Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorijarrutus rupee nytkäyttelemään pienillä kierroksilla #ratkaistu#

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorijarrutus rupee nytkäyttelemään pienillä kierroksilla #ratkaistu#

    Tämmönen asia vaivaa, kun esim. kaupungissa himmailee moottorijarrutuksella valoihin tai on kääntymässä, niin n. 1500 kierroksella rupee moottori (ja koko auto) nytkymään, eli kai se moottorinohjaus kytkee polttoaineen syöttöä takas päälle ja arpoo mitä pitäis tehdä. Risteykseen tultaessa se on ärsyttävää kun esim kolmosella jarruttaa niin tietyillä kierroksilla alkaa nytkymään ja sitte kun pukkaa kaasua niin kone kuitenkin jaksaa vääntää. Sen ymmärtäis että se rupeis yskimään ku kierroksen menee alle 1000 ja vaihde olis liian iso nopeuteen nähden.

    Kokeilin vastaavaa c180 mersulla, niin siinä ei mitään ongelmaa vaikka vitosvaihteella himmaili ja kierrokset meni alle 1000.

    Saako tuota ominaisuutta mitenkään säädettyä?
    Viimeksi muokannut Seepia; 2.9.2011, 13:56.

    #2
    Laita pienempi vaihde.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      Laita pienempi vaihde.
      Jotain näin älykästä odotinkin.. Luitko koko viestin?

      Comment


      • #4
        Lähes vastaavalla a4:lla uutena autokoulussa ajaneena; tuossa koneessa ei ole alavääntöä yhtään liikaa, joten ajotyyli on sitten sen mukaista.

        Comment


        • #5
          Kertaan vielä, että vastaavassa mersussa ei ilmennyt moista nytkimistä (varta vasten hain koeajoon autoliikkeestä ja testasin miten se käyttäytyy).

          Onhan tuos tuhnu vääntö, mut kyse ei ole kuitenkaan siitä.

          Ajatuksena oli että pystyykö siihen vaikuttamaan milloin moottorin ohjaus rupee pyörittelemään moottoria. Vaikuttaako esim. se, että mille kierrosluvulle tyhjäkäyntikierrokset on säädetty tms.

          Comment


            #6
            Ennemmin katselisin voimansiirron välyksiä ja moottorin/vaihteiston tukikumien kuntoa, kuin lähtisin moottorinohjausta puukottamaan...

            Comment


              #7
              Joo haiskahtaa että alkaa syöttämään liian aikaisin, itsellä oli kerran moinen vika, joka aiheutu viallisesta abs-kehästä vetarissa. Ei varmaan se vika sulla mutta joku anturi yms. vika haluaa aloittaa syötön väärässä kohdassa mutta ei aloita kuitenkaan kokonaan.

              Tuskin tyhjäkäyntikierrokset noin korkeat on ?

              Comment


              • #8
                Tekeekö samaa myös kylmällä koneella , silloin ei ole polttoaineen katkaisu vielä toiminnassa? Ei ole normaalia toimintaa edes kyseisessä koneessa.

                Comment


                • #9
                  anturihomma kuulostaa järkevältä. mistä tämmöstä anturia pitää etsiä, jarrujen lähistöltäkö. tiedä vaikka jokin liitos ei yhdistä aina tai paskaa välis..

                  tyhjäkäynti n. 1200 ja ilmastointi päällä 900.

                  vielä varta vasten testailin illalla ja se ei teekään sitä aina. pitää vielä koittaa kylmällä koneella huomenna.

                  kiitän tiedoista!

                  Comment


                  • #10
                    Vikakoodien luku voisi helpottaa vian paikallistamista. Tyhjäkäyntikin vaikuttaa olevan pois alueelta.

                    Comment


                    • #11
                      Sopeutus lukulaitteella korjasi nytkimisen ja tyhjäkäynnin kohdilleen :)

                      EDIT: Muistui mieleen, että varmaan vaikutti asiaan, kun autosta oli akku irti keväällä, kun putsasin akun alta moskat vedenpoistorei'istä. Tietääpähän ens kerralla kun akkua irrottelee..
                      Viimeksi muokannut Seepia; 2.9.2011, 14:38. Perustelu: update

                      Comment

                      Working...
                      X