Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-92 urs4 nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -92 urs4 nykiminen

    Hakua käyttämällä löytyy samankaltaista settiä, mutta ei ratkaisua tähän minun versioon. Eli:
    Täyskiihdytyksessä kone alkaa räkimään ja paukkumaan pahemman kerran. Savuttaakin reilusti ja bensaa menee. esim. 2 vaihteella alkaa pätkiminen n.4000 rpm kohdalla ja meno hyytyy siihen. Paikallaan taas kun polkee kaasua niin kiertää ihan kuin pitääkin.
    Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että kun maffin johto on irti niin mitään ongelmaa ei ole. Täyskaasullakin vetää iloisesti.
    osiakin olen jo vaihtanut:
    maf, lambda, maf -> turbo putki (vanha oli hieman revennyt mut ei paljon auttanut vaikka ehjä on nyt tilalla)

    Vikakoodit on luettu, poistettu ja taas luettu. Nyt herjaa vielä lambdaa vaikka sekin on uusi, tosin motonetin tarvike lambda..
    Aiemmin herjasi lambdan lisäksi maffia sekä lämpötila-anturia, jonka myös vaihdoin.

    Olisiko kellään mitään vinkkiä tähän jota voisi vielä kokeilla?
    Se, että kone pelaa ilman maffia, niin voiko se edes olla mikään tulppa, puola, ahtovuoto yms. ongelma?

    #2
    Eiköpähän se ahtovuoto ole. Painetestiä kehiin, isokaan vuoto ei tahdo ilman sitä löytyä.

    Comment


    • #3
      Ok. Menee viikonlopulle että saan sen tehtyä.
      Nyt kun rupesin miettimään noita ahtoja, niin ahtopaineet nousevat 0.7 - 0.8 max, pitäisi kai nousta vähän enemmän? Lisäksi vanhan lamdan keraaminen osa oli täysin valkoinen. Käykö laihalla vai mikä sen aiheuttaa?

      Comment


        #4
        Eikös urssin ahdot normi lastulla pitäis nousta sinne 1,1:een.

        Comment


          #5
          1.4 nousee allekirjoittaneella lastun kanssa. Vakiona 1.1.

          Comment


          • #6
            Valkoinen lambda on ok. Maffia jos herjailee, eikä ilman sitä rötää, niin vika on siinä tai sitten vuotaa jostain.
            Lambdaksi mieluummin vaikka joku yleismallin bocsh.

            Comment


              #7
              Yhdessä S2:ssa (3b) oli rötäys ongelmaa, auton omistaja oli vaihtanut tulpat, maf:n yms yms. mutta rötäys jatkui. Hetken ihmeteltyäni auton ääressä, totesin että se uusi maf oli viallinen. Kyseinen osa ei ollut orggis marmori palikka, mutta bosch:n tekele kuitenkin. Marmorilta uusi maffi niin johan rokkasi.

              Comment


              • #8
                Kiitos tiedoista!

                Maffi on alkuperäinen käytetty, kuitenkin toimivasta autosta irroitettu. Vag-com ei herjannut sitä enää.
                Pitää se painetesti tehdä seuraavaksi ja ihmetellä sitten lisää.

                Comment


                • #9
                  Katsopas FAQ -osiosta "urS4". Siellä on hyvät ohjeet,mitä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa,jos moisia oireita ilmenee. Ahdoista sen verran,että vakiossa automaatissa 0,8bar ja manuaalissa 0,9bar. Ei käy nyt ilmi,onko autosi lastutettu vai ei. Mutta,tosiaan se painetesti kannattaa jokatapauksessa tehdä.

                  Comment


                  • #10
                    Nonii, valoa tunnelin päässä!

                    Löysin n.3-4 cm pitkän halkeaman haaroitetusta letkusta joka lähtee turbolta pässille sekä paksumpi osa menee välijäähdyttimelle. Paikkasin sitä halkeamaa, paikallaan ollessa, eilen illalla, mut ei oikein toiminut mun systeemit ja eka kiihdytyksessä kuului poks, ja paikkaukset lensi huisan helevettiin! Mut sen verran mitä paikka piti niin ei oireillut ollenkaan.

                    Sanokaapa nyt puoliamatöörille mielipiteitänne tästä mun ajatuksesta:

                    Maffi kun on toiminnassa niin se mittaa ilmanmäärän ja antaa tietoja eculle. Ecu järjestää sit bensansyötön sen mukaan? Mutta kun ilmaa pääsee harakoille ennen imusarjaa niin bensaapa tuleekin liikaa suhteessa ilman määrään ja nykiminen alkaa. Onko tää asia nyt sinnepäinkään oikein? Sit kun maffin johdot on irti niin bensansyöttö perustuu johonkin muuhun ja ei ala rötäämään..?

                    Huomenna otan letkun irti ja katson jos sen saisi pitämään. Kylläpä siihen ehjä kuitenkin täytynee hommata ennen pitkää..

                    Comment


                      #11
                      Maffi kun on toiminnassa niin se mittaa ilmanmäärän ja antaa tietoja eculle. Ecu järjestää sit bensansyötön sen mukaan?
                      Näinhän se menee.

                      Comment


                      • #12
                        Hartsia, paperikoneen huopaa ja klemmari. Siinä korjaustarvikkeet ja auto toimii kuin se kuuluisa junan vessa! Laitoin vielä sen mun vanhan maffin kiinni ja toimii silläkin, eli eipä ollut maffissa vikaa alunperinkään. Ahtopaineet nousi 0.5bar entisestä. Jep.

                        Wisahan se heitti heti kärkeen ratkaisun tähän! Enpä kyllä oikein uskonut alunperin ahtovuotoon johtuen tosta maffi hässäkästä mut näin sitä pöljäkin oppii. Kiitoksia Wisalle ja kiitos myös muille!

                        Seuraavaksi alkaa ohjaustehostimen öljyvuodon korjaus..nannaa.

                        Comment

                        Working...
                        X