Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä saa ostettua voimansiiron/taka-akseliston puslat?
Mistä saa ostettua voimansiiron/taka-akseliston puslat?
Eli Audi 90 quattro voimansiirro/taka-akseliston puslat niin,mistä niitä saa ostettua, ku ei meinaa löytää millään?
laittaakaa linkkejä tai YV viestiä!!
Saapi myös ihan joka tarvike liikkeestä. Ainakin sen perän päätypuslan, tais olla vastaava mk1 golffin moottorin kannakkeen kanssa. Muitakin taisi saada, en vaan muista mitä kaikkia, kun on jo sen verran monta vuotta aikaa kun noita uusin.
Tukivarsiin kannattaa muutenkin harkita laittavansa uretaanipuslat. Helpompi asentaa, lähes ikuiset ja jämäkämpi fiilis. Apurunkoon varauksin, jos on kovin meluherkkä niin sitten orkkikset.
Tai sitten sorvaa/ sorvauttaa apurunkoon puslat jostain sopivasta materiaalista. Alumiini, nylon, tms. Minulle kaveri sorvasi nyloniset. Mitatkin löytyy jostain foorumin syövereistä haulla.
Ei elä, eikä tarvii tuosta välistä elääkkään. T85:ssä en myöskään huomannut melussa mitään eroa nylonisilla apurungon ja uretaanisilla Powerflexin tukivarren puslilla verrattuna orggiksiin. Ajettavuudessa vastaavasti ero oli selkeä.
Itse kerkesin hätäpäissäni jo lasketella kysymyksen toiseen topikkiin vaikka tämä olisi ollut lähempänä varsinaista aihettani.
No jatkellaas sitten tähän.
Eli tarkoitus olisi tehdä Typ89 quattroon alustan puslia ite. Mittoja lupaili jo avulias palstalainen selvitellä mutta mitenkäs tuo materiaali?
Nailonia tai vastaavaa mietin aluksi mutta onkohan liian "kovaa" jos kerran esim tukivarsien puslia olisi tarkoitus tedä. Tarkoitus olisi siis tehdä puslia jotka olisivat napakampia kuin orkkikset mutta autolla olisi vielä tarjokoitus ajaa normi ajoja (sisältää toisinaan hiekkatietä).
Itse ostin POMmia, mutta se on kyllä älyttömän kovaa ainetta. Siitä monet ovat silti noita väsänneet. Jotain pehmeämpää kun löytäisi, niin olisi jees.
POMmia on viellä mukava koneistaakin. Itelle oon tehny apurunkojen puslat alumiinista (6000 sarjan), kovathan ne on mutta yllätykseksi äänet eivät lisääntyneet kabiinissa. Ajettavuut kylläkin vakavoitui. Kohteena siis C4:n etupää ja kohta myös takapääkin kun ehtii asenteleen ja Teppo saa vastatilatut osat toimitettua.
Ei sitä kukaan pysty kenenkään puolesta sanomaan onko liian kova vai ei. Ihmisillä tuppaa olemaan sen verta erilaiset mieltymykset noihin asioihin. Ei kai se nailoni niin paljoa maksa etteikö vois kokeilla? Tukivarsiin helppo vaihtaa muutenkin, myy sitten ne puslat jos ei tykkää. Itellä on alumiinia ja uretaania omassa kipossa puslat, tuleehan siitä sellasta hurinaa lisää koppiin mutta sitä on muutenkin niin paljon ettei paljon tunnu.
Tuolla kovuudella tarkoitin lähinnä että hakkaako tukivarret jotain pilalle jos ovat liian kovat. Omalla autolla pitäis joskus uskaltaa tuonne sorateidenkin puolelle eikä nämä keskisuomen asfaltitkaan liian tasaisia ole. Mutta tuolla POMilla varmaankin lähden yrittää. Näyttäis olevan lujaa ja inhimillisen hintaista. Toinen mitä katsoin oli aine nimeltä Vulkollan 90 Shore eli polyuretaania. Tuolla oli vain hintaa jo jonkin verran.
Itsellä oli edellisessä harrastekipossa toinen pusla korvattu POMmista sorvatulla puslalla ja toinen uniballilla, ja ei niistä mun mielestä meteli paljon kasvanut. Siinä kotterossa ääni oli kyllä muutenkin niin kova, että ei pienet lisähurinat paljon tuntunu.
Onko nuo tukivarren nivelpisteet samalla linjalla, että jos ne lyödään kiinni tuollaisilla joustamattomilla puslilla, niin liikkuuko ne vielä?
Teemu, kyllä ne nivelpisteet on samalla linjalla.
Tukivarren puslan olisi kuitenkin varmaan syytä joustaa jonkun verran. Kaverilla aikoinaan katkesi nailonisilla tukivarren puslilla vissiin 3 tukivartta. Ei tosin Audista. Vähän pehmeämmillä katkeilu loppui.
Comment