Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.9 TDI man -> nelivedoksi onko mahdollinen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1.9 TDI man -> nelivedoksi onko mahdollinen?

    Jos jostain kumman syystä (1.9 TDI manuaalin oli järkeä tai ei,) haluaisi tuon vajaavetoisen kotteron nelivedoksi, niin mitä kaikkea luulisitte että joutuu vaihtamaan? Eli kyseessä 4B mallin A6.

    Pystyykö suoraan vaihtamaan vaikka a6 2.5 tdin perästä vaihdelaatikon, kardaanin, perän, vetarit ja takapyöriin navat ja jarrut? Vai tarvitseeko laittaa esim a4:stä vaihdelaatikko ja muut a6:sta?

    Halvemmaksi varmasti tulisi ostaa 2.5 tdi quattro mutta jos on jo omaan tehnyt niin paljon töitä niin vaikka menisi 100 työtuntia tuon tekemiseen niin ei paljon tunnu.

    #2
    Teknisesti 1.9 TDI vajaaveto --> quattro voi olla mahdollinen mutta tyssää todennäköisesti aika nopeasti viranomaismenettelyihin (muistaakseni vetotavan muutos vaatii erikoisluvan). Vähemmän vaikea tapa tehdä A6 1.9 TDI quattro on ottaa aihioksi 2.5 TDI quattro ja vaihtaa moottori ja kasa sähköjä. Sekään ei ole helppo tie.

    Comment


      #3
      Tästä aiheesat on keskusteltu tällä foorumilla ennenkin. Quattrossa ja etuvetoisessa on myös pohjalevy erilainen auton takaosan osalta, eli joutuisit puukottamaan myös pohjalevyä. Mutta kuten tuossa Tero jo totesikin, viranomaismenettely on kaikkein suurin haaste. Quattro ja etuvetoinen kun eivät ole samaa mallisarjaa, eikä teknisesti ottaen ole kysymyksessä edes saman valmistajan tuote.

      Comment


        #4
        Itse olin siinä uskossa, että vain tuplakonsonantit on Quattro Gmbh:n valmisteita. Vokaalit olisi siis ihan tavan Audeja. C5:n kohdalla tuota muutosta ei ole puitu samassa määrin kuin vanhempien, mutta hyvin todennäköisesti em. lausumat esim. pohjalevystä.pätee siihenkin

        Comment


        • #5
          Ok. Eli se pitäis ostaa sit 2.5 tdi quattro ja siihen vaihtaa motti...
          Joutuisikohan tuossa sitten vaihtamaan koko johtosarjan.

          Kysyn vielä tuota vaihdelaatikko hommaa, käviskö 1.9 tdi:n perään suoraan 2.5 tdi:n laatikko?

          Comment


          • #6
            Eikös se mene et vetotapaa voi vaihtaa kuhan on malli sarjaa vastaava, eli pitää olla kaikki orkkista. Uusimmassa GTI lehdessa oli tästä juttua. Isännän ex sierra muutettiin takavedosta-> nelikoksi ja mitään erikoislupia ei vaatinut. Jos sellaista onnelikkona tehty nii voi muuttaa.

            Comment


            • #7
              Jos päättää tuon 2.5:n ostaa, niin miksi siihen enää tuon 1.9:n vaihtaa? Onko siinä jotain spesiaalia miksi sen haluaa säilyttää??

              Comment


              • #8
                Varmaan 2.5:n nokka- ja syöttöpumppuongelmat on se syy.

                Comment


                  #9
                  Ja kulutuskin varmaan jossain määrin.

                  Comment


                    #10
                    Varmaan 2.5:n nokka- ja syöttöpumppuongelmat on se syy.
                    Varmaan siltikin olisi edullisempaa ostaa se 2.5TDiq ja vaihtaa siihen varmuuden vuoksi uusi VP44 ja nokat, jos niiden kilahtamista kovin pelkää, kuin lähteä askartelemaan 1.9 pellin alle.

                    A6 1.9TDiq:n myyminenkin sitten joskus moottorinvaihtona saattaisi myöskin olla haasteellinen tehtävä, kun moottorinvaihtoautosta kuitenkin kyse ja vielä sellaisesta jota ei tehtaan linjalta ole tullut.

                    Taloudellista järkeä ei mielestäni hankkeessa ole, mutta jos haluaa harrastaa niin mikäs siinä.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                      Itse olin siinä uskossa, että vain tuplakonsonantit on Quattro Gmbh:n valmisteita. Vokaalit olisi siis ihan tavan Audeja. C5:n kohdalla tuota muutosta ei ole puitu samassa määrin kuin vanhempien, mutta hyvin todennäköisesti em. lausumat esim. pohjalevystä.pätee siihenkin
                      Olet Arto varmaan ihan oikeassa noiden quattro aakkosten suhteen. Edellisen kerran tätä asiaa puitiin C5 RS6:n kohdalla, ja RS on varmuudella Quattro GmbH:n valmiste. No, joka tapauksessa pohjalevy ei liene sama johtuen noista taka-akselin tuennoista.

                      Comment


                        #12
                        C5 korimallin jälleenmyyntiarvo muutaman vuoden päästä on mielestäni aika merkityksetön tekijä, mutta eipä tuota kuviota muutenkaan taloudellisesti järkeväksi saa millään. Taloudellisuushan tuossa perusteena on pakko olla jos pikkukonetta aletaan vaihtamaan. Toki myös v6-koneen tyyppiviat, mutta rahalla niistäkin selviää.

                        Kun elimenluovuttaja on verotettu suomiauto ja vastaanottajasta pitäisi vähintään tehdä sellainen niin ei taida käteen jäädä kuin känsät tuosta prokkiksesta.

                        Comment


                        • #13
                          Jooh, tääkin idea taidettiin haudata, parempi olla vuosi töissä ja säästää uudempi koppaseen a6 3.0 tdi quattroon jos tuota nelikkoa vielä hirveästi halajan :D suuri kiitos kumminkin kaikille asiallisista kommenteista, näitä hyviä vastauksia ei tunnu liian paljon nykyään tulevan. Enempi vaan pi*uileevat ihmiset

                          Comment


                            #14
                            Ei se pakko ole 3 litranen olla sitten. 2.7:aa sa myös quattrona.

                            Alkuperäinen ajatus ja tämä 3l Q:n hankitan vuoden päästä jotenkin sotii toisiaan vastaan.
                            Mikä oli alkuperäsen idean ajurina oikeasti?

                            Comment

                            Working...
                            X