Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvaihtokysymyksiä(90q -> 90tq)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorinvaihtokysymyksiä(90q -> 90tq)

    Lähinnä tämä ketju on kyselyä varten eikä homma ole ajankohtainen,varsinkaan jos operaatiosta tulee suurehko.

    Tarjolla olisi kv tunnuksellinen remontoitu moottori jossa olisi mutka putkessa, ja kiinnostaisi hieman nakata se profiilin 90 t89 quattron nokalle. Moottoritunnus on sama lukuunottamatta että toisessa olisi se ahdin völjyssä.

    Sinänsä myllyhän menee paikalleen varmaan ihan hyvin, mahtaa asettelu pellin alla olla syyläreiden yms. kanssa aika sama kuin kantticoupe quattrossa josta kone on?

    Mutta mitäs sitten jarrujen yms. suhteen. Mitä joutuisin muuttamaan jotta katsuri katsoisi lempeästi? Kaverilla oli tuossa joskus coupe quattro jossa oli vakionavat mutta kuitenkin vaihtotekniikka elikkäs ahdettu moottori alkuperäisen tilalla. (eli oletan että oli silloin alkup. jarrut)

    Rinnastettaisiinko tämä minun auto sitten s2 sedaniin? Onko teholukeman maksimi silloin s2 moottorin teho?

    Vähän sekavaa tekstiä varmasti mutta tarkoitus on nyt hankkia ennen moottorin ostoa tarpeellinen tieto ettei tarvitsisi aivan sormi suussa olla.

    Ja viimeisimpänä, tietääkö joku millainen lukema tehojen osalta on tuosta 2.2kv turbomoottorista ilmoitettu aikanaan?

    -Nuutti

    #2
    KV turbo on joku omavalmisterakennelma eli tehot tarvii todistaa mittaamalla.

    S2 sedan on B4, autosi on B3 eli noilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa viranomaisen silmissä. Vertailumalli on 160hv asti NM-koneinen ja siitä yli (+20% asti = rapiat 200hv) 7A-koneinen. Sen tehokkaampaa moottoria et voi asentaa. Autossasi lienee pitkälti samat kamppeet kuin NM:ssä, joten 160hv asti menee varmaan lähes olemattomilla muutoksilla leimaan.

    Jos tehtaan 10vt pakosarja käytössä, tarviit raidetangon, joka kiertää hukkaportin.

    Comment


    • #3
      Kiitos hyvästä vastauksesta, tämä auttaa heti pitkälle. Kannattavinta olisi siis varmaan yrittää auto leimaan tuolla 160hv teholukemalla niin säästyisi vähimmällä. Raidetanko-hukkaporttiasiaa täytyy tutkia tuonnempana, nyt en päässä pysty asiaa pyörittelemään sen enempää, ei ole mokoma käynyt edes mielessä.

      Seuraavana kysymyksenä on tuo kytkin + asetelma. tehonlisäys on aika olematon joten en ole ajatellut kytkintä vaihtaa muutakuin uuteen asetelmaan ja levyyn. Olenkohan yhtään oikeilla jäljillä? Vakiomoottori sisältää 136hv ja ahdettu malli n. 160, ehkä joskus vähän yli?

      Comment


        #4
        Sitten tarvitset vielä leimalle penkkipaperin lisäksi jotain dokumenttia siitä että tuo sinun auto ja NM-koneinen vastaavat jarruiltaan ja alustaltaan toisiaan, tai tiedot niiden eroista. VV-auto tuntui olevan varsin yhteistyöhaluinen kun omaan vastaavaan projektiin, tosin kanttikoppaiseen, muutama viikko sitten dokumentteja kyselin.

        Comment


        • #5
          Okei, eli sieltä voisi myös mahdollisesti kysyä jotakin paperipuolen lappusia. Jätetäämpä hautumaan, täytyy vähän haastatella mootorin myyjää. Eiköhän tämä projekti alkuun saada.

          Comment

          Working...
          X