            Comment


                            • #15
                              On kyllä todella ahdas se paikka vaparissa, tuskin onnistuu purkamatta mitään.

                              Comment


                              • #16
                                Kellään luetteloa, mitä huohotusosia -96 A6 adr-koneeseen kannattaa kerralla vaihtaa? Vagcatin kuva ei oikein vastaa todellisuutta eikä 1.8T näytä myöskään samalta. Z-putki löytyy, mutta siihen yhtäläisyydet taitaa päättyä. Jäähdytysnesteen laipan vaihdon yhteydessä tuli murjottua vähän ennen kaasuläppää imuputkelle tuleva letku halki ja on sen verran pahassa paikassa, että imusarja lienee pakko irroittaa. Samalla kannattaa tietysti vaihtaa muutkin osat.

                                Vastaanpa itselleni. Nämä osat A6 -96 avant adr huohotusremppaan

                                058103221
                                058103213
                                N90467301
                                037121142A

                                Lisäksi 058133783E letku kannattaa ehkä samalla vaihtaa, aivan muussina oli tässä ainakin. Laturin irrottamalla onnistui ilman imusarjan irroitusta, mutta aika temppuilua oli. Ja koska laturin joutuu irroittamaan, laturin hiilet ja säädin olis samalla ollut helppo vaihtaa. Moniurahina oli tietysti kanssa irti, mutta sen nyt vaihtaa helposti milloin vaan.

                                Kannattaa ehkä harkita imusarjan irroitusta ja samalla kaasuläpän putsausta jos sille epäilee olevan tarvetta, ei varmasti paljoa hitaampi jos yhtään ja monta kärpästä samalla iskulla.

                                edit: 058133356D putki tuli myös myöhemmin vaihdettua. Olisi kannattanut vaihtaa samalla kun muutkin letkut. Putkessa jonkinlainen kalvoventtiili, joka vanhemmiten riekaleina. Voipi kuulemma vaikuttaa kulutukseen ja pieneen nykimiseen.
                                Viimeksi muokannut erämies; 25.9.2012, 00:13. Perustelu: Päivitys osiin, vuosimallin korjaus

                                Comment


                                • #17
                                  Audi A4 b5 1.8 20v huohotinputki halki

                                  1.8 vapari adr koneeseen vaihdettu kyseinen huohotinputki, ja kyllä se vaan imusarja irrotettiin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ole mitenkään tarpeellista ADR koneesta imusarjan irroitus, laturin ja paisuntasäiliön irroittamisella saa helposti vaihdettua se lohkosta lähtevän huohotinlähdön.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jatketaanpa vanhaan ketjuun.

                                      Ei välttämättä tarvitse ADR koneisessa irroittaa kuin imusarjan etummainen tuki ja kaasuläpälle tuleva imuilmaputki että saa huohotin putken (058 103 213) vaihdettua imusarjan alle. Samalla kannattaa kaikki putsata huolellisesti ja tarkistaa imuilmaputken alaosassa olevan kalvoventtiilin kunto (jos oranssinen osa helisee tai törröttää pystyssä, osa vaihtoon). Lisätilaa saa myös ehkä hieman jos siirtää paisuntasäiliön sivuun.

                                      Hemmetin ahdastahan tuolla on ja aikansa saa osaa käännellä ennen kuin löytää oikean asennon. Osa menee tietyssä asennossa sisään (ilman letkua) kun käyttää järkeä ja se pitää kääntää "pystyyn" niin että letkun kiinnityskohta tulee imusarjan yläpuolen aukoista läpi siten että saa letkun kiinni ja klemmarin kiristettyä (Huomioi letkun oikea asento).

                                      Sitten vaan osa takaisin niin että letku tulee "survottua" varovasti suunnilleen oikeaan suuntaansa, osat paikalleen, sokka kiinni (huom, voi helposti pudota ja pitää etsiä magneetin kanssa "kopeloimalla") ja loput letkut ym. paikalleen.

                                      Alle tunnin homma kaikkineen (sisältää haavojen puhdistukset ja laastareiden laitot :D).

                                      Comment

                                      Working...
                                      X