Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nostaa liikaa ahtoja missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nostaa liikaa ahtoja missä vika?

    Audi alko yhtäkkiä nostaan ahdot 1,7 kun ennen ollut 0,8 paikkeilla osaako kukaan auttaa miksi auto alko näin tekemään? turboruuvia koitin säätää mutta ei mitään vaikutusta.. Auto on 97vm oleva A4 B5 1,8T Quattro

  • #2
    turboruuvia koitin säätää mutta ei mitään vaikutusta..
    TÄH?
    Joku on rikkonu sun auton laittamalla sinne ylimääräsen ruuvin (eli perus ranetus).
    Se luultavasti aiheuttaa ongelmat.

    Comment


    • #3
      ranetus?

      Comment


        #4
        Sellainen kotikutoinen (useimmiten epäonnistunut) viritys, jolla on mahdollisesti koitettu korjata jotain vikaa tai todennäköisemmin hankkia lisää tehoa ja/tai ääntä. Esimerkkeinä sanottakoon turboruuvi, dumppi ja moottoritilasta kuumaa ilmaa imevä "vaparifilsu". Kaikki vaikuttavat korkeintaan negatiivisesti moottorin toimintaan ja tehoon (ääntä saadaan ehkä lisää).

        Ahtopainetta ohjataan normaalisti ECUn toimesta, käyttäen N75-venttiiliä. Ahtopaineen aaltoiluun tai karkaamiseen liittyvät viat taas usein johtuvat siitä, että N75 on käyttöikänsä ehtoopuolella. Nämä viat korjataan asentamalla uusi N75 paikoilleen (olettaen ettei vanha tokene esim. puhdistamalla). Autosi moottoritilassa ei kuulu olla "turboruuvia".

        Comment


        • #5
          Hyvin tuo on vuosia pelannut mutta nyt tuli tällanen ja ei oo filsuja ja dumppeja vaiheltu koska niistä sitä hyötyä tosiaan ei ole.. osaatko sanoa näkyykö vikakoodissa tuo venttiili jos rikki? ja mistääpäin konehuonetta löydän tuon venttiilin?

          Comment


            #6
            Ei sulla ole sitä venttiiliä ainakaan kiinni oikeessa paikassa (jos ei roiku virtajohdon päässä muuten vaan) jos se on korvattu "turboruuvilla"

            Comment


            • #7
              N75 ahtopaineen ohjausventtiili ei välttämättä osaa itse kertoa ihan aina jos se on rikkoontunut, se siis voi olla rikki, vaikka vikakoodia siitä ei tulisikaan.

              Comment


              • #8
                kiitoksia ohjeista putsasin venttiilin ja alko pelaamaan.. kyllä se venttiili ihan oikeassa paikassa on kiinni siihen on vaan tehty semmonen "ohitus lenkki" letkusta että ahdot saadaan säädettyä ruuvista

                Comment


                • #9
                  Vaikkakin kyseinen purkkaviritys onkin jollain tavalla toiminut, suosittelisin silti heivaamaan sen roskikseen ja nostamaan ahtoja oikeaoppisesti lastun muodossa. Huonoimmassa tapauksessa tuolla ruuvilla särkee koneensa.

                  Comment


                  • #10
                    Autossa on lastu, pakosarja, putkisto, isompi ahdin, suuttimet, s4 kytkin sun muuta rompetta ja ahdot pidetty 0,8 baarissa että eiköhän se kestä?

                    Comment


                      #11
                      Varmaan jotain Harisen säätämiä vehkeitä kun pitäny turboruuvi laittaa.

                      Comment


                      • #12
                        Varmaan jotain Harisen säätämiä vehkeitä kun pitäny turboruuvi laittaa.
                        Tuli sama mieleen:D

                        No mutta. Jos kerta toimii niin mikäs siinä.

                        Comment


                          #13
                          Ei jessus, en voi mitenkään käsittää miten N75:n ohittaminen voisi parantaa koneen toimintaa ellei säätöjä ole tehty aivan päin v:tä :). No, hyvä että lähti toimimaan.

                          Comment


                          • #14
                            Saanko kysyä tortillo miksi ahdot on pidetty 0,8 baarissa jos kerran on niin paljon rompeita vaihdettu?
                            Luulisin että olisi nostettu yli yhden baarin.
                            Ja... tosissaan hyvä että toimii niin hyvin kun sanot :) !!

                            Comment


                            • #15
                              Eihän vaan oo jokin bulkki lastu ja sen takia laitettu bleedi että ei puske liikaa?

                              Comment


                              • #16
                                Koneen säästämiseksi... mielummin vähän kun liikaa ahtoja ja entinen omistaja tehnyt muutokset en minä

                                Comment


                                • #17
                                  Kannattas varmaan säädättää vehje. Kuulostaa siltä että ei olla ihan kartalla oltu ku noita muutoksia tehty.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä mä ite arvelisin et ollaan kartalla oltu päätellen siitä mitä muita autoja sieltä myyjän tallista löyty ja tuokin aina toiminu hyvin nyt venttiilissä vika. mut tiiäppä tuota voin olla väärässä

                                    Comment


                                    • #19
                                      No sen verran ainakin kartalta oltu ulkona että jos softa tehty oikein niin ei bleediä tarvia. Tai oikeastaan sitä ei tarvia missään tilanteessa. Joillakin on vaan jostain syystä tapana korjata vika tai tietämättömyys tuommoisella. Ahtojen säätö kun tapahtuu ohjelmallisesti/sähköisesti, niin sitä ei pidä mekaanisesti mennä pakottamaan muilla tavoilla. Normaalisti jos ahtopaineiden kanssa ongelmaa, jossain on mekaaninen vika tai jokin ahtopaineen säätöön vaikuttava muuttuja on viturallaan. Jotkut sankarit sitten tämmöisessä tilanteessa turvautuvat siihen turboruuvin asentamiseen, tai mikä parasta, jopa softan säätäjät turvautuvat tuon sähköisen ahtojen säädön ohitukseen turboruuvilla. Tiedä sitten johtuuko siitä että ei jakseta panostaa bittien pyörittelyyn, vai eikö tietotaito riitä.

                                      Turboruuvit on tarkoitettu kasari vehkeisiin, ja sen tapasiin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X