Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas päästöistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Taas päästöistä

    RS2 ei läpäissyt katsastusta seuraavin arvoin:

    Kylmä kone, kilometri ajoa ja katsastukseen:
    Tyhjäkäynti - [COLOR=red]HC= 252[/COLOR] CO=0,27 O2= 0,14 CO2= 14,6 Lambda= 0
    2000r/min HC= 55 CO=0,25 O2= 0,07 CO2= 14,8 Lambda= 0,99

    Varmasti kuuma kone:
    Tyhjäkäynti - [COLOR=red]HC= 264[/COLOR] [COLOR=red]CO=0,54[/COLOR] O2= 0,17 CO2= 14,5 Lambda= 0
    2000r/min [COLOR=red]HC= 138[/COLOR] CO=0,42 O2= 0,05 CO2= 14,8 Lambda= 0,987

    Kone tuntuu käyvän tasaisesti, mutta putkessa hiukan niinkuin ropottäis (paukahtelis) vaimeasti. Onko tuo ominaisuus vai joku sytytyspuolen juttu?

    Katsastettu viimeksi tammikuussa, jonka jälkeen ajettu n 9000km Lambda ja tulpat vaihdettu silloin.

    Vikakoodit ei ainakaan viikko takaperin antanut mitään moottoriin liittyvää.
    Antaako ton ikäisessä vikakoodit oikeesti jotain infoa esim. hajonneista puolista ym.?

    #2
    Ei osaa kertoa kipinähäiriöistä.
    Kyllähän tuo vaikuttas siltä, että on huono kipinä tai puuttuu joskus kokonaan. Tuntuuko ajossa mitään nykimisiä ?

    Comment


    • #3
      Mulla satku kiukkuilu vähän vastaavaan tyyliin ja syyksi paljastui tulpanjohdot. Kaikki uusiksi nii johan rupes pelitää. Oireili kyllä myös tasakaasulla hieman pätkien.

      Comment


        #4
        Mulla aikoinaan tuli samallaisia arvoja kun katit oli tyhjät. Puolat voipi myös tehdä moisen tempun.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
          Mulla aikoinaan tuli samallaisia arvoja kun katit oli tyhjät.
          Todennäköisesti tyhjillä kateilla on jäännöshappea ollut kuitenkin enemmän?

          Comment


            #6
            Voipi olla, sen verran aikaa että ei muista enää.

            Comment


              #7
              Eipä vaikuta katit jäännöshappeen mitenkään.

              Comment


              • #8
                Ymmärtääkseni katalysaattori kuluttaa happea pakokaasuista. Ilman happeahan katalysaattori ei toimisi. Toki se tuottaa myös itse sitä.

                Comment


                • #9
                  OT:
                  Jos seos on stoikiometrinen (stökiömetrinen) ei jäännöshappea tule koska kaikki ilma käytetään palamiseen, joten katalysaattori ei vaikuta jäännöshapen määrään vaan seos ja pakoputkivuodot vaikuttavat jäännöshapen määrään kun katsotaan pakokaasutesterillä putken päästä päästöjä. Katalysaattori ei myöskään tuota happea eikä muitakaan aineita vaan muuttaa pelkästään palamisesta syntyviä yhdisteitä vaarattomammiksi (yksinkertaistettuna).

                  ASIAAN:
                  kyllä minunkin mielestä arvoista päätellen voisi viitata sytkäpuolen häiriöön koska kylmänä kuitenkin kierroksilla ihan ok arvot sekä co arvot rajoissa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Kylmänähän katalysaattorin pitäisi toimia huonommin. Voisi olla sytytys katkoksia ajoittain kun hc- ja co-arvot koholla.

                  Minulla UrS6:ssa kuului myös vaimeaa pauketta putkesta ja hieman sai vakiokateilla hakea päästöjä kohdalleen kun oli joskus ennen minun omistus aikaa tehty jakopää ja hihna oli löysällä ja hypännyt hampaan pieleen. Etsin vikaa jonkin aikaa. Minulle silloin uusi auto niin en huomannut vikaa perstuntumalta kiihdytyksissä tms. polttoainettakin meni enemmän. Vasta kun jakokohdallaan huomasin eron, herää alempaa, kuluttaa vähemmän, keskialue vahvempi yms. (jako oli muistaakseni hampaan myöhäisellä)

                  Ensimmäisenä varmasti kannattaa uusia tulpat, uudetkin tai vähän käytetytkin voivat olla vialliset. Toisella tulppa setillä koittaisin ensin. Sitten muita sytkäosia tarkistamaan. Sitten ehkä viimeisenä oljenkortena ajoituksen tarkastus, epätodennäköistä mutta sattuipa minun kohdallani olevan syy vaimeaan putkessa paukutteluun ja hieman huonoihin arvoihin.

                  Tosin vannomaan en mene etteikö kateissakin voisi olla vikaa kun näin internetin välityksellä diagnosoidaan. :)

                  Comment


                    #10
                    vedot tuntuu olevan kunnossa perstuntumalla.
                    Täytyypä vaihtaa noi tulpat ja tsekata puolat, sekä varmuudeksi tsekata tuo jako. Eikö yhden hampaan heitto muka enempää vaikuta koneen toimintaan?

                    Comment


                      #11
                      Olisko tuolla monitoimi"vika"lämpöanturilla joku vaikutus myös päästöihin?
                      Aiemmin ei tuntunut lämmot oikeen nousevan yli 90 ja ajossa laskivat varmaan johonkin 80 tietämille. Nyt vaihdettu multianturi ja termari ja nyt ajossa karvan alle 90, mutta paikallaan kun seisoo niin nousee yli 100 ennen kuin flekti käynnistyy. Onko tuo normaalia?

                      Comment


                        #12
                        Eipä ole vaikutusta moottorin toimintaan kuin ylilämpötieto. Todella herkkä anturi ajoviimalle eli mittarin näyttämä jää vajaaksi ajossa. Kuulostaa ihan normaalilita toiminnalta.

                        Comment


                          #13
                          Jako tarkastettu ja tulpatkin vaihdettu, ei vaikutusta.
                          Saako nuo puolat mitattua jotenkin?

                          Comment

                          Working...
                          X