Voinko sekoittaa punaiseen vaihdelaatikko öljyyn keltaista Febi G052162A2. Auto on audi a8 quattro vm98.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihteistoöljy
Collapse
X
-
En menisi itse sekoittamaan. Jos sisällä on punaista, niin punaista tilalle. Jos vaihdat laatua keltaiseen niin laatikko tulisi huuhdella keltaisella jotta saat kaikki vanhat pois, käytännössä tarkoittaa n. 20 litran menekkiä. Näin minua on infottu Espoon marmorihuollossa kun aikoinaan kysyin sieltä samaa.
V.laatikon tyyppikilven tekstin väristä näet kumpaa tulee käyttää:
vihreä tekstinen kilpi: vain keltaista öljyä
musta tekstinen kilpi: punaista tai keltaista, ei sekoitettuna keskenään.
Comment
-
V8:n automaattilaatikkoon on sekoitettu punasta ja keltasta keskenään ja toimii normaalisti. Tän ekan huuhtelun (öljyä ~4l + suodattimet) jälkeen huuhdeltu vielä kerran (~1tkm jälkeen) jossa pelkkää öljyä vaihdettiin suunnilleen samat 4l. Nyt ajettu sen jälkeen semmoset 20tkm, joten uskallan sanoa ettei sekottamisessa mitään vaaraa ole...
Comment
-
Tämä on tullut todettua erinomaisen toimivaksi myös vaativassa käytössä, ympäri vuoden:
http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951
Testattu mm. tällä laitteella:
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=94329
Comment
-
Hyvin tuo Redline omissa romuissani on toiminut. Mutta sehän on faktaa että kaikki kuumana hyvin toimivat vaihtgeisto/peräöljyt kuten muutkin ovat jäykkää talvella kovissa pakkasissa.
Joillakin tuntuu olevan hiukan ogelmia sen käsittämisessä, mutta monesti samat käverit eivät kyllä käsitä sitä auton lämmityskäyttö ennen revittelyjä.
Jokainen tyylillään.
Comment
-
Kaverini ovat haukkuneet Redlinen talviominaisuuksia niin ei ole tullut sitä itse kokeiltua
Comment
-
Suunnittelin LT:n vaihteistoöjlyn vaihtoa (manuaali, vm. 2002, 2.8TDI perässä, vaihteistokoodia ei nyt saatavilla). Lähinnä sen takia että kaikki vaihteet ei mee supersujuvasti sisään ja kolmonen yleensä eniten takerrelen. Työkoneessa ehkä pieni karkeus kuuluukin asiaan, mutta törmäsin googlaillessa tähän ja mietiskelen että onko tässä perää? Kokemuksia?
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/...t=366&start=20
--
GL5 öljyt ovat hypoidivetopyörästöihin tarkoitettuja öljyjä, ne ovat ”liukkaampia” kuin GL4 öljyt, ja tästä liukkaudesta johtuen vaihteistoissa käytettäessä saattaa käydä niin, etteivät synkronirenkaat enää pysty hoitamaan tehtäväänsä, eli synkronoimaan eri rattaiden välistä pyörintänopeuseroa riittävän nopeasti, jolloin tuloksena on rusahteleva ja takerteleva vaihteisto ja vaihtaminen.
.....
GL4 öljyt taas ovat tarkoitetut vaihteistoihin joissa siis erityisesti on synkronirenkaita ja paljon keskenään synkronoitavia rattaita. GL4 öljyt eivät ole yhtä liukkaita kuin GL5 öljyt, joten synkronirenkaat ehtivät tehdä tehtävänsä ja tuloksena on sujuvammin toimiva vaihteisto. Vaihtaminen on nopeampaa ja synkronirenkaat ja -hampaat kuluvat vähemmän.
--
Comment
Comment