Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteistoöljy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihteistoöljy

    Voinko sekoittaa punaiseen vaihdelaatikko öljyyn keltaista Febi G052162A2. Auto on audi a8 quattro vm98.

    #2
    Miksi sekoittaa?

    Comment


    • #3
      Tämmöistä öljyä Tepolta tuli. Sanoi että käy tiedä enää kehen uskoo. Entiset kun oli punaista. Luulin että säästän mutta tais tulla tupla hintoihin.

      Comment


        #4
        En menisi itse sekoittamaan. Jos sisällä on punaista, niin punaista tilalle. Jos vaihdat laatua keltaiseen niin laatikko tulisi huuhdella keltaisella jotta saat kaikki vanhat pois, käytännössä tarkoittaa n. 20 litran menekkiä. Näin minua on infottu Espoon marmorihuollossa kun aikoinaan kysyin sieltä samaa.

        V.laatikon tyyppikilven tekstin väristä näet kumpaa tulee käyttää:

        vihreä tekstinen kilpi: vain keltaista öljyä
        musta tekstinen kilpi: punaista tai keltaista, ei sekoitettuna keskenään.

        Comment


        • #5
          V8:n automaattilaatikkoon on sekoitettu punasta ja keltasta keskenään ja toimii normaalisti. Tän ekan huuhtelun (öljyä ~4l + suodattimet) jälkeen huuhdeltu vielä kerran (~1tkm jälkeen) jossa pelkkää öljyä vaihdettiin suunnilleen samat 4l. Nyt ajettu sen jälkeen semmoset 20tkm, joten uskallan sanoa ettei sekottamisessa mitään vaaraa ole...

          Comment


            #6
            Ei kait se väri mitään meinaa, kunhan öljyt täyttää samat speksit..?

            Comment


            • #7
              Juu jos speksi on sama, niin se on lähes samaa tavaraa kyllä. Se on normaalisti kirkasta, mutta siihen lisätään väriaine että vuodot, mahdolliset laatikkoviat jne. olisi helpompi paikallistaa ja tunnistaa.

              Comment


              • #8
                Mulla on, Rami, alkuperäiset ja Tepon Febi-Bilstein -kastikkeet sekaisin 5HP19-tipissä ja ihan hyvin pelaa, mitään ongelmia ei ole ollut vaikka 1500 km on jo ajeltu uusilla.

                Comment


                • #9
                  ok............mitäs oilia ne sedät suositteleepi 6vmanuaali lootaan

                  Comment


                    #10
                    Castrol taf-x.

                    Comment


                      #11
                      Tai Redline MT-90.

                      Comment


                      • #12
                        Olen koittanut tietoa onkia Audi A4 B5 1.8TQ vaihteisto- ja peräöljyistä mutta monenlaista infoa löytyy, joten hieman vaikea päättää. Konetyyppi AJL (132KW). Mitä suosittelette? Castrolin SAF-XO?
                        .

                        Comment


                          #13
                          Kuten okkim sanoi. Toimii ainaki 01e:ssa loistavasti.

                          Comment


                            #14
                            Tämä on tullut todettua erinomaisen toimivaksi myös vaativassa käytössä, ympäri vuoden:
                            http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951

                            Testattu mm. tällä laitteella:
                            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=94329

                            Comment


                              #15
                              Kaverini ovat haukkuneet Redlinen talviominaisuuksia niin ei ole tullut sitä itse kokeiltua. Tuota Midlandia voin kyllä suositella omien kokemusten kautta. Väitän paremmaksi kuin taf-x ja vs200, joita perinteisesti olen käyttänyt.

                              Comment


                                #16
                                Hyvin tuo Redline omissa romuissani on toiminut. Mutta sehän on faktaa että kaikki kuumana hyvin toimivat vaihtgeisto/peräöljyt kuten muutkin ovat jäykkää talvella kovissa pakkasissa.
                                Joillakin tuntuu olevan hiukan ogelmia sen käsittämisessä, mutta monesti samat käverit eivät kyllä käsitä sitä auton lämmityskäyttö ennen revittelyjä.
                                Jokainen tyylillään.

                                Comment


                                  #17
                                  Omassa kinnerissä tuo Midlandin tavara toimi ongelmitta 01E-laatikossa 10+ kierrosta putkeen Alastarolla. Tehoa 600+, kierrosaika tasainen 1:28-1:29.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onko Tepolla heittää vertailua muihin öljyihin? Mutu riittää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ennen Midlandia lootassa oli VS-200, siihen nähden ero on hyvin helposti havaittava. Erityisesti lämpimänä toimii Midland paremmin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaverini ovat haukkuneet Redlinen talviominaisuuksia niin ei ole tullut sitä itse kokeiltua
                                        Ehkä hieman tahmea jokusen kilometrin, mutta ei haittaa omaa suoritustani. Muuten pelaa hienosti. Midlandia vois kokeilla seuraavaksi, onko jo muutakin eroa kuin lievä kylmäkankeus. VS-200 edelleen hyllyssä...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitokset vinkeistä. Laitan Midlandit tilaukseen. Perään käy näköjään sama? Hieman vielä nämä mallin speksit hakusessa, kun B5:n omistajana tullut oltua vasta parisen viikkoa mutta kyllä tämä tästä lähtee.

                                          Comment


                                            #22
                                            Suunnittelin LT:n vaihteistoöjlyn vaihtoa (manuaali, vm. 2002, 2.8TDI perässä, vaihteistokoodia ei nyt saatavilla). Lähinnä sen takia että kaikki vaihteet ei mee supersujuvasti sisään ja kolmonen yleensä eniten takerrelen. Työkoneessa ehkä pieni karkeus kuuluukin asiaan, mutta törmäsin googlaillessa tähän ja mietiskelen että onko tässä perää? Kokemuksia?

                                            http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/...t=366&start=20

                                            --
                                            GL5 öljyt ovat hypoidivetopyörästöihin tarkoitettuja öljyjä, ne ovat ”liukkaampia” kuin GL4 öljyt, ja tästä liukkaudesta johtuen vaihteistoissa käytettäessä saattaa käydä niin, etteivät synkronirenkaat enää pysty hoitamaan tehtäväänsä, eli synkronoimaan eri rattaiden välistä pyörintänopeuseroa riittävän nopeasti, jolloin tuloksena on rusahteleva ja takerteleva vaihteisto ja vaihtaminen.
                                            .....
                                            GL4 öljyt taas ovat tarkoitetut vaihteistoihin joissa siis erityisesti on synkronirenkaita ja paljon keskenään synkronoitavia rattaita. GL4 öljyt eivät ole yhtä liukkaita kuin GL5 öljyt, joten synkronirenkaat ehtivät tehdä tehtävänsä ja tuloksena on sujuvammin toimiva vaihteisto. Vaihtaminen on nopeampaa ja synkronirenkaat ja -hampaat kuluvat vähemmän.
                                            --

                                            Comment

                                            Working...
                                            X