Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mootorin vaihto coupeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    mootorin vaihto coupeen

    no nyt olis vara-osa auto hommattuna ja pitäis ruveta konetta vaihtaan.. coupe gt 2.2 10v -82 tuleekos siitä kone pois ilman laatikon irrotusta? näyttää jotenki vähä ahtaalta.. luovuttaja on 100 2.2t 10v -83. (tekniikka vaihdettu ilmeisesti jälkeenpäin satkuun) mikähän ihmeen pumppu siin vas. moottorin kannakkeen päällä on? siitä menee haitariputki venakopan päälle ja sen päässä on leveä suulake joka menee suuttimien juureen?? tarviikos tosta luovuttajasta vaihtaa mitään sähkölaitteita coupeen. en oo kauheesti audien kanssa touhuillut.... [coupe ei tuu liikenteeseen]

    #2
    Tulee pois myös laatikon kanssa yläkautta. Myös alakautta luonnollisestikin onnituu paketin poistaminen. Yläkautta otettaessa kannattanee ottaa laatikon korvat kokonaan pois tieltä.
    Satkun "pölynimurin suulake" on k-jetin suuttimien jäädytyssuppilo ja pumppu luonnollisesti ihan ilmapumppu.
    Sähkölaitteita ei välttämättä tarvinne vaihtaa, varmaksi en osaa sanoa, kun en autoja ole nähnyt :)

    Comment


      #3
      kuinkahan tarpeellinen tuo suuttimien jäähdytys on?? meinaan tosta coupesta et ottaisin vanhan koneen pois niin et aski jää autoon.. ja siis yläkautta.. oon kuullu puhuttavan et boxi rajoittaa ahdot n.0.8bar.. sitä vaan meinasin et missä sellanen boxi on??

      Comment


        #4
        Puhaltimen tarpeellisuudesta en tiedä, itsellä sitä ei koskaan ole käytössä ollut (tallissa kylläkin laatikossa). Kyllä sen kone taitaa sieltä pelkästäänkin tulla, mutta joudut varmaankin irroittamaan sen jalustan koneen edestä, josta menee tukikumi siihen etupalkin hahloon. Muuten kone ei tule riittävästi eteenpäin, että pääakseli tulisi kytkimestä ulos. Boxi sijainnee jossain repsikan jalkatilassa, joku 100T:n omistaja varmaan tietää? Ei se boxi niitä ahtoja rajoita, mutta katkaisee kyllä menon, jos huomaa liian suuren paineen :-)

        Comment


          #5
          Eiköhän se boksi ole aina t44:ssä siellä pelkääjän puolen "kick panelissa" eli oven edessä sivupaneelissa. Tarvitset satkusta tietysti ko. boksin ja moottorin johtosarjan ja johtosarja pitää vielä sovittaa coupeen.

          Comment


            #6
            jeps täytyypä tonkia sieltä jalkatilasta.. akku telineen joutuu ilmeisesti heittää mäkeen tosta coupesta.. ei kai toi johtosarjan vaihto kauheen hankalaa ole.. sit vähän ihmetyttää ne kaameat alipaineletku hässäkät siel.. on jos jonkin näköstä venttiiliä.. liekö kaikki niin tarpeellisia???

            Comment


            • #7
              Jos kone on mc niin ainakin siitä löytyy turhanpäiväisiä ali/ylipaine letkuja vaikka kuinka paljon. Bensahöyryjen keruuta ja muuta voi huoletta karsia pois.

              Comment


                #8
                Unohdat alkuperäisen sytytysyksikön ja laitat tilalle megasparkin. Samalla pääset eroon 0.8bar rajasta ja johtosarjan siirrosta. Mega tarvitsee viisi johtoa ohjatakseen sytytystä.

                Comment


                  #9
                  kuka noita megasparkkeja myy ja minkä hintasia ne on?? yritin kattella noita moottorin tyyppejä, ni löysin coupen omasta koneesta kirjaimet (ke). ja turbo satkusta (wj). siis tarviinko tollasen paketin mikä mksaa n.140e. ja joutuuko ton ite kasaamaan?? kuinka monimutkainen juttu ton kasaus on.... (megasquirt)

                  Comment


                  • #10
                    kuka noita megasparkkeja myy ja minkä hintasia ne on?? yritin kattella noita moottorin tyyppejä, ni löysin coupen omasta koneesta kirjaimet (ke). ja turbo satkusta (wj). siis tarviinko tollasen paketin mikä mksaa n.140e. ja joutuuko ton ite kasaamaan?? kuinka monimutkainen juttu ton kasaus on.... (megasquirt)
                    Itse hommasin megan Jarkolta joka myös asensi laitteet sopuhintaan(mielestäni). Paljon jäi ihmettelyä itseltä väliin ja oppi ehkä nopeammin jotain megan toiminnasta. Omassa oli 2litranen vitonen ja koko turbokoneen johtosarja jäi ylimääräiseksi. Perusmerkki/varoitusvalot ja mittarit toimii kun tökki alkuperäisen moottorin johtosarjasta uuden moottorin vastaaviin antureihin liittimet. Tuo koko megan kasaus vermeineen tulee vissiin maksaan noin tonnin luokkaa.
                    Käy kurkkaan tuolta projektipuolelta mun 90.[/url]

                    Comment


                      #11
                      olen ottamassa urkista moottoria pois, tuleeko pelkkä kone pois ylä kautta laatikkoa irroittamatta? vai pitääkö kampuran hihnapyörä ottaa etukannakkeen kanssa pois?

                      Comment

                      Working...
                      X