Terve vaan kaikille! Tuli ostettua otsikon mukainen manuaali quattro ja päätin rekisteröityä foorumille kun Audit on aina jonkin verran kiinnostaneet.
Eihän tuon mikään tykki pitäisi ollakkaan, mutta hieman vaivaa tuon koneen hengettömyys, ja epäilykset heräsi onko kaikki kunnossa. Ainoastaan nelos- tai vitosvaihteella n.3000-n.4700rpm välillä tuntuu että vääntöä/kulkua löytyy niinkuin voisi olettaa, mutta pienemmillä vaihteilla ja pienemmästä nopeudesta täydet kiihdyttäessä tuntuu että kone puutuu selvästi 5000rpm jälkeen, sekä tuo isommilla vaihteilla tuntuva vääntökin katoaa johonkin? Huipputehonhan pitäis olla tuola 5500rpm joten olettaisi sen edes sinne asti vetävän jotenkin mukavasti.
Ajomäärä 250tkm, vm-97 suomiauto. Kone käy nätisti tyhjää, ei nyi, lähtee melkohyvin käymään, eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Öljyt vaihdettu hiljattain öljyn puhtaudesta päätellen.
Itse tehtyä/tsekattua:
-Ilmansuodatin uusi
-Alipainevuotoja etsitty, yks löydetty ja letku vaihdettu, ei juuri vaikutusta mihinkään
-Tulpat tsekattu, kaikki tasaisen värisiä, vaaleita, ei tiedä kuitenkaan koska vaihdettu. Jotkut NKG:n nelikärkiset ne oli. Olisko ollu BKUR6ET-10, hitto kun jäi muistilappu talliin
-Varmistettu että kaasuläppä aukeaa kokonaan kaasu pohjassa
Mikä se osa muuten on ilmansuodattimen kotelon vieressä imuputkessa kiinni johon tulee sähköjohtoliitin ja siitä lähtee jokin letku kaasuläpälle? Koitin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella ottaa johdon irti, ja ei tapahtunut mitään.
Eihän tuon mikään tykki pitäisi ollakkaan, mutta hieman vaivaa tuon koneen hengettömyys, ja epäilykset heräsi onko kaikki kunnossa. Ainoastaan nelos- tai vitosvaihteella n.3000-n.4700rpm välillä tuntuu että vääntöä/kulkua löytyy niinkuin voisi olettaa, mutta pienemmillä vaihteilla ja pienemmästä nopeudesta täydet kiihdyttäessä tuntuu että kone puutuu selvästi 5000rpm jälkeen, sekä tuo isommilla vaihteilla tuntuva vääntökin katoaa johonkin? Huipputehonhan pitäis olla tuola 5500rpm joten olettaisi sen edes sinne asti vetävän jotenkin mukavasti.
Ajomäärä 250tkm, vm-97 suomiauto. Kone käy nätisti tyhjää, ei nyi, lähtee melkohyvin käymään, eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Öljyt vaihdettu hiljattain öljyn puhtaudesta päätellen.
Itse tehtyä/tsekattua:
-Ilmansuodatin uusi
-Alipainevuotoja etsitty, yks löydetty ja letku vaihdettu, ei juuri vaikutusta mihinkään
-Tulpat tsekattu, kaikki tasaisen värisiä, vaaleita, ei tiedä kuitenkaan koska vaihdettu. Jotkut NKG:n nelikärkiset ne oli. Olisko ollu BKUR6ET-10, hitto kun jäi muistilappu talliin
-Varmistettu että kaasuläppä aukeaa kokonaan kaasu pohjassa
Mikä se osa muuten on ilmansuodattimen kotelon vieressä imuputkessa kiinni johon tulee sähköjohtoliitin ja siitä lähtee jokin letku kaasuläpälle? Koitin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella ottaa johdon irti, ja ei tapahtunut mitään.
Comment