nyt tarvis infoo ! auto on s3 vm.2000 jos auto seisoo monta tuntia ja käynnistää ei lähe käyntiin mut tokalla lähtee aina.. lämpösenä lähtee aina ekalla. akussa ei ole mitään vikaa. mistä vois lähtee vikaa ettii? vikakoodinlukija ei löydä mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S3 ei käynnisty ensimmäisellä yrityksellä muutaman tunnin seisomisen jälkeen
Collapse
X
-
sama ongelma
Oma kulkupeli tekee aivan samoin. Jo tunnin seisomien riittää. Hyvinkään Laakkonen tutki, konehuoneessa oleva takaiskuventtiili vuotaa sekä polttoainepumppu antaa painetta n. 7bar kun kuuluisi antaa 4. Venttiilin vaihdoin, ei vaikutusta. Pumppu on jo hankittuna kun vaan saan aikaiseksi vaihtaa. Polttoainepumpulta lähtevä sekä tulevat putket oli rutussa kun aikanaan sinne kurkkasin, liekö sillä merkitystä.
Comment
-
Mulla teke tota samaa kanssa oma -01 S3 haisee bensalle välillä kanssa konehuone, kiinnostaa kanssa mikä on vikana.
Kansi mulla omasta halki sekä turbon pakopesä mutta tuskin toi oire niistä johtuuViimeksi muokannut Tinkemaster; 26.8.2011, 13:56.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkemaster Näytä viestiMulla teke tota samaa kanssa oma -01 S3 haisee bensalle välillä kanssa konehuone, kiinnostaa kanssa mikä on vikana.
Kansi mulla omasta halki sekä turbon pakopesä mutta tuskin toi oire niistä johtuu
Comment
-
Mulla teki A4 1.8T samaa mitä ässä3:lla,
vika on ehkä tukkeentuneessa aktiivihiilisuodattimessa tai tankinkorkissa.
tankki ei saanut korvausilmaa ja auton sammuttamisen jälkeen veti ehkä bensaa takaisin tankkiin.
Laiskuuttani porasin korkkiin pienen reijä ja otin kierrätysventtiilin pistokkeen irti ja ainakin käyntiin lähtö
normalisoitui :)
Comment
-
Auto on jo remontissa mulla, itseasiassa ollut jo kohta 3 viikkoa :(
ehkä sen ens kuussa saa.. Ihanan kallista.
Comment
-
Auto on nyt muuten tikissä mutta bensa haisee edelleen ajossa. Mistähän kannattais etsiä? Vuotoa ei missään ainakaan näyttäis olevan. konehuoneessa kuitenkin hajun lähde on kun selkeästi siellä haisee kun avaa konepellin. Liittimiä jo tossa näpläilin mutta tuntu olevan kiinni.
voisiko tosta aktiivihiilisäiliöstä tulla haju? jotenkin se haju tuntuis olevan vahvimmillaan siinä
Comment
-
Missäs toi kierrätysventtiilin liitin sijaitsee? Omassa ässässä oireet nykyään kylminä aamuina nämä: jos starttaa autoa heti kun virrat saa päälle kestää käynnistyminen 5-10s jos virtoja pitää hetken päällä käynnistyy normaalisti, kummallakin käynnistytavalla auto käy todella huonosti rytkyttäen tyhjäkäyntiä 30s-1min. Kierrokset jos nostaa 2000rpm tuntumaan käy normaalisti mutta alkaa "rytkyttämään" heti kun kierrokset laskee, mitä kylmempi aamu sen kauemmin kestää tyhjäkäynnin normalisoituminen. Olisiko jollakulla heittää ideaa mistä vikaa etsisi? Muuten auto toimii hyvin eikä oire esiinny kuin yön seisomisen jälkeen.
Comment
-
Mulla A3 1.8TQ 2002 tekee tätä samaa. Siis kun yön tai päivän auto seisoo niin lähtee huonosti käyntiin. Yön jälkeen kun yrittää niin muutaman kerran hörähtää mutta sammuu sitten, sen jälkeen odotuttaa useamman sekunnin (n.10-30s) ennen kuin lähtee käyntiin uudella yrittämällä. Aikaisemmin jos yrittää niin ei lähde käyntiin. Jos taas työpäivän on ajamatta niin tällöin lähtee hieman paremmin käyntiin.
Tuota bensan paine asiaa oon itekki miettiny että ne karkaa. Pitää alkaa tutkiin.
Vikakoodit luettu ja niissä ei mtn poikkeavaa.
Comment
-
Mulla ainaki vieläkin kikkailee, vikakoodit pitäs tällä viikolla jaksaa nollailla ja kattoo mitä sinne ilmestyy. Kauheeta naksutusta ainakin pitää aktiivihiilisuodatin.
Comment
-
Noni päivitystä, jostain kumman syystä auto pelasi välillä normaalisti ja nyt taas ei. Vikakoodeja ei ole.
Huomasin tänään töihin lähtiessäni että auton pätkiminen ja rötääminen alkaa kylmällä koneella kun kääntää ratista, mitä enemmän käänteleen sen huonommaksi käynti muuttuu. Käynti palautuu n. 10 sekunnissa normaaliksi kun kääntelyn lopettaa.
muutenkin vain muutaman minuutin kestää kikkailu loppuu kun kone vähän lämpiää.
Myös kaasuun tuntuu alta 2000 kierroksen vastaavan huonommin.
Ilmeisesti joku alipaineletkuista vuotaa? Olen suuren osan vaihtanut jo mutta joku ilmeisesti jäänyt huomaamatta??? Jos joku tietää syyn niin olisin eri onnellinen tiedosta.
Comment
-
eipä ole sitä katsottu, onko se siinä ennen kaasuläppää oleva vai jossain vesiletkuissa? Nyt kun ajattelee niin lämpömittarikin toimii hivenen epäloogisesti, ensin ei tapahtu mittarissa mitään ja sitten yhtäkkiä nostaa lämmöt 90 asteeseen. Tiedä liittyykö toisiinsa sitten mitenkään.
Comment
-
-
Päivitellääs. lämpötila-anturi näytti oikeita lukemia. Tänään aamulla töistä kotiin ajaessa alkoi auto ahdoilla rötäämään ja pätkimään, antoi jopa nyt vikakoodinkin P0302: 2 sylinterin sytytyskatkoksia.
Vaihtaessani uutta puolaa autoon (joita on onneksi pari varalla) huomasin että ruskea ja keltavihreä johto oli n. 1cm matkalta kummatkin kuoriutuneet rikki.
Puolan vaihdon ja johtojen korjausten jälkeen auto on pelannut :)
Autossa on vääntöä taas alakierroksilla eikä enään "mooaa" yhtään, lähtee isommallakin vaihteella vetämään kivasti jo alle 2000 kierroksen.
Comment
-
Nonni, ei se sitten toimikkaan. Lämpötila-anturin vaihdoin sekä imusarjan alta kummatkin alipaineputket vaikka ehjiä olikin. Tänään tossa -12 pakkasella kun laitoin käyntiin luonnollisesti kytkin pohjassa kävi ihan hienosti mutta heti jos kytkimen nostaa ylös tai kääntää vähänkin ratista alkaa auto käymään huonosti ja sammuu.
Ei riitä enään järki mikä tossa voi olla.
tollasen koodin oli antunut, painetestin oon tehny ei mielestäni vuoda mistään, d.v on uusittu pari kuukautta sitten mallia 710N
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Niin ja tosiaan päivän ensimmäisessä käynnistyksessä menee aina vikatilaan eikä ahda kuin sen 0.3, toimii taas uudelleenkäynnistämisen jälkeen seuraavaan kylmäkäynnistykseen.
Autohan on ohjelmoitu "jossain" eli voisiko olla puhdas softavikakin? Pikaisella googlettamisella oli juurikin samantyyppisiä ongelmia monilla joilla on ollut softavikaa.
Comment
-
painetestin oon tehny en ainakaan mitää vuotoja huomannu hyvin pysyi paineet, pitää toi huohotus kattoo, vaikkakin 6kk:n sisään kaikki alipaineletkut on vaihdettu tai ainakin katsottu.
Comment
-
Päivitetääs taas. Kaasuläpän irroitin ja puhdistin oli kyllä likainen eli tarpeeseen tuli, adaptoitiin samalla. Tyhjäkäynti ainakin tippui 800rpm:ään eikä heilu enään yhtään. Aamulla lähti käyntiinkin normaalisti (ei vikatilassa) tuntuu toimivan.
Toivotaan että ei tulisi enään mitään häiriöitä kun ei oikein enää ole yhtäkään anturia, letkua ym. mitä voisi enään vaihtaa tai puhdistaa :D
Comment
Comment