vastausta kaipaisin kipeästi, eli uskaltaisko tuon katin ostaa, epäilyttää vaan niin paljon kun on halvempiki kuin käytetty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katalysaattori tukossa/rikki?
Collapse
X
-
-
http://www.magnaflow.fi/ Tuolta metallikatti. Mallia tietysti hitsattavat, mutta eipä tarvitse katteja murehtia sen jälkeen. Ja menee leimasta läpi, jos muut asiat on autossa kunnossa.
Comment
-
Viittaisikohan minunkin ongelmani tukkeutuneeseen katalysaattoriin? Karalan lastutettu AWT ahtaa keskialueella 1 bar ja huippukierroksilla joku 0,5-0,7. Ilmamäärä on max 140g/s. Ongelmana on nykiminen ja puutuminen >5000 rpm sekä vikakoodit missfirestä.
Moottorissa saattaa olla se joku 300Nm vääntöä mitä pitääkin 3000rpm paikkeilla, mutta ylhäältä puuttuu kulkua paljon (missfiren jälkeen vielä vikatilassa). 0-100km/h ei toteudu alle 10s millään. Todellinen teho on varmaan jossain 120 hepan paikkeilla. Bypass, N75 ja MAF on uusia ja painetesti tehty. Seokset on ok 1:12 eli pikkasen rikkaalla. Moottorissa on kokeiltu kaksia eri tulppia Bosch ja NGK.
Jos jollain on tässä Turun lähialueella myynnissä rikkinäinen katalysaattori teurastettavaksi, niin voisin siitä pari kymppiä maksaa.
Minkälaiseen tehoon normaalikatalysaattori riittää? Nälkä voi kasvaa syödessä. Nuorempana ei ollut järkeä eikä rahaa. Nyt kun olis rahaa niin järki pistää vastaan...
Comment
-
Iltapuhteina tuli otettua katalysaattori irti. Aika tarkkoja nämä Audit, sillä tossahan on selvästi muutama reikä vielä jäljellä.
Vaihdoin tilalle "paremmin virtaavan" katalysaattorin ja taivas varjele mitä tapahtui. Moottorin lämmettyä painoin kaasun pohjaan ja auto repi vastustamattomasti kuin raju myrskytuuli eteenpäin läpi hämärän maalaismaiseman :)
Maksimi ilmamäärä on nyt 170g/s, mikä kuulostaa aika reippaalta. Ennen se oli siinä 140-150g. Ihmettelen vaan, että mihin se ilma on aiemmin oikein mennyt!
Nyt tuntuu että tämä Audi alkaa oikeasti haastamaan talouden toisen baijerissa tehdyn auton. Tietynlaisen ahaa-elämyksen ja valaistuksen koin myös. Jos 200 heppaa niin miksei 300 tai 400? Kytkimen kanssa saa nytkin näköjään olla varovainen.
Comment
-
Katti rikki:kö?
Lainaan aihetta kun ei uutta viitsinyt tehdä. Eli mitä sanoo raati kyseisen katalysaattorin kohtalosta?
Auto Golf IV 1.4bensa. 250tkm ajettu.
Autolla ajettiin viikon ajan työmatka ajoa kun se kävi kolmella, yhteensä noin 400km. Nyt katti tuollaisessa kunnossa sisältä mitä kuvassa näkyy.
Kysymys kuuluukin, että kannattaako samantien ostaa uusi katti? vai onko mahdollista että tuolla vielä menisi katsastuksesta läpi?
Auto on tällä hetkellä pukeilla tallissa ja putkisto levällään, niin siinä mielessä uusi katti olisi hyvä nyt asentaa.
Kuva otettu katin takaosasta. Katti hitsattu molemmista päistä kiinni.
Comment
-
Biltemasta näyttäisi yleismallin kattia saavan 79eurolla (max. 4L moottoreihin), tekeekö noilla mitään vai ovatko vallan pilipalia?
Jaakkou: Itse ainakin vaihtaisin tuonnäköisen katalysaattorin oitis. Tukossahan tuo on ainakin tuosta etuosastaan joten varmaan ahdistaa jo pakokaasujen virtausta.
Comment
-
Pitää käydä biltemasta hakemassa katti, jos kasikoneessa kestänyt, niin varmasti nuhaisessa kisakireessä 1.4:ssa toimii ja pitkään. Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Pistän viestiä tänne kun olen saanut katin asennettua ja käytettyä päästömittauksessa.
E: no niinhän siinä kävi ettei mennyt bilteman katilla läpi päästöistä. Aikalailla kaikki paikat nyt koluttu läpi ja ainoa mahdollinen syy on tuo katti. Lähtee luultavasti vaihtoon heti kun saadaan ensin katsottua antureiden sielunelämää tietokoneelta..Viimeksi muokannut Jaakou; 27.2.2015, 17:24.
Comment
-
Lastutetussa a4 b5 1.8tq APU koneella ongelmana siis ahdot jää pyydetystä 1.1 n. 0.6 välissä jopa 0.4, myös ilmamassat 3. vaihteella rajoittimelle kiihdyttäessä jäävät max 119g/s. Ahtopaineet ovat olleet 1barissa mutta viime aikoina oireet on ilmenneet. N75, bypass ja alipaineletkuja on uusittu puolen vuoden sisään, turbossa todella pieni välys eikä kuluta öljyä.
Comment
-
Tutut oireet, samat oli meillä autossa.Kävin paikallisessa korjaamassa. Lähettiin ajamaan läppäri kytkettynä autoon.Siinä näki ettei ahdin toimi ja vaihtoon.Homma kuntoon tuli.
Comment
-
Comment
-
Juu no siinä tapauksessa öljyn syönti korjattava jos mielii että uusi katti kestää. Oletettavasti nykyinen on aika tukkeinen. Eli pakopaine nousee, joka taas nostaa pakolämpöä, joka taas nostaa nakutusherkkyyttä. Ja alkaakin olla soppa valmis.
Katin poistaminen aiheuttaa vikavalo kavalkaadin, eli vaatisi softan puukottamista moinen. Ja tosiaan katsastuksesta ei mene läpi, eli pitäisi aina askarrella paikalleen.
Comment
-
-
-
Aika vähäistä sinänsä mutta kyllä tuokin pilaa catin. Itsellä oma vempain kulutti tuplaten ja ties miten pitkään on kuluttanut ennenkuin tuli omiin nimiin ja repäisin kannen irti. Katalysaattori on näyttänyt toimivan eikä pahemmin taida tukossa olla. Ajotyyliin kuitenkin kuuluu että autoa käydään polkemassa välillä motarilla eikä aina ajeta eläkeikää lisää. Yksi asia mikä vaikuttaa pitkällä matkalla katalysaattorin elinikään on auton kulutus ja lyhyet matkat. Jos auto kuluttaa järkyttävästi löpöä vaikka ahtovuodon takia ja autolla ei ikinä ajeta esim tunnin mittaisia matkoja niin aika nopiasti on katalysaattori entinen. Vaatii lämpöä ja paineita putkeen että saadaan kaikki kertynyt tavara palamaan pois tukkimasta sitä. Sen myös haistaa kun ajaa pitkään isoilla kierroksilla.
Comment
Comment