Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.8 päästöongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe 2.8 päästöongelmat

    Onko kellään tietoa kyseisten autojen päästöongelmista? Olen vaihtanut molemmat lambdat, uudet katit ja tulpat, eikä päästöt tule kohdilleen millään. Autossahan oli vanhat katit tyhjää täynnä ja mietin että onko joku kirjoittamaton sääntö että katit vaihdetaan tyhjiin, autohan on tuotu saksasta -04 ja olen omistanut auton vuoden verran ja edellisen katsastuksen päästöt saatiin kohdilleen kun otettiin toisesta autosta. Ilmamäärämittari kokeiltiin ottamalla johto irti ja kokeiltiin ajaa, vetoa tuli lisää mutta autolla on tapana rykiä kun kääntyy vasemmalle ja rykiminen paheni. Eli ilmamäärämittari saattaa olla vaihtokunnossa, tai bensapuolen vika? Onko kellään ollut vastaavia ongelmia? Ja miten on päässyt niistä eroon?
    Viimeksi muokannut Jonttu22; 15.8.2011, 19:03.

  • #2
    Haiskahtaa vahvasti jonkin imupuolen letkun tai putken vialta eli moottoriin menee liikaa ilmaa.

    Laita tänne ne päästöarvot näkyviin. Minua viisaammat osaa sitten kertoa lisää. :)

    Comment


    • #3
      Öljynhuohotin on ainakin puhdistusta vailla, mikä saattaa vaikuttaa..? Päästöarvoja ei ole kyllä nyt laittaa kun en tajunnut pyytää lappua. Liikkeessä laittoivat jotkut puhdistusaineet tankkiin ja sanoivat että ajele viikonloppu ja maanantaina uudestaan. Mainostivat että omista autoista on ainakin päästöt tippuneet huomattavasti, saa nähdä miten käy! Puhdistan huomenna huohottimen ja vaihdan venttiilikopan tiivisteen samalla niin täytyy tarkemmin tutkia.

      Huohotinta on tässä autossa saanut aikasemminkin putsailla, kiitos muoviletkun joka sanoi kesällä itsensä irti.

      Comment


      • #4
        Käy hakee se päästölappu. Aika vaikee arvailla ongelmaa kun ei tiedä mikä arvo on kohollaan. Vikakoodit kannattas myös lukasta.

        Comment


        • #5
          Maanantaina aamulla uudestaa päästömittaukseen ja toinen ilmamäärämittari mukaan, joka ei kyllä ole uusi, mutta kokeillaan jos toinen pelais. Täytyy sitte laittaa arvot tänne, ei imuvuotoakaan löytynyt nopealla tarkastelulla. Vikakooditkin oli tarkoitus lukea, mutta ei ollut kuin obd-laite. Täytyy ladata koneelle se vag-com ja ostaa piuha että pääsee katsomaan. Saa nähdä mitä se on "syönyt", mielenkiinnolla odotellaan! :)

          Comment


          • #6
            Elikkäs ensimmäisellä kerralla konttorilla kun mitattiin päästöt oli;
            Tyhjäkäynnillä
            Co% 2,71 CO2 11,1 hc ppm 178 o2 2,9

            Kierroksilla
            Co% 2,36 CO2 13,3 hc ppm 109 o2 0,5

            Lambda ,95

            Onko ideoita mikä mättää?

            Comment


            • #7
              Aika pirun rikkaallahan tuo käy ainakin. Kun kerran lambdat on vaihdettu niin maffia vois ainakin epäillä. Oisko tuosta syystä katitkin sulaneet joskus kun kerran tyhjät olivat.

              Comment


              • #8
                Voi olla, päästöt parantui kun puhdistusaineet laitettiin ja toisen auton mittarilla tyhjäkäynnillä päästöt menis läpi mutta kierroksilla perseellään.. Uusi maksaa 290e ja osa on Ruotsissa.. Jos jollain on audi samalla koneella niin voisin vuokrata sitä päiväks, että saa leiman. Sitte vaan säästämään tuohta...

                Comment


                • #9
                  Otsikointiin toivon jatkossa vähän parempaa panostusta. Tätäkin saa muokata.

                  Comment


                  • #10
                    No nyt on uusi ilmamäärämittari, ja huomenna leima. Toivotaan että auttoi!

                    Comment


                    • #11
                      Aika hyvin pitää auton olla säädöissä, jos meinaa saada vähäpäästöisen auton läpi katsastuksesta ilman katalysaattoreita.
                      Jos tarkkoja ollaan 2,8:ssa on ilmamassamittari. Ensimmäisissä 2,8:seissa oli CO-säätö Maffissa . Säätö jätettiin pois, kun Ecun softaan tuli lambdan oppiminen.

                      Comment


                      • #12
                        Aika hyvin pitää auton olla säädöissä, jos meinaa saada vähäpäästöisen auton läpi katsastuksesta ilman katalysaattoreita
                        Olen vaihtanut molemmat lambdat, uudet katit ja tulpat
                        Eikös ne tuossa mainita:)

                        Comment


                        • #13
                          Jep, mainittu on. Ja syyllinen oli se mittari! Kiitokset vinkeistä! Ps. Vielä alapallonivel ja jarruletkun vuoto, ja leima löytyy.

                          Comment

                          Working...