Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mihin koppaan 1.8t 20v tekniikka?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mihin koppaan 1.8t 20v tekniikka?

    Arvon raati heitäkääpäs hyviä visioita mihin koppaan tuollaista 1.8t 20v voisi alkaa jossain vaiheessa istuttamaan?
    Eli tilanne olisi seuraava: Haen tuollaisen AGU:n tekniikka paketin (ei vaihteistoa) ja tarkoitus puristaa vähintään +150hp (n.400hp) pihalle.
    Joku VAG neliveto koppahan tietysti se olisi hyvä olla?
    Mukaan tulee A3 mittaristo + johtosarja ja tietty eCu.

    Eli mielipiteitä voisi heitellä "vapaasti" tulemaan..
    Viimeksi muokannut GTI 2.0; 9.9.2011, 08:55.

    #2
    Mitä sillä autolla olis tarkoitus tehdä?

    Comment


      #3
      VW Golf II syncro, heittää vanhalla 4wd tekniikalla vesilintua ja laittaa haldex-pelistä koko voimalinjan.

      Comment


        #4
        VW Golf II syncro, heittää vanhalla 4wd tekniikalla vesilintua ja laittaa haldex-pelistä koko voimalinjan.

        Mitä sillä autolla olis tarkoitus tehdä?
        Mielellään tielle ja ehkä radallakin tulisi käytyä?

        Tekisi mieli jotain 80-90 luvun vehjettä tai sitten joku perus A3 tai A4 B5 koppainen, mutta niitä on vain ihan joka kulmilla...
        Viimeksi muokannut GTI 2.0; 9.9.2011, 09:22.

        Comment


        • #5
          Mikä estää vanhan voimansiirron päivittämisen uudempaan?

          Itse lähtisin hakemaan vaikkapa mk4 4motion Golffia tai Boraa ja istuttaisin koneen siihen. Noita kun ei ole saanut 1.8t moottorilla nelikkona niin tekniikanvaihdossa olisi jotain ideaakin. A3 ja A4 on minusta aika huonoja aihioita kun niitä löytyy valmiinakin jo tuolla moottorilla.

          Comment


            #6
            mk4 4motion
            Ei paha idea...
            Viimeksi muokannut GTI 2.0; 9.9.2011, 09:21.

            Comment


              #7
              No ei pidä kertoa kaikkea aina... :)

              t81/85/89 osasto tietty luonnollinen vaihtoehto, edelliset ovat kevyyempiä, jälkimmäinen vähemmän ruosteessa. Miinuksena jumppaa vaativa alustarakenne. Sitä uudemmista katselisin itse mieluusti b5-koria, sitä tosin saa valmiinakin joten varsinaisessa tekniikanvaihdossa ei niin kovasti ole järkeä. Poikittaiskoneelliset vähän varauksin, niitäkin saa valmiina ja jos ei erikoisuudentavoittelu ole pääasia niin sehän on sama onko a3 vai golf vai mikä.

              A3 vs. A4 onkin vähän fifti-siksti, A-neljässä uskon olevan merkittävästi fiksumpi pyöräntuenta rata-ajoa silmällä pitäen. Toki kaikesta saa tekemällä ainakin kohtuullisen. Nuo kumpikin ovat suht painavia autoja jo, A3-pohjaisissa ehkä marginaalisesti parempi painonjakauma. Hyvänä puolena noissa uudemmissa on se, että tuninkiosaa saa joka r-kioskin hyllystä. Ja koska kotilo on yleinen, ei harmita jos tulee pientä osumaa. :)

              Comment


                #8
                Enpä usko että visko->haldex-muutosta katsottaisiin mitenkään kieroon konttorilla. Molemmat ovat kytkimellisiä taka-apuvetonelivetoja, joten vetotapahan ei tasan muuttuisi. Vetotavan muutos on kielletty, mutta se tarkoittaa siis etuvedosta nelikoksi jne.

                A4:n monivarsituenta on tosiaan vähän eri planeetalta radalla kuin jonkun kakkoskolffin (tai kolmos, tai nelos tai..) mcpherson. Sama pätee ikävä kyllä myös tuohon t81/85/89 -osastoon.
                Itse asiassa nyt alkoi tuntumaan siltä että joku on tehnyt t89:stä vähän tällä idealla jotain :)

                Mikä on egu? :)

                Comment


                  #9
                  Mutta ei se moterni tekniikka aina sitä takaa, että auto olisi hauska ajaa :) tulee pian otsasuonen pullistuma kun haitek autolla hikihatus hinkkaa viimoisia kymmenyksiä pois ajasta. Mitä on FFP-kuppia kattonu niin noi kakkikset näyttäis olevan aitoja hauskuuttimia, miinuksena hajoavat vaihdelaatikot, kun laittaa vähä voemoo moottoriin, sen takia toi syncro->haldex päivitys, kun vaatimuksena oli neliveto, ite olisin varmaan tyytyny etuveto gaggikseen, kun aihioita saa taskurahalla :)

                  Comment


                    #10
                    Kakkis ja audin lootalla takaveto ja keskimoottori ja sitten hommaa samanlaisen leimautoksi?

                    Comment


                      #11
                      Mikä on egu? :)
                      Se on semmoinen puoli unessa kirjoitettu uusi sana ecu:sta=)

                      MK2 golf voisi olla kanssa aika potenttiaalinen painonsa takia. Ainut vain, että se olisi etuvetoinen = järkeä?

                      Kakkis ja audin lootalla takaveto
                      Mites tuollainen yhtälö jollain LT:een laatikolla tms? Muistelisin, että joku olisi joskus laittanut moisen? Ainut taasen miten leiman laita. Saahan niitä siirtolappuja kyllä konttorilta, jos tarvii...

                      Comment


                        #12
                        On niitä nelivetoinakin. Sitähän tuolla juuri ehdotettiin että sellanen nelivetoinen ja heittää sinne nelossukupolven voimansiirron.

                        Comment


                          #13
                          No joo syncrosta se pitääkin rakentaa, jos aikoo haldex:sin laittaa alle. Ei taida joka kulmilla tulla vastaan syncroja.

                          950e nettiautossa näyttäisi olevan yksilö=)

                          Comment


                            #14
                            Täältä (www.romuarska.com) typ81 quattro valmiiksi tingittyyn hintaan 300€. Kori vaatii jonkun verran töitä mutta ei ihan mätä. Nettisivun mukaan se on vielä tallella ja onhan se harmi että näitä quattroja mätänee täällä pohjanmaan pelloilla.

                            Comment

                            Working...
                            X