Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 jäähdytysneste vuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 jäähdytysneste vuoto

    Audi päätti alkaa hiljalleen hävittämään jäähdytysnestettä ja viankin jo sain paikallistettua.
    Tälläinen osa jonka alkuperäinen varaosanumero on : 4A0 265 546 G
    Joku helvetin non-return valve toi on nimeltään.

    Osa on sellainen t-haara jossa on takaiskuventtiili myös.
    Liittyy jotenkin lisälämmittimeen ja veden kiertoon?
    Mikä tän murikan tarkoitus oikein on,voiko tolla osalla heittää kuikkaa ja korvata sen esim.tavallisella t-haaralla?
    Jos ei voi niin mistä tollasen saisi nopeasti?

  • #2
    Ko. osan tarkoitus on "pakottaa" nestekierto tiettyyn suuntaan lisälämmitintä käytettäessä. Ilman takaiskua ainoa mikä lämpenee on lisälämmitin. Koita webasto tai eberi kauppiailta löytää vastaava osa.

    Comment


    • #3
      Sen verran on selvinnyt että osan saa marmoritiskiltä hintaan 150€
      Eli hinnoittelu on täysin haista paska touhua.
      No pitää kysyä webasto liikkeestä huomenna,ajaan kun ei pääse tolla ennen kun uuden murikan saa jostain.
      Sen verran vuotaa nestettä.

      Comment


      • #4
        No en tiedä sitten ketä uskoa,aamu kun valkeni niin soitin Kahalle.
        Sieltä sanottiin että sen osalla voi heittää kuikkaa ja laittaa sinne t-haaran.

        Ton mötin tarkoitus on estää veden kierto moottorille kun vebastoa käytetään,sanoi vielä että noita on poistettu todella paljon vag laitteista kun takuut ovat loppuuneet.
        Saksan pojat ovat sen sinne asentaneet,jostakin syystä.

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti siis tarkoitutettu siihen, ettei webasto lämmitä moottoria vielä lisää vaan vain kabiinin? Eikös noi alkuperäisasennukset ole kuitenkin lisälämmittimiä, eikä esilämmittimiä? Noissa eberin ja webaston esilämmittimen asennusohjeissa on jotain vastaavia lämpötilaan liitettyjä venttiileitä.

          Comment


          • #6
            Ymmärsin tän kahan miehen puheista että lapin polttaja on suunnitellut sen niin saksassa,että sisätilat lämpenee mutta ei moottori.
            Jos ton takaiskun poistaa niin sillon siellä lämpenee molemmat,eli kone ja kabiini.
            Mutta nyt sinne on menossa t-haara kiinni ja sitten testataan mitä tapahtuu?
            Jos ei toimi niin sitten tilataan sellanen takaisku.
            Kyllä tossa mun kasissa on webasto ja alkuperäinen,ettei ole jälkiasennettu.
            En tiedä sitten onko se sitten esilämmitin vai lisälämmitin.
            Viimeksi muokannut mikko80; 31.8.2011, 21:02.

            Comment


            • #7
              Lainataanpa ketjua kun otsikko passaa...

              Kasi vuotanut nesteitään ja asiaan aikani seurattuani tein johtopäätöksen että se surullisen kuuluisa nesteputki öljyjäähdyttimen kyljestä lohkoon voisi olla kaputt. No veivasin tuossa tovi sitten vaihtaa putken ja siihen liittyvät kilkkeet O-renkaineen.

              Nyt en ole nähnyt alla enää "lätäköitä" mutta edelleen repsikan puolelle painottuen näkyy lumessa "pisarointia". Pienet lätäköt oli alla heti remontin jälkeen mutta erikoista kyllä vaikka nesteet (G12) on tuoreet väri ei ole punainen.

              Tämän aamuinen voisi kyllä selittyä sillä että alle (moottorinsuojalevy vielä irti) tarttunut lunta (kun sitä yöllä reilummin tuli) ja suli sitten hetken päiväkodin parkissa seisoessaan suli alle.

              Eikös tuon G12 nesteen pitäisi olla about 50% sekoitussuhteella kuitenkin selvästi punaista jos sitä lumeen valuu? Ainakin viime talvena kun sitä noroina valui muistelen lumeen sulaneiden jälkien olleen selvästi punaisia. Suojamuovi paikallaan vuoto paikallistui keulalle mutta se johtui varmaankin siitä että tavara valui muovia pitkin ja valui alimmasta pisteestä maahan.

              Reilun viikon ollut remontin jälkeen auto ajossa ja pientä poistumaa edelleen havainnut paisuntasäiliöstä.

              Comment


                #8
                Mulla oli paisuntasäiliö halki siitä saumankohdalta, sekä ylävesiletkusta paisuntasäiliölle lähtevä haara vuoti hieman.

                Comment


                • #9
                  Itse kävin katsomassa erästä A8:a vuosimalli 2003 jossa paisari vuosi kanssa saumastaan. Edellinen omistaja ei tätä ollut kuulemma huomannut ja lupasi korjauttaa paisarin. Tuo tilanne oli ehtinyt kyllä eskaloitumaan sen verran pitkälle, että paisarissa oli nesteen pinta noin sentin minimirajan alapuolella. Nesteet olivat paisarissa myös aika karun käköisiä kun ruostehippuja näkyi korkista katsotaessa. Onkohan tuo kuinka vakava asia vai tuleekohan tuollainen kuntoon vaihtamalla paisarin ja huuhtomalla järjestelmän vai pitääkö unohtaa suosiolla tuo yksilö? Auto käyttäytyi ajossa lämpöjen osalta kyllä ihan normaalisti, joten siitä ei ole itsellä valittamista. Myöskään VCDS:ällä katsottiin vikakoodit ja mitään jäähdytysjärjestelmään liittyvää ongelmaa ei sitä kautta tullut ilmi.

                  Comment


                    #10
                    Sillä nyt ei ole juurikaan merkitystä vaikka nesteet olisivat hetken olleet minimin alapuolella, siitä ei koneelle haittaa koidu. Ruostehippuja ei täysalumiinimoottorin jäähdytysjärjestelmässä pitäisi hirveästi olla, luultavasti vain vanhat nesteet ja/tai syylärin paikka-ainetta seassa. Kunhan paisarissa ei näy öljyläikkiä niin huuhtelemalla ja nesteiden vaihdolla sekin pitäisi tulla kuntoon.

                    Comment


                    • #11
                      Se vaan voi olla että ne nesteet on ollut tuolla tasolla luokkaa vuoden tai pidempäänkin, nykyinen omistaja kun tuntuu olevan sitä tyyppiä että hän ei tiedä mikä paisari tai jäähdytysneste on.

                      Comment


                        #12
                        Ei mitään merkitystä vaikka olisi koko auton käyttöajan minimitasolla tai vähän alle. Niin kauan kun lämmöt ei nouse, on kaikki ok.

                        Comment

                        Working...
                        X