Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 ei käynnisty ensimmäisellä yrityksellä muutaman tunnin seisomisen jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 ei käynnisty ensimmäisellä yrityksellä muutaman tunnin seisomisen jälkeen

    nyt tarvis infoo ! auto on s3 vm.2000 jos auto seisoo monta tuntia ja käynnistää ei lähe käyntiin mut tokalla lähtee aina.. lämpösenä lähtee aina ekalla. akussa ei ole mitään vikaa. mistä vois lähtee vikaa ettii? vikakoodinlukija ei löydä mitään.

  • #2
    Pääsisikö bensanpaineet karkaamaan linjasta, ja bensat häyrystymään? Eli takaisku voisi vuotaa.

    Comment


    • #3
      mistäs päin vois vuotoa lähteä tutkimaan?

      Comment


      • #4
        sama ongelma

        Oma kulkupeli tekee aivan samoin. Jo tunnin seisomien riittää. Hyvinkään Laakkonen tutki, konehuoneessa oleva takaiskuventtiili vuotaa sekä polttoainepumppu antaa painetta n. 7bar kun kuuluisi antaa 4. Venttiilin vaihdoin, ei vaikutusta. Pumppu on jo hankittuna kun vaan saan aikaiseksi vaihtaa. Polttoainepumpulta lähtevä sekä tulevat putket oli rutussa kun aikanaan sinne kurkkasin, liekö sillä merkitystä.

        Comment


        • #5
          Mulla teke tota samaa kanssa oma -01 S3 haisee bensalle välillä kanssa konehuone, kiinnostaa kanssa mikä on vikana.
          Kansi mulla omasta halki sekä turbon pakopesä mutta tuskin toi oire niistä johtuu
          Viimeksi muokannut Tinkemaster; 26.8.2011, 13:56.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Tinkemaster Näytä viesti
            Mulla teke tota samaa kanssa oma -01 S3 haisee bensalle välillä kanssa konehuone, kiinnostaa kanssa mikä on vikana.
            Kansi mulla omasta halki sekä turbon pakopesä mutta tuskin toi oire niistä johtuu
            Jos kansi halki ja nestettä pääsee sylinteriin vuotamaan niin varmasti käynnistäminen on hankalaa. Kokeile vaikka aluksi että ajon jälkeen löysäät paisarista paineet ja kun seuraavan kerran yrittää käyntiin niin miten toimii. Toki jos nestettä pääsee sylinteriin, käynnistäessä pölläyttää hieman putkesta ja käy hetken vajaalla

            Comment


            • #7
              Mulla teki A4 1.8T samaa mitä ässä3:lla,
              vika on ehkä tukkeentuneessa aktiivihiilisuodattimessa tai tankinkorkissa.
              tankki ei saanut korvausilmaa ja auton sammuttamisen jälkeen veti ehkä bensaa takaisin tankkiin.
              Laiskuuttani porasin korkkiin pienen reijä ja otin kierrätysventtiilin pistokkeen irti ja ainakin käyntiin lähtö
              normalisoitui :)
              Viimeksi muokannut scorp67; 26.8.2011, 17:41. Perustelu: lisäys.

              Comment


              • #8
                Auto on jo remontissa mulla, itseasiassa ollut jo kohta 3 viikkoa :(
                ehkä sen ens kuussa saa.. Ihanan kallista.

                Comment


                • #9
                  taidanpa putsa ton aktiivihiilisäiliön jos se auttais. kuulu aika moista naputustakin sieltä ja ihan sisätiloihin asti aina välillä mut se taitaa olla ihan normaalii..

                  Comment


                  • #10
                    Joskus ei lähde ekalla käyntiin. Mutta aina silloin ollut tankki jo punarajalla. Ei ilmene ikinä, jos tankkissa kunnolla menovettä.

                    Comment


                    • #11
                      Imuvuoto voi aiheuttaa ko ongelmaa.
                      Haperot huohotin ja alipaineletkut kannattaa jokatapauksessa uusia.

                      Comment


                      • #12
                        soppaa tankissa ni näyttää toimivan:)

                        Comment


                        • #13
                          Auto on nyt muuten tikissä mutta bensa haisee edelleen ajossa. Mistähän kannattais etsiä? Vuotoa ei missään ainakaan näyttäis olevan. konehuoneessa kuitenkin hajun lähde on kun selkeästi siellä haisee kun avaa konepellin. Liittimiä jo tossa näpläilin mutta tuntu olevan kiinni.
                          voisiko tosta aktiivihiilisäiliöstä tulla haju? jotenkin se haju tuntuis olevan vahvimmillaan siinä

                          Comment


                          • #14
                            Noita haju ongelmia lähtisin rikkinäisistä huohotusletkuista katselemaan.

                            Comment


                            • #15
                              Missäs toi kierrätysventtiilin liitin sijaitsee? Omassa ässässä oireet nykyään kylminä aamuina nämä: jos starttaa autoa heti kun virrat saa päälle kestää käynnistyminen 5-10s jos virtoja pitää hetken päällä käynnistyy normaalisti, kummallakin käynnistytavalla auto käy todella huonosti rytkyttäen tyhjäkäyntiä 30s-1min. Kierrokset jos nostaa 2000rpm tuntumaan käy normaalisti mutta alkaa "rytkyttämään" heti kun kierrokset laskee, mitä kylmempi aamu sen kauemmin kestää tyhjäkäynnin normalisoituminen. Olisiko jollakulla heittää ideaa mistä vikaa etsisi? Muuten auto toimii hyvin eikä oire esiinny kuin yön seisomisen jälkeen.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla A3 1.8TQ 2002 tekee tätä samaa. Siis kun yön tai päivän auto seisoo niin lähtee huonosti käyntiin. Yön jälkeen kun yrittää niin muutaman kerran hörähtää mutta sammuu sitten, sen jälkeen odotuttaa useamman sekunnin (n.10-30s) ennen kuin lähtee käyntiin uudella yrittämällä. Aikaisemmin jos yrittää niin ei lähde käyntiin. Jos taas työpäivän on ajamatta niin tällöin lähtee hieman paremmin käyntiin.

                                Tuota bensan paine asiaa oon itekki miettiny että ne karkaa. Pitää alkaa tutkiin.

                                Vikakoodit luettu ja niissä ei mtn poikkeavaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko selvinnyt ongelmat? Itsellä ihan samaa kun tankissa vähän bensaa niin käynnistyminen huononee seisonnan jälkeen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla ainaki vieläkin kikkailee, vikakoodit pitäs tällä viikolla jaksaa nollailla ja kattoo mitä sinne ilmestyy. Kauheeta naksutusta ainakin pitää aktiivihiilisuodatin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noni päivitystä, jostain kumman syystä auto pelasi välillä normaalisti ja nyt taas ei. Vikakoodeja ei ole.
                                      Huomasin tänään töihin lähtiessäni että auton pätkiminen ja rötääminen alkaa kylmällä koneella kun kääntää ratista, mitä enemmän käänteleen sen huonommaksi käynti muuttuu. Käynti palautuu n. 10 sekunnissa normaaliksi kun kääntelyn lopettaa.
                                      muutenkin vain muutaman minuutin kestää kikkailu loppuu kun kone vähän lämpiää.
                                      Myös kaasuun tuntuu alta 2000 kierroksen vastaavan huonommin.
                                      Ilmeisesti joku alipaineletkuista vuotaa? Olen suuren osan vaihtanut jo mutta joku ilmeisesti jäänyt huomaamatta??? Jos joku tietää syyn niin olisin eri onnellinen tiedosta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko lämpötila-anturin toiminta tarkastettu?

                                        Comment


                                        • #21
                                          eipä ole sitä katsottu, onko se siinä ennen kaasuläppää oleva vai jossain vesiletkuissa? Nyt kun ajattelee niin lämpömittarikin toimii hivenen epäloogisesti, ensin ei tapahtu mittarissa mitään ja sitten yhtäkkiä nostaa lämmöt 90 asteeseen. Tiedä liittyykö toisiinsa sitten mitenkään.
                                          Viimeksi muokannut Tinkemaster; 27.12.2011, 22:39. Perustelu: Tarkennusta

                                          Comment


                                          • #22
                                            Se taitaa olla sen verran halpa, että kannattaa kokeilla uutta suosiolla.
                                            VCDS:llä näkis, että mitä se näyttää.

                                            Hyvin tutut oireet olleet monessa lämpötila-anturivikaisessa.
                                            Viimeksi muokannut amalin; 28.12.2011, 00:07. Perustelu: typo

                                            Comment


                                            • #23
                                              kaverilla on vag-com täytynee kattoa sillä mitä näyttääpi

                                              Comment


                                              • #24
                                                Päivitellääs. lämpötila-anturi näytti oikeita lukemia. Tänään aamulla töistä kotiin ajaessa alkoi auto ahdoilla rötäämään ja pätkimään, antoi jopa nyt vikakoodinkin P0302: 2 sylinterin sytytyskatkoksia.

                                                Vaihtaessani uutta puolaa autoon (joita on onneksi pari varalla) huomasin että ruskea ja keltavihreä johto oli n. 1cm matkalta kummatkin kuoriutuneet rikki.
                                                Puolan vaihdon ja johtojen korjausten jälkeen auto on pelannut :)
                                                Autossa on vääntöä taas alakierroksilla eikä enään "mooaa" yhtään, lähtee isommallakin vaihteella vetämään kivasti jo alle 2000 kierroksen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nonni, ei se sitten toimikkaan. Lämpötila-anturin vaihdoin sekä imusarjan alta kummatkin alipaineputket vaikka ehjiä olikin. Tänään tossa -12 pakkasella kun laitoin käyntiin luonnollisesti kytkin pohjassa kävi ihan hienosti mutta heti jos kytkimen nostaa ylös tai kääntää vähänkin ratista alkaa auto käymään huonosti ja sammuu.
                                                  Ei riitä enään järki mikä tossa voi olla.

                                                  tollasen koodin oli antunut, painetestin oon tehny ei mielestäni vuoda mistään, d.v on uusittu pari kuukautta sitten mallia 710N

                                                  17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
                                                  P1297 - 35-10 - - - Intermittent
                                                  Readiness: 0000 0000

                                                  Niin ja tosiaan päivän ensimmäisessä käynnistyksessä menee aina vikatilaan eikä ahda kuin sen 0.3, toimii taas uudelleenkäynnistämisen jälkeen seuraavaan kylmäkäynnistykseen.

                                                  Autohan on ohjelmoitu "jossain" eli voisiko olla puhdas softavikakin? Pikaisella googlettamisella oli juurikin samantyyppisiä ongelmia monilla joilla on ollut softavikaa.
                                                  Viimeksi muokannut Tinkemaster; 8.1.2012, 17:35. Perustelu: tietojen lisääminen

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tee painetesti.
                                                    Huohotus voi olla myös tukossa. Yhessä 1.8T passatissa oli vastaavat ongelmat.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      painetestin oon tehny en ainakaan mitää vuotoja huomannu hyvin pysyi paineet, pitää toi huohotus kattoo, vaikkakin 6kk:n sisään kaikki alipaineletkut on vaihdettu tai ainakin katsottu.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Myös kaasuläpän ongelmia tuolla netissä on tuohon vaivaan veikkailtu. Senkin kannattaa ihan vaan urheilun kannalta putsata.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Päivitetääs taas. Kaasuläpän irroitin ja puhdistin oli kyllä likainen eli tarpeeseen tuli, adaptoitiin samalla. Tyhjäkäynti ainakin tippui 800rpm:ään eikä heilu enään yhtään. Aamulla lähti käyntiinkin normaalisti (ei vikatilassa) tuntuu toimivan.
                                                          Toivotaan että ei tulisi enään mitään häiriöitä kun ei oikein enää ole yhtäkään anturia, letkua ym. mitä voisi enään vaihtaa tai puhdistaa :D

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Saitko Tinkemaster autosi toimimaan kunnolla? Itsellä on meinaan sama käynnistys vika. Eli kannattaako tehdä muuta kuin putsata kaasuläppä? Puolat ja tulpat vaihdoin kun yksi puola meni pimeeksi, mutta niiden vaihdosta ei ollut apua käynnistymiseen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X