Tervehdys.
Vinkkejä kaivattaisiin. Auto on vapari 2.0 A6 vm.2003 , 158tkm ajettu ja tänään hieman reippaamman ramppikiihdytyksen jälkeen tauluun ilmestyi punainen lämmöstä varoittava valo ja vilkaisu mittariin kertoi että lämmöt täysin tapissa. Nopea vilkaisu taustapeiliin, ei höyryä takana, eli ei vuoto kyseessä, auto seuraavaan ramppiin (1.5km) parkkiin ja tiukkaa tapitusta konehuoneeseen. Ei kiehumista paisarissa, ei kuplia, ainoastaan normi naksumista pakosarjan tienoilta. Syylärin sekä paisarin ohuempi letku olivat kuitenkin niin kuumia, että kättä ei voinut täyttä sekuntia pitää kummassakaan kiinni. Nyt en enää muista voiko normaalilämpöisenä käyvän koneen letkuista ottaa ja pitää hetken kiinni, muistaakseni voi, korjatkaa jos muistan väärin. Tämän jälkeen odottelin virrat päällä n.5min ja lämmöt alkoi mittarin mukaan hieman laskea, ja yhtäkkiä neula laski normilämpötilaan noin 5sekunnissa, lähdin ajamaan ja pääsin n.300m ja taas sama ralli, lämmöt pikavauhtia tappiin. Auto seis ja sama toistui, mittari alkoi minuuttien aikana hiljalleen tippua ja taas n. 4min kulttua laski 5sekunnissa näyttämään normaalia...tämä sama toistui koko matkan kotiin, 300m ja stop 300m ja stop, nilkutin tällä tavoin kotiin n.4km. Flekti mielestäni kävi silloin tällöin, mutta ei mielestäni missään nimessä kokoaikaa, parkissakaan, jotenkin tuntuu että flektivika ei kuitenkaan näin radikaalia oiretta tuo.
Edit: Nestettä ei ole karannut ja on siis myös tarpeeksi.
Varsinkin tuo lopussa tapahtuva viisarin nopea lasku normilämpötilaan ihmetyttää, tuskin se vesi kuitenkaan jäähtyy itsestään 5-sekunnissa 120c->90c.
Meinasin jos nilkuttaen pääsisi marmorille ja comilla näkisi ehkä "oikean# lämpötilan, vai onkohan tuohon muuta konstia.
Mikähän mahtaisi viisaampien mielestä olla kyseessä, vesipumppu, termari, tukos ym..?
Jakohihna on kirjan mukaan vaihettu 130tkm, mutta pumpusta ei tietoa.
Kiitokset ajatuksista jo etukäteen.
Vinkkejä kaivattaisiin. Auto on vapari 2.0 A6 vm.2003 , 158tkm ajettu ja tänään hieman reippaamman ramppikiihdytyksen jälkeen tauluun ilmestyi punainen lämmöstä varoittava valo ja vilkaisu mittariin kertoi että lämmöt täysin tapissa. Nopea vilkaisu taustapeiliin, ei höyryä takana, eli ei vuoto kyseessä, auto seuraavaan ramppiin (1.5km) parkkiin ja tiukkaa tapitusta konehuoneeseen. Ei kiehumista paisarissa, ei kuplia, ainoastaan normi naksumista pakosarjan tienoilta. Syylärin sekä paisarin ohuempi letku olivat kuitenkin niin kuumia, että kättä ei voinut täyttä sekuntia pitää kummassakaan kiinni. Nyt en enää muista voiko normaalilämpöisenä käyvän koneen letkuista ottaa ja pitää hetken kiinni, muistaakseni voi, korjatkaa jos muistan väärin. Tämän jälkeen odottelin virrat päällä n.5min ja lämmöt alkoi mittarin mukaan hieman laskea, ja yhtäkkiä neula laski normilämpötilaan noin 5sekunnissa, lähdin ajamaan ja pääsin n.300m ja taas sama ralli, lämmöt pikavauhtia tappiin. Auto seis ja sama toistui, mittari alkoi minuuttien aikana hiljalleen tippua ja taas n. 4min kulttua laski 5sekunnissa näyttämään normaalia...tämä sama toistui koko matkan kotiin, 300m ja stop 300m ja stop, nilkutin tällä tavoin kotiin n.4km. Flekti mielestäni kävi silloin tällöin, mutta ei mielestäni missään nimessä kokoaikaa, parkissakaan, jotenkin tuntuu että flektivika ei kuitenkaan näin radikaalia oiretta tuo.
Edit: Nestettä ei ole karannut ja on siis myös tarpeeksi.
Varsinkin tuo lopussa tapahtuva viisarin nopea lasku normilämpötilaan ihmetyttää, tuskin se vesi kuitenkaan jäähtyy itsestään 5-sekunnissa 120c->90c.
Meinasin jos nilkuttaen pääsisi marmorille ja comilla näkisi ehkä "oikean# lämpötilan, vai onkohan tuohon muuta konstia.
Mikähän mahtaisi viisaampien mielestä olla kyseessä, vesipumppu, termari, tukos ym..?
Jakohihna on kirjan mukaan vaihettu 130tkm, mutta pumpusta ei tietoa.
Kiitokset ajatuksista jo etukäteen.
Comment