Eli otsikonmukainen peli olisi vajaavetoisena tarjolla, ja nyt pitääkin sitten kysyä että onko kannatusta? Lähinnä tuo automaattiloota arveluttaa searchilla en löytänyt ko. mallin automaattilootasta tietoja, että kestääkö, vai etsiäkkö manuaalina? Ja jos jotain muuta uhomioitavaa ostettaessa, niin kiitän neuvoista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
90 2.3 20v automaatti
Collapse
X
-
tula
Lähes OT: Toivottavasti tuo kommenttisi automaateista koskee vain ao. versiota. Mikä mahtaisi yleisemmin tehdä perinteisestä momentinmuuntimellisesta automaatista manuaalia (ja kytkintä!) huonommin kestävän? Epäilisin itse asian olevan lähes päinvastoin. Nuo DSG:t ja Multitronicit sitten tietysti asia erikseen tiheine öljynvaihtoineen.
Comment
-
Perinteinen automaatti on kyllä epäluotettavampi kuin manuaali, koska siinä on mahdollisia vikakohtia noin 100-kertaisesti. Manuaali sensijaan on luotettava kaikessa yksinkertaisuudessaan, ja kytkinkin yleensä oireilee piiiitkän aikaa ennen lopullista "laukeamista". Automaatissa taas esimerkiksi venttiilikoneisto saattaa pelata hienosti kun ajat auton illalla talliin, ja kas kummaa et enään aamulla saakkaan pykälää päälle. Toisekseen vatkaava ja lämpöä jatkuvasti laatikkoon tuottava turbiini tuskin on luotettavuuden kannalta mikään virstanpylväs.
Kieltämättä kommenttini perustuvat pitkälti amerikkalaisten autojen kokemuksiini, mutta jos tätäkin palstaa lukee, ei minulle ainakaan ole kovin luottavainen mieli tomaatti-askeihin jäänyt Audinkaan tekemänä.
Comment
-
Pisteet manuaalille ja nelivedolle. Yksi automaatti ollut, riitti minulle. Kyllä kytkin kuluu, mutta kytkimen uusinta luokkaa 100-200 ?, automaattilaatikon haalaus luokkaa 1 000 ? (ei sis. irroitus- ja asennustyötä) Mikään ei ole nin rasittava kuin automaatti, joka melkein toimii. BTDT. Manuaalista ymmärtää terveellä maalaisjärjestäkin jotain, automaatista välttämättä ei.
Ainakin kannattaa tomaatti koeajaa erittäin kunnolla, että toimii sekä kylmänä että lampimänä moitteettomasti ja vaihtaa mahd. oston jälkeen _oikeat_ öljyt ja vaihtaa / pestä suodatin. Ja laatikon tyypistä riippuen tarkastaa perän öljyt.
Comment
-
Automaatit vaatii huoltoa useammin ja jotkut eivät niitä tee, koska laatikot toimii kyllä huoltovälien yli. Myöhemmin ne ongelmat vasta tulevat vastaan kun on ajettu huonoilla öljyillä ja suodattimella.
Automaatti on myös kiva silloin kun se toimii. Ei paljon tartte mäkilähdöissä talvella murehtia varsinkin jos on neliveto tai muutenkaan.
Onneksi suodattimet saa nykyään halvalla muualta kuin merkkiliikkeestä, öljyt noissa vanhemmissa on tavallista dexron 3:sta tms, uudemmissa audin "omaa" öljyä=kallista.
Manuaalilaatikoille ei juuri taida joutua tekemään mitään normaalikäytöllä.
Comment
-
Varusteiden puolesta kuullostaa USA-mallilta. Kuvasta näkisi onko euro-vaiko jenkkimalli.
http://www.audiworld.com/model/historical.html Tuolta kun selailee niin näyttää että 20V:tä on ollut USA:ssa ainoastaan quattrona ja manuaalina. Etuveto on ollut 10V manuaali tai automaatti vuosimallista riippuen.
Kerrohan lisää autosta niin saa selville onko tuollaista ollut olemassakaan??
Comment
-
Audi 90 2.3 20v 1991, nahkasisusta, 2x airbag, ABS, sähkökattoluukku, sähköikkunat, sähköpeilit (lämmitettävät), ilmastointi, automaatti, etuvetoinen, ajonesto, ajotietokone
http://www.autoscout24.de/home/index...id=zutcuuvew2o
Comment
-
Vaikka miten mollataan automaattia niin 200000 tkm ajetussa autossa se vielä kestää ( ellei 3 lovinen), jos kaikki huollot on tehty asianmukaisesti / ajettu ohjeiden mukaan. Tätä ei voi tietää varmasti,ellei joku sitä tiedä = tutun auto yms. Varman päälle pelaten kannattaa hommata manuaalilootalla varustettu.
"Yhtä en vaihda- automaattia":)
Comment
-
En keksi mitään syytä miksi tuollainen auto kannattaisi tuoda suomeen, quattro manuaalina tarjoaa varmasti huolettomampia ja ennenkaikkea hauskempia kilometrejä.
Neliveto kuulostaa auton varusteena varmasti kalliimmalta ja monimutkaisemmalta rakenteelta kuin automaattivaihteisto äkkinäisen korvaan, mutta Audin ollessa kyseessä asia on juuri päinvastoin...
Comment
-
Pari vuotta ja ~110tkm tuolla ässällä; tomaatin kanssa ei ole ollut ongelmia. Yksi öljynvaihto suodattimineen mahtuu tuohon aikaan. Seuraava öljynvaihto pitänee tehdä nyt tulevana kesänä.
Ajo mukavaa ja leppoisaa. Miinuksena pari litraa enempi satasella ja satunnainen keljutus että tomaatin kanssa ei tehdä nopeita ja sujuvia ohituksia, ~200kW:sta häviää ihmeellisesti voima jonnekin eetteriin.
Seuraava matkamopo on kanssa tomaatilla, mutta josko tällä kertaa iso nokileka tiptronicilla.
Itse en etuvetoista coupea ottaisi 3-lovisella automaatilla, en sitten millään.
Comment
Comment