Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200Q mc1 kone Audi 80typ89 kv:n tilalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200Q mc1 kone Audi 80typ89 kv:n tilalle

    Elikkäs kyseiseen hommaan olisi paremmat kuin hyvät mahdollisuudet, mutta olisi kiva saada vielä pientä informaatiota ko. hommasta. Kone tulisi apulaitteineen/johtosarjoineen joten se pitäisi niiltä osin sujahtaa oman coupeni konehuoneeseen kuin hanska käteen, mutta entäpä voimansiirto? Luovuttajana kun on Q peli, ja omani ei ole, joten onko tuossa ongelma vai, meneekö tuo ilman mitään vippaskonsteja paikalle? Mitä osia tarvitsen apuleitteiden/johtosarjojen lisäksi? Entäpä moottorinkiinnikkeet, luulisi olevan samat molemmissa, mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

    Asiantuntijat tänne kommentteja!

    #2
    Lohko on periaatteessa sama, joten samat kannakkeet käynevät. Voimansiirto sopii, kunhan kytkinlevy sopii. En ehdi juuri nyt tarkistaa faktoja. Hukkaportti ja raidetanko sattuvat kaiketi myös typ89 korissa samaan kohtaan 3d avaruudessa, joten se vaatii pientä laittoa.

    Comment


    • #3
      Tuossa ystävällinen ihminen katsoi etkasta, kytkinlevyn numerot mc ja kv koneelle.
      035 141 033 GX 240mm MC koneen kytkin 035 141 033 X 228mm KV koneen kytkin

      Eli mitäpä tuo käytännössä tarkoittaa? MC:ssä isompi kytkinlevy kuin kv:ssa, mitä teemme?

      Comment


        #4
        Kysymys lienee onko nykyisen vaihteiston kytkinakseli laakeroitu kampuraan kuten 200:ssa vai vauhtipyörään kuten luutavasti sinulla on.

        Comment


        • #5
          Eli jos tuo oma on vauhtipyörään, niin joutuisin ilmeisemmin myöskin 200:sen laatikon hommata?

          Edit: mitenpäs pääsisin tarkistamaan omastani tuon, tänään ilmeisesti autoon vaihdetaan putkistoa, joten nosturille se pääsee kuitenkin, joten saako tuosta varmuutta auton altakatsottuna vai ylhäältä?

          Comment


            #6
            Vaihteiston irroittamalla. Joku etuvetoaskeja tunteva voi sanoa suoriltakin varmaan.

            S2 3B tai 7A vauhtipyörä voisi olla tarpeen.

            Comment


            • #7
              eikös 3B moottori ole ihan normi 80:sen moottori? Näinollen purkaamoilta voisi löytyä kohtuu halvalla?

              Comment


                #8
                3b moottoria ei ole koskaan ollut 80:sen keulalla.

                Comment


                • #9
                  Tarvitseekohan minun päivittää jarruja/alustaa ennenkuin uskaltaudun leimalle mennä koneenvaihdon jälkeen?

                  Comment


                    #10
                    kuten monissa topikeissakin aikaisemmin on todettu jotain kun muuttaa, käytännössä pitää olla mallisarjan tehokkain alusta.

                    Comment


                    • #11
                      Eli tässätapauksessa S2:sen jarrut/alusta?

                      Comment


                        #12
                        tuo pitää tarkistaa ihan konttorilta saakka, mutta mulla on sellanen kutina persiissä että quattro ja etuveto ovat eri autoja, ja taitaa v6 tai 20v olla tehokkain, ja saattaa mennä varsin pienillä muutoksilla.

                        Comment


                        • #13
                          Ei moottorin vaihdossa tarvi automaattisesti olla mallisarjan tehokkaimman alusta. Riittää kun on vertailumoottoria vastaava.

                          Comment


                            #14
                            Vertailukone NM 2.0 20v 160hv kaiketi käy. Siinä samat jarrut kuin KV:ssa eli 256 jäähdytetyt ja takalevyt. Senkus mättää kiinni ja hommaa merkkiliikkeestä etkaprintit tai printtaa ite ja käy pyytämässä leimat ja selvittää erillisellä paperilla mitä on muutettu ja mihin verrataan ja sitä ja tätä ja koneesta pitää olla kuitti niin eiköhä tuo oo aika läpihuutojuttu.

                            Comment


                            • #15
                              Paljon kiitoksia vastaajille, huomenna ajelen kotiin töistä konttuurin kautta ja selvitän asiaa.

                              Comment


                                #16
                                Kytkimet sopii ristiin:
                                035141033G Hub Profile 18,3x20,4-24N, Teeth 24, Parameter 240TD, Ø 240 mm
                                035141033X Hub Profile 18,3x20,4-4N, Teeth 24, Parameter 228TD, Ø 228 mm

                                Mutta kytkinakselin neulalaakerit ovat eri kokoa:
                                012 311 123 29x41x22 (80)
                                088 311 123 30x41x21 (200)

                                Comment


                                • #17
                                  Jarkko, en noista mitoista ymmärtänyt, mikä on sisähalkaisia, niin jotta jos tuo sisähalkaisija on sama molemmissa, niin leulalaakerin vaihdolla selviää kytkinongelmasta? Ja kuten alussa puhetta oli, niin moottorin kiinnikkeet pitäisi olla samat molemmissa? Tuosta kun itse vertailin konehuone kuvaa omaani, niin ainakin oma jarrunestesäiliö on 200:sen hydraulisäiliön tilalla, omassa hydr. säiliö on oikeassa reunassa alhaalla, joten siitäkään ei haittaa ole, senkun vetää letkut sinne? Onko teillä vielä
                                  muita paikkoja jossa tulee ongelmia asennuksen yhteydessä? Olisi varsin kiva, jos kaikki ongelmat saisi ratkaistua jo, ennenkuin ne ovat edessä.

                                  siihen olen varautunut, että ongelmia tulee, semmoista tekniikan vaihtoa ei taida olla, mikä olisi täysin kivuton.

                                  Comment


                                    #18
                                    KV:sta tehostin ja laturi ja niiden kannakkeet yms. Välijäähy ja paineputket vaatii sen askartelun tuossakin tapauksessa.

                                    Tuo kytkinjuttu tarkoitti että profiili kummassakin levyssä sama. Tosin tämä tuntuu jokseenkin omituiselta, koska 016 ja 01A profiilit ovat erilaiset. Että siis t89 etuvetoaskissa olisi erilainen profiili kuin nelivetoaskissa niin se tässä nyt vähän hämää.

                                    Kaikki selviää kyllä kun alat vaan hommiin.

                                    Ainiin ja vauhtipyörän vaihto oikein tehtynä tarkoittaisi alakerran tasapainotusta eli kampiakseli irti jne.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli mc1 tehostimen ja laturin kannakkeet eivät täsmää KV moottorin kanssa? Omassa audissani huomasin puskuria vaihtaessa, paikan välijäähylle, ja tilaa edessä kuitenkin on, joten välijäähyn kiinnisaaminen tuskin on ongelma(Tuo jäähdytin on kuitenkin pystysuunnassa ja ihan auton keulan vasemmassa reunassa). Ja kaipa paineputkillekin jonkinlainen kulkuväylä löytyy. Meneekös 200:sessa putki samaa reittiä kuin mulla tuossa nykyisessä, auton vasenta reunaa? Jos sais sitten downpipestä ekaan liitoskohtaan pakoputken pätkän, siitä jatkais sitten auton omalla?

                                      Jos/kun projekti alkaa, niin teen projektiosiolle uuden topicin, ellei tätä siirrä sinne. Ja koitan jokaisesta vaiheesta ottaa kuvia.

                                      Edit: Erään audi romuttajan mukaan, 200:sessa ja 80typ89sissä on samanpituinen kytkinakseli, eli sen voisi laakeroida kumpaan paikkaan haluaa, ainoana ongelmaksi muodostuu tämä erikokoinen neulalaakeri.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X