Toimivana myyty 4-lovinen laatikko vaihdettu pakkivikaisen tilalle kaikkien kotimaisten ja jenkkien nettiohjeiden mukaan. Turbiinikin naksahti nätisti kolmesti paikalleen. Laatikon suodatin ja tiivisteet vaihdettu. Keltaista VAG Motonet öljyä meni n. 3L sitten alkoi valua yli. Käynnistyksen jälkeen meni lisää vain n. 1.5L eikä käyttäminen eri vaihteilla 30sek useaan kertaan imaissut enempää. Moottori seis, täyttötulppa kiinni ja nosturi alas. Yritys ajaa pois nosturilta eteenpäin ei liikauttanut autoa milliäkään. Sama pakilla. Kierroksia n. 3000, ei tulosta. Sitten kokeilua kaikki pyörät vapaana ilmassa. Sama tulos, ei pyöri pyörät ei. Ilmeisesti laatikko on kaikissa vaihdekepin asennoissa vapaalla. Sekö on syynä ettei öljyäkään imaissut sen enempää? Vaihdevipu liikkuu ja naksuu vaihteiston kyljessä normaalisti ja johdot on laitettu kiinni. Selkeästi vääränlainen toiminta liittyy vaihdekeppiin, sillä sitä pystyy liikuttamaan kaikkiin asentoihin ja myös Tiptronicilla oli jalka jarrulla tai ei ja olipa virta tai moottori päällä tai pysähdyksissä ilman virtaa. Onko hyviä ideoita? Sähkövika vai mekaaninen? Vai onko tullut ostettua kokonaan toimimaton loota (ajettu n. 200tkm)?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 4.2 -95 CML vaihtolaatikon toimimattomuus
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tähän vielä lisäisin että mittariston näyttö seuraa kyllä vaihdevivun siirtoja.
Katsoin Vag-comilla ettei vikailmoituksiakaan tule. Tosiaan momentinmuunnin loksahti kolmasti paikalleen ja tuntui pysyvän paikallaan nätisti. Jos vika on elektroninen, miksei vikailmoituksia tule? Kehittelin teorian: jos laatikko on maannut vuosia käyttämättömänä suht tyhjänä, voiko laatikon sisäiset sähkömagneettisesti liikkuvat/ohjattavat osat olla jumissa? En tosiaan ole lootaekspertti mutta vaikuttaa erittäin omituiselta koko juttu. Edes mitään sen erikoisempia ääniä ei kuulu vaihteistosta jotka viittaisi väärään asennukseen. Vapaana ilmassa olevat pyörät pyörii kun käsin niitä pyörittää.
Suhteellisen paljon harmittaa, työtä on tehty ton eteen, henkisesti että fyysisesti.
-
Minua ihmetyttää miten tuota öljyä meni noin vähän. Valutitko turbiinin tyhjäksi? Tai niin tyhjäksi kuin se kumossa tulee. Kun itse tein tuon saman loota jumpan vähän aikaa sitten, niin sain menemään 8L öljyä.
Moottori seis, täyttötulppa kiinni ja nosturi alas.
Comment
-
ikitammi
No ei tullut kiire kun toinen istui ohjaamossa ja toinen täytteli alhaalla. Nyt tärkeä kysymys: kaadetaanko turbiiniin erikseen öljyä ennen paikalleen laittoa vai laitetaanko se tyhjennettynä paikoilleen. Oma kuvitelmani oli että se imaisee täytön yhteydessä tarpeellisen määrän vaihteistoöljyä. Tästä asiasta ei näkynyt erillistä ohjetta, joten tyydyimme toteamaan, että turbiinin sisällä oli öljyä ja laitoimme sen sellaisenaan paikoilleen.
Comment
-
Minäkin aikoinaan täyttelin laatikon moottorin käydessä, jolloin sai öljyä maksimi määrän sisään. Toisaalta... Laatikko toimi kyllä ihan normaalisti ennen öljynvaihtoakin vaikka vanhaa ölppää oli varmaan litra vähemmän.
Comment
Comment