Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattro pakoputkiston jousto-osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattro pakoputkiston jousto-osat

    Noniin kaverit!!

    Näyttää siltä että omassa Quattrossa pakoputkiston verkkoputket alkaa tulla tiensä päähän ja korviin alkaa kuulua pientä pörinäää ja suhinaa...

    Kysymys kuuluu että onkos Audi-tovereilla kokemusta näiden verkkoputkien vaihdosta. Itselläni on jämäkät hitsattavat tarvike-verkkoputket tilalle,näiden kestoon en epäile vaan se työ!

    Miten tästä autosta saa nuo etuputket helpoiten poies? Äkkiselteen kun taskulampun kanssa yritin tiirailla niin hyvä ku toiselta puolen edes löytää pultit pakosarjalta.Ja putket näyttää altapäin aika "kookkailta" ettei ne mahtuis tulemaan edes pois alakautta. Etuperä ja vexelituussiki on sopivasti siinä tiellä yms...Tää auto on vissiin rakennettu noiden putkien ympärille.

    Miten te oletta toteuttaneet vaihdon jos noita ylipäätään on muiden autossa mennyt...???Kertokaas vinkkejä ennenku otan pelastuslaitoksen levittimet ja sakset ja alan pilkkomaan autoa.

    <-- Niin ja autohan on se Audi A6 2.4 (BDV) V6 Quattro 2003
    Viimeksi muokannut Mic_Coo; 15.8.2011, 20:03. Perustelu: yleisönpyyntö

  • #2
    A4 B5:sta (kaksi joustoliitosta V6:ssa) vaihdettiin siten, että auto ylös nosturilla ja rälläkällä putki poikki liitoksen molemmin puolin. Uudet joustot hitsattiin kiinni. Aikaa meni yhden vaihtoon noin 30 min. Ongelmia oli saada hitsaussaumaa yläpuolelle, kun sen verta ahdas, mutta onnistuu kuitenkin.

    Comment


      #3
      Kertoisitko viestissäsi myös mistä autosta ja mallista on kyse, samoin otsikossakin voisi jo tuo automalli olla.

      Comment


      • #4
        Joo tämä idea on käynyt itsellänikin mielessä että putket poikki ja uusi verkko vain väliin. Yläpuolen hitsaus on vain tosi ahdas ja tiä miten se sitten onnistuis... Mutta tuo etuputkien irroittaminen näyttää ja tuntuu kohtalaisen työläältä hommalta,suurin piirtein tyyliin "1.vaihe; irroita moottori..."

        Comment


          #5
          Tarkennetaan nyt että se on joustoliitos, eikä "verkko". Itse en ainakaan heti käsittänyt tuosta että mitä tarkoitetaan.

          Comment


            #6
            Itselläni vaihdettiin juuri A4 V6:een nuo jousto-osat. Lyötiin rälläkällä putket poikki ja passattiin korvaavat jousto-osien pituudet sopivien hitsausviisteiden kanssa välille. Olisikohan olleet Redin valmistamat jousto-osat. Hieman tarkkaa oli sopivan jousto-osan valinta, että löytyi sopivan pituinen oikealla putken halkaisijalla. Putkessa alkaa melko pian jousto-osan vierestä kulma, jonka vuoksi itse jousto-osa ei saa olla liian pitkä. Tilaa hitsaamiselle ei ollut liikaa, mutta onnistui kuitenkin.

            Itsellä oli nuo (suoja?)verkot jousto-osista jo kuoriutuneet pois ja alkoivat vähän jo vuotamaan. Positiivinen yllätys oli, että väännöt palasivat jossain määrin. Olivat ilmeisesti lomilla vuodon takia. Lisäksi pyöränlaakeriksi epäilemäni jurina kaarteissa kaikkosi. Jousto-osien vaihton yhteydessä putken kannaketta paranneltiin, joten ilmeisesti kaarteissa putkin on koskettanut runkoon ja tuonut kuminan sisälle.

            Comment


            • #7
              Anteeksi kun en osannut kertoa osasta sen oikealla nimityksellä. Mutta korjaan asian tästä eteenpäin...

              Tuo suojaverkko on juuri mullakin hieman ränsistynyt kummastakin putkesta ja vuotaa.Voi olla että tehoihin vaikuttais koska kyllä talvella auto oli pirteämpi,ennen vian ilmettyä että jousto-osa alkoi vuotaa. Tuota kuminaa ilmenee mullakin. Jousto-osia on mullakin kahdet vaiko peräti kolmet erilaiset koska tuo pituus näyttää olevan aika veikeä. Mutta onneksi näyttäisi taaksepäin olevan suoraa putkea josta voi vähän passata tuota jousto-osan pituutta ettei kulma mene liian suoraksi...

              Täten siis, jousto-osat vaihtoon putkien ollessa paikoillaan!!!

              Kiitokset taasen näistä kertomuksista.
              Viimeksi muokannut okkim; 16.8.2011, 09:29. Perustelu: Ei tarvitse huutaa, eikä vetää herneitä nenään!

              Comment


                #8
                Minä hitsasin joustoihin pienet putkentumpit tuollaisesta putkien liitosmuhvista. Sitten vaan pakoputkiklemmareilla pirun tiukkaan kiinni alkukäyriin niin ei tarvinnut painia yläpuolen hitsauksen kanssa, kun sai tuon hitsauksen tehdä irrallaan kun oli heppaillut putket muotoonsa. Pakosarjasta en viittiny ruveta alkukäyriä irrottelemaan kun arvelin että kuitenkin joku pultti sinne katkeaa irrottaessa. (optimismi huipussaan) Kyseessä siis A4 2.8q.

                Comment


                • #9
                  Joustoliitos on rakenteeltaan sellainen, että siinä on sisällä ja ulkona tuo punottuteräsverkko. Se ei ole tiivis, lähinnä vain suojana. Näiden välissä on sitten haitariputkea mikä joustaa.

                  Comment

                  Working...
                  X