Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 8L BAM käy huonosti kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 8L BAM käy huonosti kylmänä

    Osaatteko kertoa mikä voisi olla vikana, alkaa itsellä mennä tämä käyntiongelma vähän yli hilseen.

    Eli moottori käynnistyy nätisti kylmänä. Kun lähtee heti käynnistyksen jälkeen ajamaan ja pitää koko ajan kierrokset ylhäällä (yli tyhjäkäynnin) käy moottori kiltisti, mutta ensimmäiseen risteykseen / valoihin saavuttaessa ja kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille, alkaa moottori käymään kolmella.

    Lisäksi, jos moottorin käynnistää kylmänä ja antaa sen käydä itsekseen normaalisti, käy moottori hyvin kun kierrokset ovat aluksi sen 1400 rpm. Kun kierrokset laskevat alle tuhannen, alkaa taas röpötys ja käynti kolmella sylinterillä. Vika häviää aina moottorin lämmetessä.

    Mitä tehty tähän mennessä:
    -Puristuspaineet mitattu kylmänä, kaikissa noin. 10.5 bar.
    -Kaikki puolat vaihdettu
    -Kaikki tulpat vaihdettu, silmämääräisesti tulpat ok

    Lämpimänä ongelmaa ei ole, eikä ole aina kylmänäkään.

    Ideoita mitä laitetaan vaihtoon seuraavaksi?

    #2
    Eikö vikakoodeja ole? Ei edes satunnaisia?

    Comment


      #3
      Mittasitko puristukset siis silloin kun kone on siinä jamassa että käy vajailla? Ihan kylmänä mittaus on turhaa. Mitattava kun vika päällä. Vika päällä startatessa pyörittää kuin vajaapuristeinen, joten se on silloin vajaapuristeinen.

      Olen selvännäkijä ja sanon ettei tarvii mitata kuin nelospyttyä.

      Comment


      • #4
        Miten moottori voi yhtäkkiä hävittää puristukset kierrosten laskiessa? Mittasin puristukset kun auto oli seissyt vajaa päivän. Tuona päivänä ei ongelmaa kuulunut..

        Comment


          #5
          Venttiilinpainin voi jumitella ja jättää venttiilin jatkuvasti vähän auki. On harvinaista, mutta mahdollista.

          Comment


          • #6
            Minulla Mondeo teki just samaa..kolmosen tulppa rikki.

            Comment


            • #7
              Osaako joku tarkemmin kertoa mitä VVT tekee BAM-moottorissa? Kumman nokan ajoitusta säädetään? Miten säätö toimii? Tämä käyntiongelma on näet vain kylmällä moottorilla ja häviää aina yht`äkkiä.

              Vai hetkinen, säätyykös tuossa kannessa väkisin kummankin nokan ajoitus?
              Viimeksi muokannut Henri Ekberg; 15.9.2011, 21:49.

              Comment


                #8
                Onkos jollain tietoa onko normaalia että profiilin auto (A6 2.4 V6 -02) käy kylämnä jonkin aikaa (2-4min)kierrokset 1200rpm
                jonka jälkeen pudottaa kierroksetjohonkin 600 tienoille.?
                Viimeksi muokannut okkim; 24.9.2011, 15:01. Perustelu: "profiilin auto" yleensä muuttuu ajan saatossa.

                Comment


                • #9
                  Voisikohan jako olla jotenkin pielessä että VVT säätää imunokkaa liikaa?

                  Tarkennan vielä ongelmaa, että puristukset häviävät kylmänä kyllä jokaisesta sylinteristä. Aivan kylmänä käynnistettäessä moottori käy sen puoli minuuttia hienosti, jonka jälkeen käynti loppuu yhtäkkiä. Uudelleen käynnistettäessä puristuksia ei löydy mistään sylinteristä.

                  Tämän jälkeen moottorin on annettava seisoa 10-15 min jonka jälkeen mottori alkaa käydä ensin kahdella-kolmella sylinterillä ja lämmettyään vika häviää yhtäkkiä ja käynti muuttuu normaaliksi.

                  Comment


                    #10
                    No tuon voit varmaan eliminoida ottamalla vvt:n töpselin irti.

                    Comment


                    • #11
                      Itse mittaisin piruuttani öljynpaineet. Jos ylipaineventtiili jumittelee, niin silloin hydraulinostajat voivat jättää venttiilit auki.

                      Comment


                      • #12
                        Onko ylipaineventtiili öljypumpussa? Toinen öljypumppu menossa nimittäin jo..

                        Comment


                        • #13
                          Etkan kuvista voisi päätellä että öljynsuodatinjalassa olisi ainakin joku ylipaineventtiili, mutta fiksummat saa kertoa tarkemmin.

                          Comment

                          Working...
                          X