Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 A6 2,6 lievä tehottomuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 A6 2,6 lievä tehottomuus

    Terve vaan kaikille! Tuli ostettua otsikon mukainen manuaali quattro ja päätin rekisteröityä foorumille kun Audit on aina jonkin verran kiinnostaneet.

    Eihän tuon mikään tykki pitäisi ollakkaan, mutta hieman vaivaa tuon koneen hengettömyys, ja epäilykset heräsi onko kaikki kunnossa. Ainoastaan nelos- tai vitosvaihteella n.3000-n.4700rpm välillä tuntuu että vääntöä/kulkua löytyy niinkuin voisi olettaa, mutta pienemmillä vaihteilla ja pienemmästä nopeudesta täydet kiihdyttäessä tuntuu että kone puutuu selvästi 5000rpm jälkeen, sekä tuo isommilla vaihteilla tuntuva vääntökin katoaa johonkin? Huipputehonhan pitäis olla tuola 5500rpm joten olettaisi sen edes sinne asti vetävän jotenkin mukavasti.

    Ajomäärä 250tkm, vm-97 suomiauto. Kone käy nätisti tyhjää, ei nyi, lähtee melkohyvin käymään, eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Öljyt vaihdettu hiljattain öljyn puhtaudesta päätellen.

    Itse tehtyä/tsekattua:

    -Ilmansuodatin uusi
    -Alipainevuotoja etsitty, yks löydetty ja letku vaihdettu, ei juuri vaikutusta mihinkään
    -Tulpat tsekattu, kaikki tasaisen värisiä, vaaleita, ei tiedä kuitenkaan koska vaihdettu. Jotkut NKG:n nelikärkiset ne oli. Olisko ollu BKUR6ET-10, hitto kun jäi muistilappu talliin
    -Varmistettu että kaasuläppä aukeaa kokonaan kaasu pohjassa

    Mikä se osa muuten on ilmansuodattimen kotelon vieressä imuputkessa kiinni johon tulee sähköjohtoliitin ja siitä lähtee jokin letku kaasuläpälle? Koitin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella ottaa johdon irti, ja ei tapahtunut mitään.

    #2
    Katteles bensafilsu missä hapessa on, ite otin omasta pois ja leimat suodattimen kylessä 12/94 ja auto on 96 vm. Pikimustaa bensaa sisällä että jonnin verran ahisti siellä päässä. Heti tuli vetoja lisää jos näiden koneiden yhteydessä voidaan siitä asiasta puhua. Lambdojen vaihto vaikutti myös tosi paljon mulla, oli alkuperäiset paikallaan.

    Comment


    • #3
      Mikä se osa muuten on ilmansuodattimen kotelon vieressä imuputkessa kiinni johon tulee sähköjohtoliitin ja siitä lähtee jokin letku kaasuläpälle? Koitin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella ottaa johdon irti, ja ei tapahtunut mitään.
      Olisitko MAFfin johdon kiskassu irti.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut SampoT; 8.9.2011, 11:58.

      Comment


      • #4
        Eihän tuossa 2,6abc:ssa taida olla ilmamassa- tai ilmamäärämittaria ollenkaan? Jostain näin luin, ja ei se johto ainakaan kumpaankaan noista liity, määrä- ja massamittarien ulkonäkö tiedossa kyllä. En löytänyt selvää kuvaakaan esimerkiksi.

        edit. tuosta linkin kuvasta ei näkynyt mitään, vaatii kuulemma rekisteröitymisen

        Missäs tuossa on bensansuodatin?

        Comment


        • #5
          Löytyiskö tästä jotain apua..

          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

          Comment


          • #6
            Kiitokset linkistä! Auttaa paljon kun tuon kanssa ihmettelee.

            Bensansuodatin näemmä on tuo iso mötikkä ilmanputsarikotelon lähellä, täytyy laittaa vaihtolistalle.

            Tuo saksa ei oikein taivu, niin mikä piru on tuo "aktivkohlebehälteranlage(taktventil)"? se on juuri tuo osa mistä aikaisemminkin kyselin.

            Comment


              #7
              Eikös tuo aktivnönnönöö oo se bensahöyryjen kierrätysventtiili.

              Comment


                #8
                Itselläni samanlaisessa kulkupuoli parani merkittävästi kun vaihdoin alkuperäiset katit tarvikemallisiin- epäilen että katit alkoivat olemaan tukossa vaikkeivät helisseet tai kolisseet. Täytyisi joku kerta muistaa antaa alkuperäisille kateille rälläkkää niin näkisi mitä ne ovat syöneet.
                Asiaan liittyen niin toisessa audissa kulku hyytyi ja siinä näki ahtopainemittarista ettei ahtanut kunnolla- syyksi paljastui juuri tukossa olevat katit. Avasin ne niin näki selkeästi että kennon ja kuoren väliin ängettyä eristemateriaalia oli jo alunperin ollut 30 cm liikaa joka oli sitten jäänyt kennon eteen tukkimaan virtausta

                Comment


                • #9
                  Nyt on bensansuodatin vaihdettu uuteen, ja hieman ehkä auttoi. Täytyy vielä nuo tulpat vaihtaa ja katsoa vaikuttaako mihinkään. Pelottaa vaan "möhnän" määrä tuola tulpankoloissa (huomasin kun katsoin niiden kunnon). Täytyy paineilmalla tulpat paikallaan koittaa sinne puhallella enimpiä pois.

                  Haulla kun etsin niin joillain oli ollut ongelmaa rikkinäisten kattien kanssa, mutta se oli ilmennyt tulppien nokisuudella/karstaisuudella jota taas tuossa omassa ei esiinny. Kaikki tulpat oli melko vaaleita. Jos jossain kohtaa jaksaisi, noi katit (orkkikset) vois kyllä ottaa irti ja "tyhjentää".

                  Comment


                    #10
                    Itellä oli aikoinaan samaa oiretta ABC koneessa. Katit syyniin, lisäksi imusarjan sisällä oli muistaakseni joku muovinen osa joka voi murtua ja irrota ja tukkii kanavia.

                    Comment


                    • #11
                      Imusarjan sisällä olevasta "imuäänenvaimentimesta" lueskelin haulla aikapaljon juttua ja kerrottiin tosiaan että hajoaa ajan kuluessa rikkoen mahdollisesti koko moottorin.

                      Jossain joku sanoi että sitä ei kuitenkaan olisi uudemmissa abc-moottoreissa, että oliko vaan joku vm. 95 ja ennen. Tuo omahan on -97 (viimesiä tehtyjä c4 koreja vissiin). Senkin tosin voisi jokupäivä katsoa, ei näyttäs kovin vaikeelta purkaa ja kasata.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä se pohja edelleen muovia on ja voi hajota (kahdesta osasta rakennettu). Uudemmissa ei vain ole sitä ylimääräistä kolmatta osaa siellä sisällä.

                        Comment


                        • #13
                          Okkei. tämä selvensi asiaa.

                          Haulla löytyneissä keskusteluissa käsitin että juurikin se "kolmas" osa on se mikä kannattaa poistaa? Voiko kuitenkin tuosta uudemmasta jossa sitä ei ole, poistaa myös nuo Jouni sinun mainitsemasi "kaksi osaa"? Vai vaikuttaako ne moottorin toimintaan niin, että täytys tehdä tyyliin vanha rikkinäinen pois-->uusi tilalle?

                          Sorppa, mut vähän huonossa tiedossa vielä tuo konetyyppi

                          Comment


                          • #14
                            Kaksi osaa siis on se itse pohja. Sitä ei ole valettu yhdestä palasta vaan kahdesta mitkä on sulatettu yhteen - toisessa ketjussa oli muistaakseni ihan minun laittama kuvakin. En tiedä miksei se voisi olla alumiinia koko osa. Joskus mietin, että tekisikö joku alumiiniversiota ettei tarvitsisi koko imusarjaa vaihtaa 2.8 koneisesta missä se on alumiinia kokonaan pohjaa myöten (yksi osainen).

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on myös tulpat vaihdettu; otin jotku Boschin karvalakki-2-kärkitulpat.

                              Moottorin toiminta parantui huomattavasti tuola 4800-6000rpm! Enää ei tunnu samanlaista puutumista tai pientä nykimistä kuten ennen. Hyvä juttu.

                              Comment

                              Working...
                              X