Dodii!
Tuossa lähdettiin oikein koko perheen voimin kohti mummolaa, niin päätti motarin rampilla kiihdyttäessä ruveta meno pätkimään. Oire vaikutti siis polttoaineen loppumisen tapaiselta ja vauhti tippui hetkessä 120->40km/h.
Seuraavalle poistumisrampille parkkiin ja auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja paikallaan vapaalla kiertää hienosti? Uusi liikkeellelähtö ja heti, kun tarttis vähänkin voimaa, niin tuntuu kuin bensa loppuis. Vikakoodikin sitten ilmeni, mutta vain yksi: "P0089 Fuel pressure regulator1 performance".
Nilkutin autolla ~40km/h kotiin ja läksin toisella autolla Laakkoselle hakemaan uuden polttoaineen suodattimen ja pienpaineanturin, joka löytyy ruiskupumpun kyljestä. Vanhan suodattimen irroitin ja sieltä levähti verstaan lattialle kasa mustaa paskaa!? Revin penkin irti ja avasin tarkistusluukun tankkiin -kaikki vaikutti täysin puhtaalta siellä..
Uusi suodatin paikalleen ja vuorostaan irti polttoaineen syöttö juuri ennen ruiskupumppua -> tästä syöttö tyhjään limsapulloon ja virrat päälle. Ja kas vain vieläkin tuli pieniä määriä mustia hiutaleita. Renkkasin virtoja päälle ja pois 1,5l limsapullon verran ja linjat vaikutti putsaantuneen.
Letkut takaisin, vikakoodit nollaten ja auto käyntiin. Pelittää, mutta vain ilman vetoa eli vika ei poistunut. Meinasin ruiskupumpun leväyttää pöydälle, mutta yksi banjonetti päätti olla avautumatta ja jäi pumppu paikalleen.
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Ulkomaisia aiheita kyllä löytyy paljonkin, ja jossain jopa puhuttiin kyseisen pumpun ensimmäisen revision ongelmasta ja että Audi vaihtaisi niitä takuuna??
Tänään sitten piti nöyrtyä ja nilkuttaa auto Laakkoselle tarkistettavaksi :(
Pumppu maksanee "vain" 350€, mutta työlasku varmasti tulee koettelemaan peräaukkoa. Jos ei nyt jollain ihme ilveellä satu menemään takuuseen(mitä kyllä epäilen, jos pumppu on avattaessa täynnä paskaa)
No eipä se mithään.. tulipahan siinä auton seisoessa vaihdettua jarrulevyt, korjattua vuotava takapissapojan letku, revittyä umpioista keltaiset kuvut ja tummennettua umpioiden ylimääräiset romit ja vietyä maskin kehys teipattavaksi ja peilien kuoret maalattavaksi.. Jos ny jotain positiivista yrittää tästä hakea ;)
http://db.tt/m7j7lZy
http://db.tt/B40UEHT
http://db.tt/a1tMfLE
http://db.tt/D3rjAo1
http://db.tt/NwGqEzY
http://db.tt/jDwzN72
http://db.tt/FSliJ4A
Tuossa lähdettiin oikein koko perheen voimin kohti mummolaa, niin päätti motarin rampilla kiihdyttäessä ruveta meno pätkimään. Oire vaikutti siis polttoaineen loppumisen tapaiselta ja vauhti tippui hetkessä 120->40km/h.
Seuraavalle poistumisrampille parkkiin ja auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja paikallaan vapaalla kiertää hienosti? Uusi liikkeellelähtö ja heti, kun tarttis vähänkin voimaa, niin tuntuu kuin bensa loppuis. Vikakoodikin sitten ilmeni, mutta vain yksi: "P0089 Fuel pressure regulator1 performance".
Nilkutin autolla ~40km/h kotiin ja läksin toisella autolla Laakkoselle hakemaan uuden polttoaineen suodattimen ja pienpaineanturin, joka löytyy ruiskupumpun kyljestä. Vanhan suodattimen irroitin ja sieltä levähti verstaan lattialle kasa mustaa paskaa!? Revin penkin irti ja avasin tarkistusluukun tankkiin -kaikki vaikutti täysin puhtaalta siellä..
Uusi suodatin paikalleen ja vuorostaan irti polttoaineen syöttö juuri ennen ruiskupumppua -> tästä syöttö tyhjään limsapulloon ja virrat päälle. Ja kas vain vieläkin tuli pieniä määriä mustia hiutaleita. Renkkasin virtoja päälle ja pois 1,5l limsapullon verran ja linjat vaikutti putsaantuneen.
Letkut takaisin, vikakoodit nollaten ja auto käyntiin. Pelittää, mutta vain ilman vetoa eli vika ei poistunut. Meinasin ruiskupumpun leväyttää pöydälle, mutta yksi banjonetti päätti olla avautumatta ja jäi pumppu paikalleen.
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Ulkomaisia aiheita kyllä löytyy paljonkin, ja jossain jopa puhuttiin kyseisen pumpun ensimmäisen revision ongelmasta ja että Audi vaihtaisi niitä takuuna??
Tänään sitten piti nöyrtyä ja nilkuttaa auto Laakkoselle tarkistettavaksi :(
Pumppu maksanee "vain" 350€, mutta työlasku varmasti tulee koettelemaan peräaukkoa. Jos ei nyt jollain ihme ilveellä satu menemään takuuseen(mitä kyllä epäilen, jos pumppu on avattaessa täynnä paskaa)
No eipä se mithään.. tulipahan siinä auton seisoessa vaihdettua jarrulevyt, korjattua vuotava takapissapojan letku, revittyä umpioista keltaiset kuvut ja tummennettua umpioiden ylimääräiset romit ja vietyä maskin kehys teipattavaksi ja peilien kuoret maalattavaksi.. Jos ny jotain positiivista yrittää tästä hakea ;)
http://db.tt/m7j7lZy
http://db.tt/B40UEHT
http://db.tt/a1tMfLE
http://db.tt/D3rjAo1
http://db.tt/NwGqEzY
http://db.tt/jDwzN72
http://db.tt/FSliJ4A
Comment