Audi alko yhtäkkiä nostaan ahdot 1,7 kun ennen ollut 0,8 paikkeilla osaako kukaan auttaa miksi auto alko näin tekemään? turboruuvia koitin säätää mutta ei mitään vaikutusta.. Auto on 97vm oleva A4 B5 1,8T Quattro
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nostaa liikaa ahtoja missä vika?
Collapse
X
-
Vieras
Sellainen kotikutoinen (useimmiten epäonnistunut) viritys, jolla on mahdollisesti koitettu korjata jotain vikaa tai todennäköisemmin hankkia lisää tehoa ja/tai ääntä. Esimerkkeinä sanottakoon turboruuvi, dumppi ja moottoritilasta kuumaa ilmaa imevä "vaparifilsu". Kaikki vaikuttavat korkeintaan negatiivisesti moottorin toimintaan ja tehoon (ääntä saadaan ehkä lisää).
Ahtopainetta ohjataan normaalisti ECUn toimesta, käyttäen N75-venttiiliä. Ahtopaineen aaltoiluun tai karkaamiseen liittyvät viat taas usein johtuvat siitä, että N75 on käyttöikänsä ehtoopuolella. Nämä viat korjataan asentamalla uusi N75 paikoilleen (olettaen ettei vanha tokene esim. puhdistamalla). Autosi moottoritilassa ei kuulu olla "turboruuvia".
Comment
-
Vieras
Ei jessus, en voi mitenkään käsittää miten N75:n ohittaminen voisi parantaa koneen toimintaa ellei säätöjä ole tehty aivan päin v:tä :). No, hyvä että lähti toimimaan.
Comment
-
No sen verran ainakin kartalta oltu ulkona että jos softa tehty oikein niin ei bleediä tarvia. Tai oikeastaan sitä ei tarvia missään tilanteessa. Joillakin on vaan jostain syystä tapana korjata vika tai tietämättömyys tuommoisella. Ahtojen säätö kun tapahtuu ohjelmallisesti/sähköisesti, niin sitä ei pidä mekaanisesti mennä pakottamaan muilla tavoilla. Normaalisti jos ahtopaineiden kanssa ongelmaa, jossain on mekaaninen vika tai jokin ahtopaineen säätöön vaikuttava muuttuja on viturallaan. Jotkut sankarit sitten tämmöisessä tilanteessa turvautuvat siihen turboruuvin asentamiseen, tai mikä parasta, jopa softan säätäjät turvautuvat tuon sähköisen ahtojen säädön ohitukseen turboruuvilla. Tiedä sitten johtuuko siitä että ei jakseta panostaa bittien pyörittelyyn, vai eikö tietotaito riitä.
Turboruuvit on tarkoitettu kasari vehkeisiin, ja sen tapasiin.
Comment
Comment