Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uskaltaako ostaa käytettyä autoa, jossa ei ole moottorinlämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viesti
    Defa lukee töpselin läpässä
    Jahas sitten kyllä vetää hiljaseksi? Onko asennettu oikeaan paikkaan? Linkissä ohjeet: http://www.defa.com/doc/700/759.pdf

    Calixin lämmittimessä pitää laittaa myös kiertovesipumppu, mutta lämmitin taisi tulla ihan eri paikkaankin...

    Itsellä ollut b5 ADR ja AEB koneella ja molemmissa Defan letkulämmitin = Ei ongelmaa

    Comment


      #32
      Mulla C5:ssa (APU), Defa letkulämmitin, eikä käynnistysongelmia ollut, jonkun verran vuotoa kyllä.
      Kuulemma letkulämmitimestä ollut ongelmia, viisammat voi kertoa enemmän.

      Comment


      • #33
        Kiitos tuosta! Näkyy asennettu päin ,veetä. Tekis mieli nähä tuon asentaja, ei kai osaa lukea.
        Siis tarkotin tuota meijän koslaan asennettu just väärin päin kun kuvissa. Kiitos vielä Mikalle.
        Viimeksi muokannut kassuliini; 7.9.2011, 20:26.

        Comment


        • #34
          Öljyistä

          60-luvulla autoissa käytettiin muistaakseni 1-asteöljyjä. Tuollainen SAE30 oli pakkasella aika jäykkää ja käynnistys sen vuoksi vaivalloista. Silloin tarvittiin lohkolämmitintä tai ohuempia öljyjä, minullakin taisi olla SAE25 talvella käytössä.

          Nyt kun on käytössä synteettiset, esim. SAE40/05, öljyt, ei pakkasilla ole mitään käynnistysvaikeuksia. Tämän vuoksi en ole autooni (A4 ADR, ajettu 300.000) lämmitintä hankkinut. Eipä sille kadun varressa sähköäkään olisi tarjolla.

          Siis eiköhän nykyiset öljyt ole talvella notkempia kuin lohkolämmittimellä 60-luvulla lämmitetyt. Mistään moottorista ei kannattane ottaa suuria tehoja ennen moottorin lämpeämistä normaaliin käyttölämpötilaan.

          Comment


          • #35
            Onhan ne öljyt varmasti notkeampia juu, mutta toisaalta kun nykyään jotkut (ei allekirjoittanut) ajelee huolettomana näillä longlife huoltojen mukaan niin voi kuvitella millaiseksi se öljy kilometrien ja ajanmyötä muuttuu. -30 pakkasta, 15tkm rullatut öljyt on sellainen yhtälö että itse jättäisin starttauksen väliin ilman jonkunsortin lämmitintä.

            Comment


              #36
              Otto käynnistää vissiin auton tallista talvisin :) Kyllä ainakin männä talvina -30 asteessa aika jäykkää oli ihan rivinelonen tdi pyöräyttää käyntiin, vaikka oli mitkä litkut sisällä. Ihan noin kuriositeettina kannattaa jättää takakonttiin uusi 0w-30 LL-öljypönikka ensi talvena. Sinne voi sitten kurkata -30 asteen pakkasyön jälkeen, että kuinka vetelää se yhä on. 60-luvun öljyihin nähden kieltämättä tulee sentään ulos sieltä pullosta :)

              Comment


              • #37
                Tää keskustelu menee näköjään överiks. Ajatelkaapas isoja työkoneita esim kauhakuormaajia,motoja missä ei ole eberiä eikä mitään lämmitintä ja kylmänä tulille hyvin kestää. Palataas siihen et jos osto kriteerit on lohkolämmitin mutta mistäs tiedät onko sitä käytetty ikinä. Ja toiseks noi nyky säteilylämmittimet on aivan tyhjänkanssa eipä ne taida lämmittää kuin mieltä.

                Comment


                  #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja weesku Näytä viesti
                  Tää keskustelu menee näköjään överiks. Ajatelkaapas isoja työkoneita esim kauhakuormaajia,motoja missä ei ole eberiä eikä mitään lämmitintä ja kylmänä tulille hyvin kestää. Palataas siihen et jos osto kriteerit on lohkolämmitin mutta mistäs tiedät onko sitä käytetty ikinä. Ja toiseks noi nyky säteilylämmittimet on aivan tyhjänkanssa eipä ne taida lämmittää kuin mieltä.
                  Menee överiksi juuri tälläisten viestien takia mikä sultakin tuli. Kauhakuormaajat ja motot onkin autoihin verrattavissa...

                  Comment


                    #39
                    Ja se säteilylämmitin lämmittää juuri sen moottoria voitelevan öljyn eli kaikista tärkeimmän.

                    Comment


                      #40
                      Ei se säteilylämmitin kauheasti käynnistykseen meillä ole avittanut, mutta kai se sitä öljyä vähän notkistaa.
                      Mutta ei kai se lohkis mikään pakko ole, joten jos auto vaan on kunnossa niin ei sen puute pitäisi olla ongelma.

                      Comment


                      • #41
                        Laitoin nuo työkoneet vähän niinkuin vertailuksi tuohon "että uskaltaako ostaa jos ei ole lohkolämmitintä" tarkoitan vaan että kyllä uskaltaa. Jos autot ei kestä kylmäkäynnistyksiä pakkasella niin kai tehtaalla laittas ja allekirjotuttas paperin että alle -5 asteen on pakko käyttää :)).

                        Ei noi autot hajoo jas jos pelkää että hajoo osta polkupyörä ja vie yöks saunaan!!!!!!!!!

                        Comment

                        Working...
                        X